Antar att vissa kan se det som ett problem bara att nämna bose men bor i ett hus som kom med en inbyggd bose anläggning runt om i hela huset.
Innan jag väljer att koppla ur all bose från hemmabion så tänkte jag se om det finns någon som lyckats klura ut hur man kan kombinera andra högtalare med dessa system.
Det som jag har heter V35 och består av en huvudenhet där alla ingående källor kopplas in, sen går det en länk till resten av huset och en till subwoofern där alla andra 5 högtalare ansluts.
Efter att ha sökt lite info på nätet så var det närmast ett förslag att dela upp en utgående högtalarutgång och skicka den signalen till en högnivåingång på subwoofer eller liknande.
Så långt allt fint, även den andra halvan gav grönt ljus att ställa en sub medelst mina NS1000 ovanpå, perfekt tänkte jag, de lite bassfattiga NS1000 får lite stöd i botten och hemmabion får lite mer umphf. Bypass till NS1000 funkade galant men från subwoofers hördes nada, om man vred filtret till Max 140Hz så kunde man skönja lite brum, kopplade direkt till bara sub men med samma resultat, skiftade sub för att kolla om något var trasigt.
Nu började jag ana ugglor för den ”lilla” Bose subben kämpade på så det skallrade och då tänkte jag att självklart är det ett idiotfilter på utgångarna till de gulliga små kuberna som är högtalare, det finns helt enkelt inte någon bas att spela för att den är filtrerad att inte lämna subwoofern.
Så hyfsat klar över vad som felas, men har ingen aning om hur jag skall lösa det med mindre än att en hemmabio receiver får kopplas in, så alla bra förslag välkomnas