Jag har för mig att det fanns ett tillägg till Masvis som gjorde att man kunde analysera flac-filer utan att behöva konvertera till wav.
Någon som minns/vet hur man gör?
/ B
Moderator: Redaktörer
matssvensson skrev:Ja, fast högupplösta kan ta vääääldigt lång tid att analysera. Jag fick tipset av Andreas att konvertera till wav i hans utvecklingstråd för Masvis online.
matssvensson skrev:Ja, fast högupplösta kan ta vääääldigt lång tid att analysera. Jag fick tipset av Andreas att konvertera till wav i hans utvecklingstråd för Masvis online.
goat76 skrev:Men tycker du verkligen att det tar så mycket tid?
matssvensson skrev:Jag upplever det fortfarande tar väsentligt längre tid att analysera en högupplöst Flac-fil än om jag konverterar till wav. När jag frågade Andreas svarade han att det var konverteringen från Flac till PCM i webbläsaren som tog tid.
AndreasArvidsson skrev:Det finns inga begränsningar på anatal kanaler, bitdjup eller smaplingsfrekvens, men det tar väldigt lång tid att hantera dessa filer. Att bara dekoda ifrån flac till PCM kan säkert bara det ta 30sekunder innan analysen ens startat.
AndreasArvidsson skrev:Ja att dekoda flac i webbläsaren är ingen snabb process tyvärr. Om ni öppnar webbkonsollen(F12 på de flesta webbläsare) så kan ni se hur lång tid var steg tar
Bill50x skrev:Jag har för mig att det fanns ett tillägg till Masvis som gjorde att man kunde analysera flac-filer utan att behöva konvertera till wav.
Någon som minns/vet hur man gör?
/ B
bootstrap skrev:Sen är Andreas MasVis online mycket fin. Det tar t.ex. flac med flera kanaler och 24bit!
https://andreasarvidsson.github.io/MasvisOnline/
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster