Jag är lite av en Quad fanboy. Det är helt av subjektiva skäl - jag tycker dom ser jättecoola ut. Har en 306:a i vardagsrummet - där den är snygg och låter tillräckligt bra.
Jag har några frågor om Current Dumping - jag hittar Walkers dokument plus lite annat men jag måste erkänna att min tekniska kompetens inte är god nog för att kunna omvandla det till svar på mina frågor.
Vad jag förstår (kan vara helt fel) så kräver konstruktionen inte jättesnäva toleranser på komponenter vilket borde innebära billigare konstruktioner så varför blev Current Dumping inte en hit (i varje fall i mindre anläggningar innan klass D kom)?
Det verkar finnas ett par mer eller mindre okända förstärkare som använder det förutom Quad men varför används tekniken inte av fler?
Var det bara för att Quad tog patent på det? Eller var Curent Dumping mest en bra marknadsföring från Quads sida och dom tekniska/ekonomiska fördelarna inte var så bra? Finns det något inbyggt i konstruktionen som gör att den inte kan nå "perfektion"?