Moderator: Redaktörer
avr7000 skrev:Det verkar som om USA håller hårt i den beryllium folie som tillverkas (de är störst på tillverkning) och att det är svårt för t ex högtalartillverkare att få tag i rätt folie till rätt pris.
pLudio skrev:Vilken tur att jag redan förlikat mig med att uppgradera till TeXtreme TPCD diskanter istället för beryllium vart det lider.
hifikg skrev:pLudio skrev:Vilken tur att jag redan förlikat mig med att uppgradera till TeXtreme TPCD diskanter istället för beryllium vart det lider.
Som köttbullar utan kött typ... men jag är nog bara fördomsfull
pLudio skrev:hifikg skrev:pLudio skrev:Vilken tur att jag redan förlikat mig med att uppgradera till TeXtreme TPCD diskanter istället för beryllium vart det lider.
Som köttbullar utan kött typ... men jag är nog bara fördomsfull
Det är mer som jazz utan mässjazz.
https://audioxpress.com/article/test-be ... -from-seas
Chris71 skrev:Är det dags att öppna upp gruvan i Kolsva och producera "gröna" svenska diskanter?
pLudio skrev:Chris71 skrev:Är det dags att öppna upp gruvan i Kolsva och producera "gröna" svenska diskanter?
Jag vet inte hur "gröna" de är men Oxeon AB ligger i Borås så de är redan svenska.
Nattlorden skrev:avr7000 skrev:Det verkar som om USA håller hårt i den beryllium folie som tillverkas (de är störst på tillverkning) och att det är svårt för t ex högtalartillverkare att få tag i rätt folie till rätt pris.
Är det krigsindustrin som skalat upp och behöver måntro?
Chris71 skrev:...
Är det dags att öppna upp gruvan i Kolsva och producera "gröna" svenska diskanter?
Kanske vi kan få några miljarder i bidrag och anlita en viss Herr Groda att kalla samman finanseliten att investera i vår nya "gröna" HiFi revolution där vi driver anläggningen med överskottsel från vind och sol som sedan lagras i batterier så att vi inte belastar närtet med våra klass A förstärkare när det är elbrist.
...
Kraniet skrev:Jag tycker kolfiberplywood verkar kunna erbjuda alla tänkbara fördelar som nånsin skulle kunna behövas.
Men materialet är nytt och man har kanske inte hittat fram till exakt hur det ska användas. Sen är det kanske lite dyrt än.
Kermit116 skrev:Fy, va' neggiga ni är killar. Vi som trodde vi hade hittat en, i nästan bokstavlig mening, guldgruva.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster