niklas skrev:Prova
KX Project's drivrutiner istället...

Alltid kul med lite nytt, varför inte prova dessa istället?
Men det var inte kul att försöka. De instruktioner som finns stämmer inte och därför blev i alla fall jag helt "lost". Det sket sig redan från början. Man ska tex ladda hem drivers och något som kallas "debug MFC libraries", några sådana står inte att finna. Däremot kan man hitta en "Full installation" av nämnda program och efter lite letande tror jag mig förstå att vad som ska laddas hem finns i denna installation. Sedan står det att man ska packa upp filen och "unRAR" MFC libraries till System32 mappen under Windows. Problemet är att det inte är något som ska packas hem, den hemladdade filen är en exe-fil och vill installera allting direkt. Vilket man enligt instruktionerna INTE ska göra, den första delen av installationen ska göras i felsäkert läge.
OK, jag avinstallerade Extigy-kortet och hoppades att aven de sk APS-drivisarna åkte ut tillsammans med resten
Startade om datorn i felsäkert läge, installerade "kexet" och bootade om. Därefter skulle man konfigurera ljudinställningarna i KX Mixer Tray - denna lös förstås med sin frånvaro, precis som ljudet i övrigt.
Jag ser det så här, någon sitter och jobbar på bättre drivrutiner för (bla) Extigy, lägger sedan ut allt arbete GRATIS på nätet - och man frågar sig, varför det? För skräpet går ju inte att använda! Om installationen är krånglig, instruktionerna stämmer dåligt eller inte alls - varför ska jag bry mig? Och varför ska den stackarn som satt ihop detta jobba till ingen nytta?
/ B