Moderator: Redaktörer
Bamsefar skrev:Jag är/var intresserad av just denna, har du testat den för övrigt eller ?
Mixon skrev:Skillnaden var så uppenbar att jag i efterhand har funderat om det uppstod något "fel" när slutsteget kopplades till denons försteg. Utimpedansen kanske inte är lämpad för 218!? Eller så är det helt enkelt så stor skillnad mellan dessa två apparater. Skulle vara kul å ha lite liknande mätdata på 218THX för att kunna sätta fingret på vad som skiljer dessa åt.

Max_Headroom skrev:Mixon skrev:Skillnaden var så uppenbar att jag i efterhand har funderat om det uppstod något "fel" när slutsteget kopplades till denons försteg. Utimpedansen kanske inte är lämpad för 218!? Eller så är det helt enkelt så stor skillnad mellan dessa två apparater. Skulle vara kul å ha lite liknande mätdata på 218THX för att kunna sätta fingret på vad som skiljer dessa åt.
Mærdata finns hær:
http://stereophile.com/solidpoweramps/899nad/index3.html
Mæter inte så taskigt. Men steget ær kænt før att låta sunkigt och har sågats av såvæl stereophil (samma test som lænken ovan) som LTS. Fast det duger åt mig i alla fall, men jag ær ju inte så kræsen, bara effekten ræcker.
Edit: Jag ær intresserad av att køpa ett till 218, om någon vill sælja.

profbd skrev:hur funkar detta med ipod till denna maskin?
Vi mätte upp maxeffekt till 170W i 8ohm (specat 130W)
Distorsionen vid runt 25W var 0.003 vid 1kHz och
0.006 vid 10kHz.
Bamsefar skrev:lazyworm: Hur har det gått, nu när du ägt 4306:an en tid - gillar / gillar inte eller ?
Almen skrev:Låter smaskens! Men en grej jag tänkt på är att pre-out-egenskaperna ibland kanske är mer intressant, eftersom många använder separat slutsteg till frontarna. Jag har börjat fundera på uppgradering, och skulle tycka det var givande med mätningar och F/E-intryck på receviers som försteg.
Pretty please, with sugar on top?
Almen skrev:Tillagt fråga: Om enda skillnaden mellan 1907 och 2307 är att den senare har HDMI, är det värt nästan dubbla priset då? Om man som jag är mest intresserad av bra ljud?
Nja, jag tror jag försöker ta hand om det i min rumsbehandling i stället....en mycket sofistikerad, 8-bands parametrisk equalizer som kan kompensera för många av de fel som rummets akustik orsakar – till exempel mullrande bas eller vass diskant. Systemet väljer ut de 8 områden som påverkas mest av akustiken och ger dig sedan tre olika alternativ/inställningar som du kan välja mellan, så att ljudet passar din smak och din lyssningsplats. Om du vill finjustera ljudet ytterligare efteråt så går det naturligtvis också bra.
Behöver jag inte - då skaffar jag en extra anläggning i sådana fall.Med hjälp av Zon 2-funktionen kan AVR-2807 [sic!] fungera som kontrollcentral för en komplett anläggning med TV och stereoljud i ett annat rum. Har du till exempel en extra anläggning i sovrummet så drar du bara bild- och ljudkablar från receivern till stereoanläggningen och TV:n där. Du kan också nöja dig med ett par extra stereohögtalare, om du har en 5.1-anläggning i vardagsrummet och alltså har två förstärkarkanaler över. Om du dessutom skaffar en extra, programmerbar fjärrkontroll med sändarfunktion så kan du styra hela härligheten utan behöva lämna den varma och sköna sängen!
Lazyworm skrev:Almen skrev:Tillagt fråga: Om enda skillnaden mellan 1907 och 2307 är att den senare har HDMI, är det värt nästan dubbla priset då? Om man som jag är mest intresserad av bra ljud?
Hmm! Läs frågan ett par gånger så kommer du nog på svaret själv förr eller senare![]()
Men nu tror jag ifs. inte att ända skillnaden är HDMI.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster