Moderatorer sökes + Info om adminbyte.

Information angående vår policy med mera.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-01 21:15

Baltazar skrev:Undrar hur många som åter och återigen brukar besöka en tråkig restaurang med äcklig mat och otrevliga gäster, gäster som faktiskt tycker om både mat och restaurang, och sedan sitta och berätta för dom hur värdelös man tycker restaurangen, maten och gästerna är och att restaurangen på andra sidan gatan är sååå mycket bättre...

Faktiskt är väldigt bra som det är, och det som gör faktiskt så bra är alla restaurangliknelser.

Inget annat hifi-forum har så många restaurangliknelser som faktiskt, faktiskt. Har det visat sig.

Hurra för faktiskt! :wink:


Vh, iö (Ursprunglig instiftare av restaurangliknelsen som favoriserad vetenskaplig åskådningsprincip)
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-01 21:16

Laila skrev:
Jag tycker forumet är bra som det är!
Dom som inte tycker det kan söka vidare eller öppna ett eget.
Det räcker nu!!!!!!
_________________
Rökfri sedan 20 okt 2005 kl 10:00
:D :D :D

/ Laila



så var cirkeln sluten, och allt var som vanligt igen.. :lol: :lol:


Ha de nu gott.. o vila er ordentligt.. Tar semester nu från dator och drar till Sthlm i morron. Så nu kan ni "skrubba ryggen" på varann ostört i några dar här..

MVH
Tobbe

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-01 21:33

Håller med Laila.

Om man inte gillar hur det är någonstans, och andra som är där gör det, varför vill man vara där?

Och varför vill man ändra på det?



Jag skrev för många år sedan en artikel som innehöll en liten parafras om en videobutik som avvek från den stora massan, genom att den importerade lite film från lite här och där i världens alla hörn och vrår, men den stora massan blockbusters fanns inte alltid i butiken.

Alla var välkomna in i den lilla butiken, och många uppskattade den.

Fast de flesta gick förstås till andra butiker och hyrde "vanliga" filmer, sådana som alla andra hyrde. Där var man bara välkommen om man hade medlemskort och sällade sig till den gängse, breda, uppfattningen om vad som var bra film! Frågor om obskyra filmer ville inte personalen bakom disken i de stora videobutikerna höra.


Men alla sagor når sitt slut, och till slut blev den lilla videobutiken uppköpt och omvandlad till en alldeles vanlig videobutik, en där många fler trivdes, för den hade nu precis samma populära utbud som alla andra videobutiker, exempelvis den som låg i kvarterat bredvid.

Videobutikens nya ägare visst vad han gjorde - den gick mycket bättre ekonomiskt nu, men frågan är:

Blev världen bättre eller sämre av att det som var unikt (som kanske gjorde den "smal" i vissas medvetande) hos denna lilla videobutik togs bort?


Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2005-11-01 21:37, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-01 21:37

IngOehman skrev:


ok men jag och andra har inte emot att det är smalt. Men måste det vara ltssmalt????

Mats, vad har vi sagt om citering av hela inlägg? ;)

/naq
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
reeltoreel
 
Inlägg: 4121
Blev medlem: 2005-04-30
Ort: Skogsbrynet

Inläggav reeltoreel » 2005-11-01 21:42

Har ingen aning om vad du menar Mayro, men DU vet att jag håller på det JAG tycker är rätt, oavsett om det är du eller någon annan som skriver det.
Vem "laila" är vet jag heller inte, men den laila borde lära sig att "quota" på rätt sätt, så att det inte blir några missuppfattningar som det nu tycks ha blivit.
(rätta mig om jag har fel)
Vidare tycker jag det inte anstår vuxna personer att bete sig som om någon stulit deras leksaksbil i sandlådan.
Även om faktiskt har mycket att önska, så är det på det stora hela det forum som verkar funka bäst.
Jag har härmed sagt vad jag tycker och kommer sedemera inte att delta i någon mer repris :wink:
Det sägs att man lär av sina misstag, i så fall är jag ett geni.

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34925
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Inläggav Morello » 2005-11-01 21:47

IngOehman skrev:Blev världen bättre eller sämre av att det som var unikt (som kanske gjorde den "smal" i vissas medvetande) hos denna lilla videobutik togs bort?


Vh, iö


Den första frågan som dyker upp: hur såg firmans ekonomi ut?

Var den tex. KK-mässig var kanske personalen och hyresvärden glada för att den köptes upp av någon med kompetens att driva den mer framgångsrikt.

Mer info behövs för att svara på frågan. :P
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-11-01 21:48

Så nu kan ni "skrubba ryggen" på varann ostört i några dar här..

:lol: :lol:

dimitri
 
Inlägg: 4604
Blev medlem: 2003-09-20
Ort: Götelaborg

Inläggav dimitri » 2005-11-01 21:50

reeltoreel:
Laila har inte citerat ngt såvitt jag kan se
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Inläggav Laila » 2005-11-01 21:54

reeltoreel,

ledsen över att ha gjort dig upprörd,det var inte min mening.

/ Laila

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-01 22:04

Mats!

Den lilla butikens sortiment var inte smalt, även om de som var vana vid de normala konventionerna tyckte att det var det.

Det finns inget speciellt LTS-signum i form av begränsningar i acceptans. Vi har en vetenskaplig inställning till verkligheten bara, och musikåtergivning, och det är så långt ifrån smalt det kan bli. Ett sådant synsätt kan sammanfattas: Alla åsikter är tillåtna, välkomna och relevanta, men faktiskheter är som de är, vilket inte styrs av vad man tror.

Det kan tilläggas att det inte var flum som tog mänskligheten (några exemplar av den i varje fall...) till månen.

Ingen torde kunna påstå att vetenskaplighet inte fungerar, ej heller att det är exkluderande. Vetenskapen ägnar sig inte år diskriminering. Den vetenskapliga världssynen förnekar ingenting, ej heller religiösa synsätt. Syftet med vetenskap är inte ens att förneka, utan att skaffa kunskap. Att kartlägga och förstå. Allt kan kanske inte förstås, men vetenskapen förnekar bara falsifierade saker (felaktigheter).


Morello skrev:Den första frågan som dyker upp: hur såg firmans ekonomi ut?

Var den tex. KK-mässig var kanske personalen och hyresvärden glada för att den köptes upp av någon med kompetens att driva den mer framgångsrikt.

Mer info behövs för att svara på frågan. :P

Firman gick ihop, med nöd och näppe förvisso, men gamle ägaren var nöjd med det. När han sålde gjorde han det med löftet att inget skulle ändras. Han missförstod vad den nye ägaren menade med det...

Namnet (kvartersvideobutiken) ändrades inte, ej heller slutade nya ägaren hyra ut videofilmer...


Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2005-11-01 22:06, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
CJNE
 
Inlägg: 1222
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: Söderhamn

Inläggav CJNE » 2005-11-01 22:04

Varför inte låta den som kan få ordning på den här tråden bli nästa moderator? :wink:

Jag tycker faktiskt ska fortsätta vara faktiskt, för det var faktiskt därför
jag fastnade här.
Varför vill man göra det mer likt ett annat forum?
Vore det inte bättre att göra det andra forumet mer likt faktiskt istället? :P

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-01 22:08

Eller att de, vart och ett, kan göras unika, rika, mångfacetterade och värdefulla på var sitt sätt!


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34925
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Inläggav Morello » 2005-11-01 22:16

IÖ skrev:Firman gick ihop, med nöd och näppe förvisso, men gamle ägaren var nöjd med det. När han sålde gjorde han det med löftet att inget skulle ändras. Han missförstod vad den nye ägaren menade med det...

Namnet (kvartersvideobutiken) ändrades inte, ej heller slutade nya ägaren hyra ut videofilmer...


Om köparen betalade signifikant mer än 0 kronor för en firma som med nöd och näppe genererar stålar, vill jag påstå att det är mer än lovligt naivt av säljaren att tro att inte köparen vidtar anstalter för att få firman på fötter. 8)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-01 22:19

reeltoreel skrev:...Vem "laila" är vet jag heller inte, men den laila borde lära sig att "quota" på rätt sätt, så att det inte blir några missuppfattningar som det nu tycks ha blivit.
(rätta mig om jag har fel)

Det är nog inte Laila som kvotade lite konstigt, utan Mayro.

Om han (eller någon moderator? :wink: ) går in och tar bort det [qvote] som inte borde stå där så blir det rätt.


Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2005-11-01 22:29, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-01 22:24

Morello skrev:
IÖ skrev:Firman gick ihop, med nöd och näppe förvisso, men gamle ägaren var nöjd med det. När han sålde gjorde han det med löftet att inget skulle ändras. Han missförstod vad den nye ägaren menade med det...

Namnet (kvartersvideobutiken) ändrades inte, ej heller slutade nya ägaren hyra ut videofilmer...


Om köparen betalade signifikant mer än 0 kronor för en firma som med nöd och näppe genererar stålar, vill jag påstå att det är mer än lovligt naivt av säljaren att tro att inte köparen vidtar anstalter för att få firman på fötter. 8)

Du är häpnadsväckande tramsig nu. Är det verkligen helt otänkbart för dig att en person som driver en näst intill idéell verksamhet kan tro på, att någon annan kan tänka sig att driva den vidare?

Sluta projicera dina bittra antaganden om den snälle mannens påstådda insikt i den tragiska utvecklingen för den lilla butiken - det är som jag säger! :evil:

Det är ju jag som hittat på sagan ju! :wink:


Vh, iö

- - - - -

PS. Påminnelse om frågan:

Har världen blivit bättre av att den (i trångsynta människors ögon) smala butiken försvunnit, och ersatts av en bred butik där alla vanliga människor tycker att det är som vanligt, och alla normala filmer finns på hyllan?
Senast redigerad av IngOehman 2005-11-01 22:26, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
paa
Sökaren
 
Inlägg: 35498
Blev medlem: 2005-01-10

Inläggav paa » 2005-11-01 22:24

dimitri skrev:reeltoreel:
Laila har inte citerat ngt såvitt jag kan se

Det enda "Laila" skrev själv var:
:D :D :D
/ Laila

resten var citat
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-01 22:28

Nej PAA, det är bara som det verkar på grund av att Mayro citerat fel.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-11-01 22:29

reeltoreel skrev:Jag tycker forumet är bra som det är!
Dom som inte tycker det kan söka vidare eller öppna ett eget.
Det räcker nu!!!!!!


snackar vi om detta citat?

Användarvisningsbild
reeltoreel
 
Inlägg: 4121
Blev medlem: 2005-04-30
Ort: Skogsbrynet

Inläggav reeltoreel » 2005-11-01 22:35

Ok ! Citera eller inte citera, är ganska oviktigt iofs.
Men finns det någon som har en uppfattning om vart denna topic ska sluta?
Det är väl att välja/rösta fram en ny moderator som det igentligen handlar om va?
Några har väl kommit på tal, och det är väl bara att göra en omröstning då isf, om det skall ske demokratiskt.
Varför göra allt så himmla krångligt?
Varför spåna om den nya moderatorn är bra eller inte innan han/hon är vald och visat vad han/hon går för?
Blir det inte bra är det väl bara att plocka fram nästa kandidat, om det nu är så fruktansvärt noga vem som "nukar" någon.
Resultatet av denna topic är exakt densamma som när det är för mycket kärringar på en arbetsplats, bara en massa olika tyckanden som inte leder någonstans.
Nej jag är inte en mullig mansgris, men detta uttrycket infann sig på mitt arbete för över 100 år sedan, och jag "citerar" endast :wink:
Det sägs att man lär av sina misstag, i så fall är jag ett geni.

dimitri
 
Inlägg: 4604
Blev medlem: 2003-09-20
Ort: Götelaborg

Inläggav dimitri » 2005-11-01 22:44

reeltoreel
"Men finns det någon som har en uppfattning om vart denna topic ska sluta?
Det är väl att välja/rösta fram en ny moderator som det igentligen handlar om va? "

Håller inte med dig. Inte det där med kärringar heller.
Tråden svänger hittan och dittan, till synes utan mål eller styrsel.
Jag uppfattar det dock som en födslovånda, ett nyttigt reningsbad.

Du ska se att tråden kommer på spår igen.
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2005-11-01 22:46

Grejen är att förslag på moderatorer som lämnas här beaktas inte. De som läser det inledande inlägget kan nog förstå hur man nominerar på rätt sätt ;) Så all annan diskussion är eg överflödig men rätt trevlig tycker vi i admin som gillar diskussioner här. :)

Ang. citeringen så har jag ändrat i inläggen ovan så det blir rätt.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Inläggav Laila » 2005-11-01 22:52

Naqref:

Tack ! :oops:

dimitri
 
Inlägg: 4604
Blev medlem: 2003-09-20
Ort: Götelaborg

Inläggav dimitri » 2005-11-01 22:57

Laila
Vaket av dig att tilltala vår Mr diy som Naqref i.st.f. Nagref
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
reeltoreel
 
Inlägg: 4121
Blev medlem: 2005-04-30
Ort: Skogsbrynet

Inläggav reeltoreel » 2005-11-01 22:58

Jag tycker bara att det blir en höna av en fjäder.
Jag är moderator i ett annat forum, samt reporter i ett, men aldrig tidigare skådat dessa (som admin här tycker är kul) diskussoner som uppstår för simplaste grej.
Det är väl hifi det handlar om, eller har jag fattat allt helt fel?
Diskussioner som denna leder bara till ett mål, Inget!
Men vill majoriteten här ha det så vill inte jag förstöra, utan sätter mig åt sidan och gör som förut! Läser och begrundar! :wink:
Ha de`

ps, dimitri: Detta med "kärringar" var ett skämt! Hoppas du inte ser det på något annat vis?
Det sägs att man lär av sina misstag, i så fall är jag ett geni.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant
 
Inlägg: 5339
Blev medlem: 2003-07-29
Ort: Magrathea

Inläggav Slartibartfast » 2005-11-01 23:08

fbk skrev: :lol: :lol: Ja man vet inte om man ska skratta åt eländet eller gråta, det är nog på tiden att flertal medlemmar här tar sig själva på mindre allvar, för det är gott om stora egon som inte har någon ödmjukhet innanför västen.
...


Ja, visst är det sjukt jobbigt med så stora egon fästa vid så stora idioter?! Man blir ju bara för jäkla trött på folk utan en ödmjuk människosyn blir man inte?!

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-01 23:15

hmm.tack för inlägg Iö..

Nej jag menade inget illa alls. så det var o är rent missförstånd. hoppas det nu är ok..

mina åsikter står redan i tråden.. med lite OT här o där också :oops: .

Men ändå rätt klart deklarerat. och det bör bli mer bredd här. även om det kan se ut som jag här nu går emot även Iö så står jag för mina ord till 100% i topicfrågan..

Detta är inte en plats där omrösningar kan ge utslag då en så stor majoritet aktiva har en så snäv inriktning.. För dom är nog allt frid o fröjd..

Men för forumet så är det en ren katastrof av likriktande.. Och jag har sagt detta förut. det är bara att man ser sig lite omkring så ser man hur fattigt forumet är med just hifi.. Att starta en tråd till om ino.. nad eller synsätt inom flertalet som skriver här innebär endast att se en repris för hundrade gången av samma film men ifrån lite olika avsnitt o turordning på replikerna..


Och att LTS/ Ino falangen med sina medlemmar o likartade synsätt reglerar exakt allt här totalt omöjligt att se..

Det betyder INTE att forumet inte har fördelar mot andra fora. Det betyder endast att med mer bredd så skulle detta forum kunna bli klart det bästa också.. Och jag förstår faktiskt inte ens varför man sliter så hårt i att inte förändra saker som faktiskt inte vad jag förstått skulle bli som det nu är här.

Forat skulle vara brett med hifi o musik som mål i utbytet..

Men se bara.. inte ens DIY delen är i närheten av tex Hf.nu´s diy del av bredd o spektra..av amatörer o proffs..På hf.nu har man till o med fått dela upp bild-diy från vanliga utan bilder osv...

bildtrådarna är ej existerande.. För skulle man här starta en sådan så handlade om att se i stort sett samma saker hos var o varannan..och vi andra ser inte riktigt ens ett intresse för att vi skulle göra sådana här. Dom dog lika fort som bilderna kom in.. helt enkelt för det är för flertalet ointresant helt enkelt...

inte ger det tips osv till ens en krutny hifimedlem ens.. det ända han skulle se är att ino o nad pioneer är det som gäller hopkopplat med ekk...

Att ni inte väljer att se detta är för mig oförståerligt helt enkelt. Och då detta är medlemmarna som skapar detta "lock" över detta så finns enbart ett enda sätt att få igång.
DVS förändring..

INTE via att stoppa åsikter. Men att stoppa åsikter i trådarna där dom ej har att göra. Samt att stoppa ifrågasättande i trådar där man skriver om saker..

Sedan kan man ju helt obekymmrat skapa trådar där man sedan ifrågasätter vad man vill.. och då kan man även avgöra OM man vill delta eller ej..

Så fungerar livet överallt i stort sett. man får ta rätt sak på rätt plats..

Detta är ett uppstuyrande som ligger an på moderatorsidan att utföra. En sak är då säkert.. Så länge "gänget" dvs medlemmarna ska styra skeppet kommer absolut noll mer hända någonsin med detta forum
det kommer endast bli mer o mer avskytt.. mer o mer en plats för utkastade från andra fora.. Samt tristare o tristare med mera skitsnack om andra forum än egna saker att göra eller prova osv..

Se bara själva då en här skriver han slutat ens titta då han nu tydligen är för gamal o trött på detta.. Sådant ger inte luft under ett fora direkt. och flera här har samma sätt att aggera tyvärr..

varifrån skräckvisionerna kommer om avstängande osv vet jag inte.. Det anser jag tex ska vara en absolut sista utväg OM man ideligen sabbar trådar med sina dogmner om ekk o placebosnacket omgärdat med färgatutrycket som bas.. I trådar där folk söker att berätta sina åsikter osv..sina upplevelser.. sina drömmar eller sina underbara stunder med vilken hifiprodukt det än må vara..

och detta utan att se ett inlägg som säger..

" du.. dom där hörde jag en gång. Dom lät så färgat så det gick inte att lýssna på dom. Men en del har ju inte lärt sig. Tur du är här så jag kan berätta hur det skall låta. Synd bara du betalat trehundra tusen i onödan då du köpte av butiken som blåst dig. branchen äör ju sådan ju"...

tror alla o envar kan känna igen sig en hel del OM man är ärlig mot sig själv..


jag vet medlemmarna här vill ha det så.. Men trotts detta så var nog inte forumets start detta målet.. Utan målet var nog bredd. Inte bredden medlemmarna bestämmt enbart..

Det nya moderatorvalet är en ren katasrof för forumet då det ännu mer likriktas med folk som ej kan ha förmågan att ändra saker eftersom dom inte representera folk i almänhet där ute..

skulle dom göra så så vore knappt en enda av moderatorerna LTS/ino osv.. här är det totalt anorlunda..

ok.. detta var o är slutord här... Jag har inget mot tank. Men detta valet var enligt mig en totalmiss för framtida breddande,

och jag inser att alla ord här har varit bortkastade totalt.

MVH
Tobbe

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2005-11-01 23:31

Kan meddela att Alexi också har slutat som Admin och moderator. Har lagt till denna information i förstainlägget
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48430
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-01 23:32

Tråkigt att höra :( , men jag förstår honom på sätt och vis med tanke på det han fått utstå.


Tobbe!

Frågan är om det du söker efter (och projicerar på en moderator med någon sorts gudolig kreativ redigeringskraft) inte är något du kan åstadkomma själv istället? Inte bara du, utan alla som kan och vill bidra med de nämnda sakerna.

Om jag fattat dig rätt är den sorts bredd du söker efter, något som även jag skulle tycka var både bra och trevligt (även om jag på alla sätt har motsatt uppfattning när det gäller din inställning om att bredden bör ökas genom moderering, reglering och tvång).


Jag gillar alla de förslag på "ökad bredd" du föreslår, men jag kan inte se att Faktiskt sätter upp något hinder för något av det du vill se mer av! :P

Det bästa sättet att se till så att det blir mer av det du vill se, är att skapa det! Det finns ingenting på faktiskt som hindrar det.


Så till alla som vill bidraga med de goda saker som man tycker saknas på faktiskt, säger jag bara: Gör det!


Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2005-11-01 23:33, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-11-01 23:32

Mayro skrev:hmm.tack för inlägg Iö..


Men se bara.. inte ens DIY delen är i närheten av tex Hf.nu´s diy del av bredd o spektra..av amatörer o proffs..På hf.nu har man till o med fått dela upp bild-diy från vanliga utan bilder osv...

bildtrådarna är ej existerande.. För skulle man här starta en sådan så handlade om att se i stort sett samma saker hos var o varannan..och vi andra ser inte riktigt ens ett intresse för att vi skulle göra sådana här. Dom dog lika fort som bilderna kom in.. helt enkelt för det är för flertalet ointresant helt enkelt...


jag tycker iofs diydelen på hf suger....0 kunskap å en massa spekulationer...

dock har dom en grym bildreportagedel ;)

Användarvisningsbild
i
 
Inlägg: 9862
Blev medlem: 2004-07-12
Ort: Heby

Inläggav i » 2005-11-01 23:34

Mayro.

Du vill tydligen att Faktiskt.se ska bli som hififorum.nu. Och att "LTS:are" ska försvinna härifrån. Och andra som resonerar på ett sätt du inte tycker om.

På vad sätt vore det bra med två (eller flera, kanske Euphonia är likadant) fora som är likadana ? Varför nöjer du dig inte med att vara på t ex hififorum.nu, som du tycker är bra ?

Om man har hittat ett ställe man trivs med och där det finns meningsfränder, varför agera på ett annat ställe där man INTE trivs, och klaga på det folket som håller till där och ondgöra sig över deras åsikter ? Och försöka driva bort dem just därför ?

Internet är stort. Man kan välja sina fora bland otroligt många. För mig är det bortkastad energi att bråka med andra i ett sådant här ämne. Det här är ju inte direkt Riksdagen eller ett kombinerat Nazist-Anarkist-KPMLr-möte...
Mundus Vult Decipi

FöregåendeNästa

Återgå till Redaktionen informerar


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster