Moderatorer sökes + Info om adminbyte.

Information angående vår policy med mera.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Inläggav Rydberg » 2005-11-02 23:18

fbk skrev:Baltazar skrev:
Percis som du själv gör menar du? "LTS:are" och "svansen" tror jag det brukar heta

Ge dig nu Baltazar, då detta inte leder någonstans. Varken alla LTSare eller Alla i svansen är mindre begåvade i mina ögon. Det finns med stor säkerhet många begåvade, utan det som jag har eftersökt i dessa led är lite mer ödmjukhet och trevlig ton i allmänhet.
Du lever verkligen som du lär :roll:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-11-03 00:07

Naqref™ skrev:
fbk skrev:
Sedan kom komentaren att jag är mindre begåvad än en apa, och det är så lååågt att häva ur sig sådant :evil: Sådant borde inte tillåtas, men uppenbarligen så görs de det :( .


Tror inte formuleringen var exakt så men jag håller med om att den var dum. Den får stå på haakans negativa konto. Det har gått för länge för att en modering av har något positivt med sig. Du har vår sympati här. Hoppas det uppväger något.


fbk, nej nu förvränger du mina ord igen...jag tycker det är sjukt att du får hållas som du gör? det va ju du som började dryga dig....

sen sa jag att "tom en apa skulle kunna läsa mellan raderna" eller nåt dyl...å om du tar åt dig är det ju ditt problem? iprincip idiotförklarade du mig lika mycket...nån jävla måtta får det va...sitta å tycka synd om sig själv..." pappa haakan är dum mot mig" osv...skärp dig

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant
 
Inlägg: 5339
Blev medlem: 2003-07-29
Ort: Magrathea

Inläggav Slartibartfast » 2005-11-03 00:17

Zalve skrev:...
Hoppas Nagref och V8 hittar nån lämplig som kan axla Ranefjords mantel.


Sorry, kommer inte axla hans mantel! Kommer skaffa mig en själv -när jag valt färg.

fbk skrev:Baltazar skrev:
Percis som du själv gör menar du? "LTS:are" och "svansen" tror jag det brukar heta

Ge dig nu Baltazar, då detta inte leder någonstans. Varken alla LTSare eller Alla i svansen är mindre begåvade i mina ögon. Det finns med stor säkerhet många begåvade, utan det som jag har eftersökt i dessa led är lite mer ödmjukhet och trevlig ton i allmänhet.


Kanske inte just du men många andra använder namnet som:
Ingvar säger något och att när han sedan sagt det, druckit sitt kaffe och gått så upprepar många det han sagt. Lite som ett mantra enligt vissa, lite som snarkningar enligt andra men alla verkar väldigt eniga om att dessa människor kan kallas för svans eftersom den följer efter IÖ! Dessa människor anses av många (verkar det som i mina ögon) inte ha något eget vett eller villja utan för sig precis som svansen sig bör... efter sin mästare!

Då du och många andra använt sig av begreppet vi talar om, svans, helt utan att berätta vilka ni antyder på kan detta helt klart ses som frustrerande om man nu råkar dela mening med IÖ! Men eftersom jag nu avsagt mig begreppet svans och avkrävt användandet av ADEPT när min avdelning av de som anser IÖ ha rätt i mångt och mycket disskuteras (och jag är ensam i denna) så är det bara hajen1 som jag borde resonera med!

Nu tillbaka till ämnet

Mvh Jocke*

*Som gjort två rättfärdiga inlägg som Redaktör!

EDIT: TACK för hoppet Jax, dimitri, mats, Bamsefar, Baltazar, Svante! Jag hoppas jag med, att jag inte tagit mig vatten över huvudet när jag tvingades till detta! ;)
admin

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35480
Blev medlem: 2005-01-10

Inläggav paa » 2005-11-03 00:29

Slartibartfast skrev:Men eftersom jag nu avsagt mig begreppet svans och avkrävt användandet av ADEPT när min avdelning av de som anser IÖ ha rätt i mångt och mycket disskuteras (och jag är ensam i denna) så är det bara hajen1 som jag borde resonera med!

Är detta något som alla borde förstå?
"Din avdelning av de som anser IÖ ha rätt i mångt och mycket", vad är det?
Eller hade du kunnat ta det i PM med någon lika bra?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant
 
Inlägg: 5339
Blev medlem: 2003-07-29
Ort: Magrathea

Inläggav Slartibartfast » 2005-11-03 00:33

paa skrev:Är detta något som alla borde förstå?
"Din avdelning av de som anser IÖ ha rätt i mångt och mycket", vad är det?
Eller hade du kunnat ta det i PM med någon lika bra?


De som det hela berör har jag sagt det till. Det hela är igentligen lite skämtsamt med tanke på vad adept betyder..

Om du anser det borde tagits över PM, så visst.

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-03 01:40

fbk skrev:Visst var mitt inlägg provokativt IÖ, och jag förstod vad H menade.

Det var just det jag trodde.

Men jag skrev enbart detta därför att jag tycker inte att det är okej att bunta ihop alla på diydelen på HF som mindre begåvade eller tycker ni det :?:

Nä, det tycker jag inte, men jag såg inte att han gjorde det heller.

Som jag läste hans inlägg redogjorde han bara för att han inte tyckte att det förmedlades så mycket kunskap. Det tycker jag låter som en åsikt, och sådana måste väl alla rimligtvis få ha? Syftet med inlägget var väl dessutom inte att dissa någon, utan bara att berätta om de skillnader han upplevde jämfört med faktiskt, så tolkade jag det han skrev i varje fall.

Sedan kom komentaren att jag är mindre begåvad än en apa, och det är så lååågt att häva ur sig sådant :evil:

Hur får du ihop detta?

Du förstod ju det som han skrev! Du skulle enligt Håkans inlägg vara underlägsen apan om du INTE förstått det. Eller hur? Hur kan du då tolka hans inlägg som att han påstått att du var mindre begåvad än en apa? Han skrev till och med uttryckligen att han hade förtroende för din förmåga att läsa mellan raderna (=förstå det han skrev).

Sådant borde inte tillåtas, men uppenbarligen så görs de det :( . Sådant tillhör väl, när det är högt i tak :roll:

Behöver nog inte påpeka mer att era reaktioner är märkliga och dålig, men jag tillhör ju inte gänget :? :roll:

Gör du inte?

Klart du gör! Här är ju alla med i gänget. Jag har i varje fall uppskattat många av dina inlägg.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Bernt_inaktiv
 
Inlägg: 630
Blev medlem: 2003-08-04
Ort: Mölndal

Inläggav Bernt_inaktiv » 2005-11-03 02:21

Lycka till med modererandet Slartibartfast! 8)
Utnämnd till kräk och viktigpetter men bryr mig inte.

Admin och DIY-mod www.hififorum.nu

använder INTE ignorescript.

hajen1
 
Inlägg: 874
Blev medlem: 2004-12-27
Ort: Visby/ Gotland

Inläggav hajen1 » 2005-11-03 10:01

En trummis som moderator, SUVERÄNT! :D Skämt åtsido, lycka till! 8)
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-03 10:04

Såsom vår nye moderator säger så är det dags att bända tillbaka tråden till dess ursprungliga ämne. Jag tror inte ngn tar illa upp att man inte får ge svar på tal.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-03 10:24

Men tråden är väl klar, Slarban har fått gudomlig makt. Vad mer kan sägas?
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-03 12:18

Mats:

Nja, under denna tråds levnad så har vi fått två, men mist en. Så vi är en moderator kort.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-03 12:55

Vee-Eight skrev:Mats:

Nja, under denna tråds levnad så har vi fått två, men mist en. Så vi är en moderator kort.


aha så den spännande såpoperan Faktiskt.se fortsätter. Kommer IÖ säga ett sannings ord till mats, och kommer mats att bli förbannad på IÖ, kommer Naqref att trycka på bomben, kommer det fler kommentarer om att Hififorum är kasst och kommer vi att svansarna fram.

Ja följ det hela i historien om jakten på en ny moderater på faktiskt.se
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57175
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Inläggav Nattlorden » 2005-11-03 13:08

:lol: :lol: :lol: *tummen upp*
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-11-03 13:25

Haakan skrev:
fbk, nej nu förvränger du mina ord igen...jag tycker det är sjukt att du får hållas som du gör? det va ju du som började dryga dig....

sen sa jag att "tom en apa skulle kunna läsa mellan raderna" eller nåt dyl...å om du tar åt dig är det ju ditt problem? iprincip idiotförklarade du mig lika mycket...nån jävla måtta får det va...sitta å tycka synd om sig själv..." pappa haakan är dum mot mig" osv...skärp dig

Min "åsikt" är att du är för mycket 8O
Ps. jag tycker inte synd om mig själv, det är betydligt mer synd om dig som inte inser hur lågt du har sjunkit.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34863
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Inläggav Morello » 2005-11-03 13:34

Kommer Slarti att byta ut bomben mot en riktigt stor crash-cymbal när det spårar ur? :lol: *PANG*
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-03 13:34

fbk:

Vee-Eight skrev:Såsom vår nye moderator säger så är det dags att bända tillbaka tråden till dess ursprungliga ämne. Jag tror inte ngn tar illa upp att man inte får ge svar på tal.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör
 
Inlägg: 10045
Blev medlem: 2003-08-24
Ort: Södertälje

Inläggav Martin » 2005-11-03 13:35

fbk och haakan: kiss and make up nu :)

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-03 13:36

Ni ser själva såpoperan fortsätter. Skynda er till datorerna och följ den spännande fortsättningen


Det här serien sponsras av "Historien om jakten på en ny moderator" sponsras av Audio Pro, Arcam, Ino Audio, Krell och Lunds kommun
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-11-03 13:39

IÖ!
Man kan inte tolka denna text på något annat sätt än som det står.
""jag tycker iofs diydelen på hf suger....0 kunskap å en massa spekulationer""
Så hur du får det till att han inte dissar någon :o det är ju bara att läsa :roll:
Och visst får man ha en åsikt, men man bör ju också tänka på vad man skriver :wink:

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-11-03 13:43

Okej Vee-Eight, diskussionen är slut för min del :( men det är med en dålig smak i munnen.

Hetsporren
Spolar Kröken!
 
Inlägg: 8407
Blev medlem: 2003-11-23

Inläggav Hetsporren » 2005-11-03 13:58

mats skrev:Det här serien sponsras av "Historien om jakten på en ny moderator" sponsras av Audio Pro, Arcam, Ino Audio, Krell och Lunds kommun

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-03 14:56

nu följer reklamfilmen om Audio pro, vi är snart tillbaka
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

hajen1
 
Inlägg: 874
Blev medlem: 2004-12-27
Ort: Visby/ Gotland

Inläggav hajen1 » 2005-11-03 16:56

Martin skrev:fbk och haakan: kiss and make up nu :)


Skip the kiss :roll: but please make up :wink:
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-11-03 18:47

äh jag får tycka vad jag vill!

som sagt finns några som jag tycker är duktiga, och därmed är denna diskussion avslutad...

Användarvisningsbild
silvervarg
 
Inlägg: 1228
Blev medlem: 2005-03-28
Ort: Linköping

Inläggav silvervarg » 2005-11-03 19:21

Tank och Slartibartfast har blivit moderatorer och ganska många fler har föreslagits. Jag tror att vi har tillräckligt med förslag.
Om jag har förstått rätt så pågår vissa diskussioner på IRC.
Kan några resultat av dessa presenteras så att vi kan tycka lite?
Gärna även en lista på vilka som finns kvar som påtänkta (dvs inte tackat nej).
Allt för att någon gång få slut på den här tråden innan den går OT igen.
Senast redigerad av silvervarg 2005-11-04 00:13, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-03 19:34

fbk skrev:IÖ!
Man kan inte tolka denna text på något annat sätt än som det står.
""jag tycker iofs diydelen på hf suger....0 kunskap å en massa spekulationer""
Så hur du får det till att han inte dissar någon :o det är ju bara att läsa :roll:
Och visst får man ha en åsikt, men man bör ju också tänka på vad man skriver :wink:

Om någon som tycker att diydelen på hf suger skriver:
"0 kunskap och en massa spekulationer",
så tolkar jag det som att personen sett en massa spekulationer, och inte sett någon kunskap förmedlas. Jag har inte kollat, så jag vet inte hur det ser ut på diy-hififorum, men att det finns en massa spekulationer kan jag mycket väl tänka mig (spekulationer finns ju här på faktiskt ibland också, inget fel med det), och huruvida kunskap förmedlas vet jag inte, men läser jag det som skrevs tolkar jag det som att det är inläggarens uppfattning att så inte sker i nämnvärd omfattning i varje fall.

Hade det inte varit diydelen det handlat om, utan en person, så hade jag förstått dig, eftersom jag då tolkat det som ett påstående om att personen är okunnig, som både ovänligt och onödigt.

Ungefär som om någon sagt, "inga cykeluppvisningar och en massa gängbildning", om Sergels torg, tror jag inte att någon skulle ha tolkat det som en förolämpning mot någon som var där, och inte heller ett påstående om att ingen där kan cykla.
Precis samma sak alltså: Ett konstaterande om sakförhållanden man ogillar, men som inte någon enskild person varken namnges eller beskylls för. Varför är det upprörande?


Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2005-11-03 19:37, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant
 
Inlägg: 5339
Blev medlem: 2003-07-29
Ort: Magrathea

Inläggav Slartibartfast » 2005-11-03 19:37

Morelloohohohoo! :D

Silvervarg, jag vet inte hur det är med tacka ja/tacka nej kravet! Men nu så har jag magiska krafter -en klar uppgradering från att vara långhårig (vilket jag blivit lite mindre utav).

Givetvis disskuterar redaktionen med varandra -över IRC. Kan välkomna alla till #faktiskt.se inuti Q-net, där har vi helmysigt nästan hela tiden!

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-06 21:57

Mats.

Tack för årets asgarv här... Såg din text i går hos "ulf" i Sthlm...

Och jag garvade så alla kom ner till nedervåningen o läste... Dom fick sig också ett gott skratt... :lol:



"Jag har inte kollat, så jag vet inte hur det ser ut på diy-hififorum, men att det finns en massa spekulationer kan jag mycket väl tänka mig"

Så spekulerade Iö också.. :lol: :lol:

Ni måste ligga o kvarta här hela dygnets 24 timmar grabbar..

Om ni inte ser den otroligt stora spridning samt olika kunskaper samt bredd hf.nu erbjuder på diy delen är ni blinda..

Här är det rena cirkusen runt en fronplatta till nad 208.. Lts basar o lite småkrafs om ino byggen.. Sedan är det tomt i stort sett..


Men om kritikerna menar att här finns mer kunskap om nadfrontar.. LTS basar o inobyggen så är detta forum rena guldgruvan..

Annars framstår det som rent svältande... :roll:

Igen så är detta nog ett resultat av den mycket begränsade bredd som är här...

Men gör "kronan på verket" nu här.. Tillsätt Iö som moderator.. :lol:

Sen är LTS samlat i moderatordelen...också.. :lol: :lol:

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-07 13:18

Jag spekulerar inte. Jag kan tänka mig att det finns spekulationer på hififorums diy, och jag kan tänka mig att det inte finns det. Jag har ingen uppfatting alls i frågan!

Jag har inte kollat.

Någon skrev att det var så. Jag kan tänka mig att han har rätt, och jag kan tänka mig att han har fel. Jag har som sagt ingen uppfattning i frågan.

Däremot så skrev jag att det förekommer spekulationer här på faktiskts diy (det vet jag ju). Sen skrev jag att det inte är något fel med det (för det har ju inte varit några ondsinta spekulationer avsedda att göra någon illa).


Vh, iö

- - - - -

PS. Om du Mayro tycker att det finns saker du vill se diskuteras på faktiskt, varför startar du inte dessa diskussioner då? Det verkar nästan som du är mera intresserad av att skada de diskussioner som finns (och som många uppenbart uppskattar) än att starta de du tycker saknas.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-07 13:45



Om jag anser det finns mer saker där ute att debatera än dina högtalare. nad o pioneer osv så har du rätt...

Det finns faktiskt massor med skoj saker om man går ut o kikar..


Tyvärr så försökte jag här skapa en konstruktiv debatt om moderatorernas roll o ansvar i att skapa förutsättningar för bredd..

Tyvärr är man neröstad av medlemmarna. Domsamma som gör att bredd ej kan tillföras..

Varför ens försöka då intresset är i stort noll?

Du Iö är ju inte direkt bidragande till bredd heller via dina rätt ofta sågande inlägg om teknik .. ljudtyp..o en massa saker. tvärtom så bidrar du ofta till att via dina "kvävande" inlägg där du utrycker mantrat om LTS o dina supermetoder att göra osv som rent vetenskapliga..

Du sågar Dipoler tex.. Skulle va rätt skoj att se dig o mr linkwitz i en debatt i ämnet.. Tror du fick dig en "svettig åktur" då du skulle starta kritiken.
tror ärligt inte du har så mycket att lära den mannen faktiskt..

Läste lite moltar i helgen... Såg lite av LTS inlägg om denna mr linkwitz där ni snackar om en USA tidning som är som era moltar..

Där hade linkwitz skrivit i..Och inom parates stog lite som jag uppfattade som rätt konstiga ord... :lol:

Så Iö.. Jag är inte elak eller otrevlig.. Men du samt rätt många i LTS ledning har tagit er rätt många ord av "kvävande typ" i era munnar rätt ofta...

Och att ni inte skapar bredd är ju inte direkt svårt att se...

Och Vi har inget otalt här Iö.. inget alls.. Men jag anser att om du först startar med att kalla mina ord mellan mig o alexi som påhopp osv.. Sedan skriver att jag enbart försöker "skada" dom diskutioner som försigår.. Då kan jag bli lite spetsig jag med...

Även om du ofta tror du kan allt så är du endast en till som bygger högtalare.. Inget annat...

punkt.

FöregåendeNästa

Återgå till Redaktionen informerar


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster