Moderator: Redaktörer
ptr skrev:RogerGustavsson skrev:På micbuilder-forumet ...
har du en länk så jag slipper leta..![]()
/ptr
Varför inte lägga upp den på ditt ftp-konto här?
RogerGustavsson skrev:Nej ftp har jag likt Björn (screen) ovan ingen kläm på. I så fall behöver jag en lektion.
Puristiska audiofilinspelningar, varken mer eller mindre.
ptr skrev:Ett gratisprogram du kan testa är Audacity, skall klara 24 bitar.. har bara testa det ytterst lite, men det lär funka...
När det gäller interface som är billigare än dom jag föreslagt får du inventera själv för jag har ingen koll.. Speciellt med balancerade ingångar och inbygd micförstärkare kostar det från 4000:- och upp åt..
När det gäller mickar får du nog räkna med ett par tusen för att få nån slags kvalitet...
/ptr
Presonus INSPIRE 1394 kan 24Bit 96KHz progamvara för DVD-A medföljer.
Helst inte mindre än 1500Sek/styck.
ptr skrev:Ett gratisprogram du kan testa är Audacity, skall klara 24 bitar.. har bara testa det ytterst lite, men det lär funka...
För att göra puristiska två mirofonsinspelningar så skall du nog behålla Revan, och spara i ett tag och kanske skaffa en puristisk stereo mikrofon (tex en Breuner WM1S) och en lämplig mickförstärkare (en DAV BroadhurstGarden No 1) och en lämplig AD/Interface (PrismAudio Dream ADA8), blir väll ett 150' till sammans, men då kan vi tala om "Purism"...
/ptr
RogerGustavsson skrev:Mikrofonförstärkare måste du väl ändå ha? Rätt in in A/D-omvandlaren fungerar endast om mikrofonerna ger linjenivå ut och det gör de sällan. Ibland behövs upp till 50-60 dB förstärkning (1000 gånger).
Ragnwald skrev:Audacity har jag använt för digitalisering av vinyl, funkar perfekt.
Viste inte att det klarade DVD-audio, där ser man.
.
jonasp skrev:Tag bort kommatecknet i länken så går det bättre
n3mmr skrev:jonasp skrev:Tag bort kommatecknet i länken så går det bättre
Kommatecken i länken???
Naqref™ skrev:n3mmr skrev:jonasp skrev:Tag bort kommatecknet i länken så går det bättre
Kommatecken i länken???
Kommat stod direkt efter länken vilket gjorde att den inte funkade men en forumtomte har åtgärdat detta...
Ragnwald skrev:Tittade på den lilla (till formatet) godingen från PreSonus, Firebox för två 48V fantommatade mikar, hörlursutgång, firewireanslutning och Cubase LE följer med, för strax över 3000:-.
Kan det vara en produkt som kan visa mig 24 bitarnas potential ?
Ragnwald skrev:Vad tror/vet ni om de billiga kinesiska stormembrans TSM-mikarna ? Exempel MT87S för 695:-
Ragnwald skrev:Oj mycket skrivet sen jag var in sist.
Tja budget är väl obefintlig, men tänkte smyga undan lite kapital för just detta.![]()
Trevliga förslag på aparatur till överkomligt pris, men vad ska jag med så många ingångar och dyrprogram till ?
Jag tänkte enbart spela in med 2 st mikrofoner, när jag spelar klassisk gitarr eller piano och ev sjunger. Puristiska audiofilinspelningar, varken mer eller mindre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster