Moderatorer sökes + Info om adminbyte.

Information angående vår policy med mera.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2005-11-01 15:56

På det här forumet är det ingen som tvingar mottagaren till någonting! :) Däremot finns det de som tycker att andras tips är olämpliga. Jag tycker inte det, men smaken är ju som baken, sketen hos de flesta 8)
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7542
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Inläggav Rydberg » 2005-11-01 15:56

hajen1 skrev:
Rydberg skrev:
Ranefjord skrev:Min poäng är det som många (LTS?) missar: fler perspektiv.
Efter att ha varit och lyssnat på ett par kända burkar i 100000:klassen och sedan på Morellos o Ingvars burkar kan jag konstatera att jag gärna missar de perspektiven 8)


Men Rydberg, även om du tycker att Morellos och Ingvars högtalare är bäst så kan du väl även uppskatta andras högtalare och tycka de är bra :?


Jo visst men det man insinuerar är ju att LTS-synsättet skulle betyda att man missade en hel massa välljud, jag tycker inte detta är fallet, snarare tvärtom.
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-01 16:00

Rydberg:

Det handlar inte om det alls, utan frånvaron av olika perspektiv, vilket kompis Ranefjord skrev. Samt, som vanligt, ödmjukhet, skulle jag vilja lägga till.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-01 16:01

Nu är vi nog väldigt ot här... :oops:

Men förlåt att även jag drar iväg lite..eller ganska mycket kanske... Jag var på mässan i malmö.. Och jag måste säga att det var många förbluffande dåliga högtalare i förbluffande många rum. med förbluffande priser som skulle få konsumentverket att jubla av utredningslust.. :lol:

bedrövligt helt ärligt..

det finns undantag självklart.

Men ack ack ack så lite pris prestandakoppling...pris var solklart.. HÖGT.. Prestandan var däremot rätt oklar :wink: .. o låg.. :evil:

Men det fanns ljus i tunneln.. Men det behöver vi inte gå in på här..

Så om jag baserat på detta mässbesök skulle köpa en högtalare så hade besvikelsen varit stor..

Så jag förstår till fullo rydbergs inlägg..Och även jag skulle helt sluta se annat om jag endast hört dyliga prylar..


så skäll inte helt o hållet nu på rydberg grabbar.. Hans inlägg har nog en del relevans trotts allt även om det han sa just här blev fel då det styrkte våra LTS ord.....


hua rydberg. Ser ut som vi har samma tankar om något här.. brrrr.. vi kanske blir bästisar.. vem vet.. :lol: :lol: :lol:

sorry mitt totalot helt utanför tråden.. men ville bara stödja rydberg för en gång skull . jag delar hans "känsla" så rasande starkt.. sorry...

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2005-11-01 16:06

Ranefjord skrev:Fan. Öppna dörren, stig ut och upplev världen också.

Ödmjukhet var det ja V8 :?
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2005-11-01 16:07

Jag håller med Mayro.

Det finns mycket skit därute vi behöver varna varandra för :roll:
Common sense is not that common.

dimitri
 
Inlägg: 4604
Blev medlem: 2003-09-20
Ort: Götelaborg

Inläggav dimitri » 2005-11-01 16:09

V8 skrev
"Rydberg:

Det handlar inte om det alls, utan frånvaron av olika perspektiv, vilket kompis Ranefjord skrev. Samt, som vanligt, ödmjukhet, skulle jag vilja lägga till."

Visst, men som annan medlem skrev på Rydbergsinlägg:

"men det finns andra som inte delar den uppfattningen, vi har alla våra perspektiv och forumet är inte bara till för dig och dina Ltsvänner. "
så undrar man, jag iaf. Betyder Rydbergs ord att forumet bara är för honom och LTSvänner?
Självklart inte. Så vad står dessa ord för?
Jag har svårt att se annat än att medlemmen gärna hade velat förbjuda Rydberg att uttrycka sin personliga åsikt. Har du ngn annan tolkning V8? Eller den som skrev det?
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-01 16:14

Mayro, Dawen:

Nejnej, jag dissade inte rydberg, inte alls. Hmm ser nu hur mitt inlägg kan tolkas. Men iaf (innan jag snubblar på mig själv) så ville jag hålla med Ranefjord om mängden olika perspektiven, och hur viktigt det är.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10251
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-11-01 16:15

Ranefjord wrote:
Fan. Öppna dörren, stig ut och upplev världen också.
dawen wrote:
Ödmjukhet var det ja V8

Var ligger inte ödmjukheten i detta, men det är bättre med
Stäng dörren till den hemska subjektiva världen där allt bara är lurendrejeri och hummbugg, död åt alla handlare och särskilt alla kabeltillverkare som tvingar in mig i alla affärer för att köpa deras hemska kablar osv osv.....
Senast redigerad av distad 2005-11-01 18:00, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-01 16:22

Personliga åsikter är guld värda om de tillåts att tolkas så. Rydberg har helt rätt till sin åsikt, jag respekterar den helt och fullt även om det finns tillfällen då jag inte delar Rydbergs åsikter. Problemet kan dels ligga i att en åsikt uttrycks som obestridliga fakta, dels att att åsikten uppfattas som obestridliga fakta. Både "sändare" och "mottagare" måste alltså vara på samma våglängd för att det skall fungera. Båda parter måste ju vara på det klara vad som gäller. Jag inser nu att jag var lite för snabb i mitt inlägg, jag tolkade det för snabbt, och föll dit på det.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2005-11-01 16:23

fbk: Ange gärna att det är mig du citerar på ett korrekt sätt. Det var jag som skrev "Ödmjukhet var det ja V8", som du har skrivit ser det ut som att Ranefjord gjort det! 8O

Det är knappast någon på det här forumet som har sagt att dörren ska stängas till den "subjektiva världen". Däremot är det ju synd att en del ska betala stora pengar på att köpa dyrt kablage för att sedan komma på att en vanlig elkabel funkar mycket bättre. Då rekommenderar jag hellre att man går den andra vägen, d.v.s. att man börjar med det billigare och tekniskt bättre alternativet, även om det kanske i slutändan visar sig att den andra kabeln är bättre ur musikåtergivningssynpunkt! Subjektivt eller objektivt, detta spelar ingen roll!

Jag känner dock att jag varken har tid att testa massvis med olika kabel eller råd att köpa speciellt många av de olika som finns, därför är det praktiskt att jag lever i den konstiga tro att lampsladd inte fördärvar min hifiupplevelse :wink:
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-11-01 16:24

fbk skrev:
Ranefjord wrote:
Fan. Öppna dörren, stig ut och upplev världen också.

Ödmjukhet var det ja V8

Var ligger inte ödmjukheten i detta, men det är bättre med
Stäng dörren till den hemska subjektiva världen där allt bara är lurendrejeri och hummbugg, död åt alla handlare och särskilt alla kabeltillverkare som tvingar in mig i alla affärer för att köpa deras hemska kablar osv osv.....


tyvärr så är det ju så att det finns lika många bra hifihandlare som det finns bilnasare...dvs alla dras över en kam...

har aldrig vart så nöjd med mitt ljud som nu när jag följt rekommendationerna härifrån....har aldrig heller hört nåt bättre på vaken mässa eller i en affär... (hmm kan man kalla täbykällaren affär? nä så det räknas bort förstås)

vad jag menar är att det vore inte fel med lite mer esoteriskt mumbojumbo snack men samtidigt vore det trist å tappa den förnuftiga delen, med lite roliga mätningar och förklaringar osv...

nåt jag saknar dock är lite mer akustikinfo....det är det enda som nästan aldrig diskuteras...
Senast redigerad av Haakan_W 2005-11-01 16:26, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2005-11-01 16:25

Vee-Eight skrev:Jag inser nu att jag var lite för snabb i mitt inlägg, jag tolkade det för snabbt, och föll dit på det.

Det här är något jag tycker är väldigt bra gjort av dig, Vee-Eight.

Givetvis gör vi alla fel, både stora och små. Däremot är det stort att erkänna då man gör något som man kanske kunnat göra bättre.

All heder.
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7542
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Inläggav Rydberg » 2005-11-01 16:27

fbk skrev:
Ranefjord wrote:
Fan. Öppna dörren, stig ut och upplev världen också.

Ödmjukhet var det ja V8

Var ligger inte ödmjukheten i detta, men det är bättre med
Stäng dörren till den hemska subjektiva världen där allt bara är lurendrejeri och hummbugg, död åt alla handlare och särskilt alla kabeltillverkare som tvingar in mig i alla affärer för att köpa deras hemska kablar osv osv.....


8O Du verkar ha livlig fantasi som inte alls är kopplad till hur folk tycker :?
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
mickhe
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-08-21

Inläggav mickhe » 2005-11-01 16:29

dawen skrev:

"Däremot är det ju synd att en del ska betala stora pengar på att köpa dyrt kablage för att sedan komma på att en vanlig elkabel funkar mycket bättre. "

Stämmer detta? Att vanlig elkabel funkar mycket bättre? Verkar ju helt vansinnigt...berätta

/Micke

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2005-11-01 16:30

mickhe: Den här tråden handlar om annat, jag pm:ar! :)
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
mickhe
 
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-08-21

Inläggav mickhe » 2005-11-01 16:31

Hahaha...så detta var OT men inget annat av ert dravel...ja..hujjedamej...denna ankdamm

/M

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2005-11-01 16:34

mickhe: Vad som är OT är ju faktiskt moderatorernas uppgift att avgöra, inte din :roll:

Går det för långt från topic så rättas detta till. Det är inget du behöver oroa dig för. Om du ändå oroar dig så är det nog enklare att pm:a en moderator...

...än att gnälla i tråden och spä på det hela :roll:
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-01 16:41

Nä nu jävlar! Sitter ni här och skriver totalt nonsens utanför ämnet? Eh, det gjorde ju jag också... men det spelar ingen roll, jag är admin och är världsbäst! 8O Tycker mamma iaf...


...å så tillbaka till ämnet. :wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10251
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-11-01 16:42

Bild

hajen1
 
Inlägg: 874
Blev medlem: 2004-12-27
Ort: Visby/ Gotland

Inläggav hajen1 » 2005-11-01 16:46

fbk skrev:Bild


Högtalarprydnad? :?
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
distad
 
Inlägg: 10251
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-11-01 16:47

Hahaha...så detta var OT men inget annat av ert dravel...ja..hujjedamej...denna ankdamm

:wink:

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2005-11-01 17:11

hajen1 skrev:
fbk skrev:Bild


Högtalarprydnad? :?


Jepp! Quaktiförebild! :D
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
lasselite
 
Inlägg: 1436
Blev medlem: 2004-01-17
Ort: början till slut

Inläggav lasselite » 2005-11-01 17:17

fbk skrev:Stäng dörren till den hemska subjektiva världen där allt bara är lurendrejeri och hummbugg, död åt alla handlare och särskilt alla kabeltillverkare som tvingar in mig i alla affärer för att köpa deras hemska kablar osv osv.....


Det har du helt rätt i fbk!

Inte heller finns det någon som tvingar vemsom att läsa på faktiskt, eller tvångsläser allt om EKKs företräden. Det står var och en fritt att göra det, eller låta bli.

Faktiskt har en "profil" av någon slags vetenskapsambition (tror jag vi kan vara ense om). Säger man bara att "jag har lyssnat si och såhär och tycker detta" så behöver man inte få tjugotolv frågor om hur man verifierat sina resultat. Skriver man däremot bara att "xxxx spöar yyy", så kan man sätta pengar på att ovanstående tjugotolv frågor kommer.
Är det bra eller dåligt?
Jag tycker det är bra, för det är så Faktiskt funkar, och det är Faktiskts "profil".

Faktiskt är öppet för "alla", därmed inte sagt att det passar alla. Det är Faktiskts styrka. Eloge till admin och mods för att man haft sånt tålamod. Det finns ju exempel på folk man skulle slängt ut med huvet före på alla andra forum, idag är de tillgångar som berikar faktiskt.

Syskonforumen är ju inte lika öppna. Och jag är förvånad över att pac lovat IÖ återinträde, och sedan bara... En kommentar från admins på HF kanske?
En vanlig kille med ett vanligt jobb i en vanlig stad, med en ovanligt snygg tjej

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-01 18:11

Nej allt kan inte i rimlighetens namn passa alla, men alla skall hitta något som passar just dem.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Baltazar
 
Inlägg: 584
Blev medlem: 2004-08-12

Inläggav Baltazar » 2005-11-01 19:18

Undrar hur många som åter och återigen brukar besöka en tråkig restaurang med äcklig mat och otrevliga gäster, gäster som faktiskt tycker om både mat och restaurang, och sedan sitta och berätta för dom hur värdelös man tycker restaurangen, maten och gästerna är och att restaurangen på andra sidan gatan är sååå mycket bättre...

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Inläggav jonasp » 2005-11-01 19:25

Baltazar skrev:Undrar hur många som åter och återigen brukar besöka en tråkig restaurang med äcklig mat och otrevliga gäster, gäster som faktiskt tycker om både mat och restaurang, och sedan sitta och berätta för dom hur värdelös man tycker restaurangen, maten och gästerna är och att restaurangen på andra sidan gatan är sååå mycket bättre...


:mrgreen:
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2005-11-01 20:32

Baltazar skrev:...och att restaurangen på andra sidan gatan är sååå mycket bättre...


Fast det är väl egentligen ingen i denna tråd som har sagt att restaurangen på andra sidan gatan är bättre? ;) Så vi tar det hela som konstruktiv kritik (fast vi förbehåller oss rätten att göra som vi vill ändå...).
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
reeltoreel
 
Inlägg: 4121
Blev medlem: 2005-04-30
Ort: Skogsbrynet

Inläggav reeltoreel » 2005-11-01 20:44

Men för i herre jösse namn! Ska det vara så invecklat att tillsätta en ny moderator?
Dom senaste 8 sidorna i denna topic är ju för bövelen repriser allihop.
Väx upp!

och ja! Jag har läst alla 10 sidor.
Inte för att jag bryr mig i vem som modererar, men att älta detta fram å tillbaka i tio sidor är bara för mycket.
Lägg av nu! Snacka hifi istället.

Vill även poängtera att jag kanske inte bidrar så mycket till detta forum eller skriver så mycket, men jag läser desstå mer, med god behållning. (förutom denna topicen då vill säga)

Jag tycker forumet är bra som det är!
Dom som inte tycker det kan söka vidare eller öppna ett eget.
Det räcker nu!!!!!!
Det sägs att man lär av sina misstag, i så fall är jag ett geni.

Användarvisningsbild
Laila
 
Inlägg: 10937
Blev medlem: 2005-05-31
Ort: Nattmössan

Inläggav Laila » 2005-11-01 20:56

Jag tycker forumet är bra som det är!
Dom som inte tycker det kan söka vidare eller öppna ett eget.
Det räcker nu!!!!!!
_________________
Rökfri sedan 20 okt 2005 kl 10:00
:D :D :D

/ Laila

FöregåendeNästa

Återgå till Redaktionen informerar


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst