Moderatorer sökes + Info om adminbyte.

Information angående vår policy med mera.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don
 
Inlägg: 7284
Blev medlem: 2003-08-27
Ort: area 51

Inläggav avr7000 » 2005-10-30 22:09

Mayro...

Att i egenskap av moderator framtvinga det du kallar bredd är ju i princip omöjligt... i alla fall utan att tilldela dem någon sorts totalitära maktmedel...

Forumet som "väsen" är ju vad medlemmarna gör det till... Detta påverkas ju till 100% av vad medlemmarna själva är intresserade av...

Detta forums medlemmar är ju (om man generaliserar) kanske lite till övervägande del teknikintresserade no-nonsens typer som gillar och hitta och förstå de hårda fakta som ligger bakom olika företeelser inom vår gemensamma hobby, Hifi...

Frågorna, berättelserna, debatten, informationsutbytet på forumet kommer naturligtvis "färgas" av deltagarna och skall det vara ett fritt forum duger det ju bara att gå in som moderator och ta bort sådan som faktiskt.se strider mot forumets stadgar...

Jag menar... ställer du dig på torget i t ex Rinkeby o skriker att
-korv är det godaste som finns!!!!!
så kan du nog räkna med (p g a sammansättningen av människor som lever och verkar på denna plats) att det kommer att komma fram en massa trevliga människor som vill propsa på att kebab, falafel, coscos etc. etc. minsan är lika gott, nyttigare, billigare o gud vet vad...
Att då med "polisens :wink: " hjälp hindra dem o slippa denna argumentation och på så sätt "bredda åsiktsfriheten" förefaller mig orimligt...

Det enda du faktiskt kan göra för att få den typ av "bredd" du efterlyser är att "tvångsförflytta" folk från andra forum där du tycker att de har "bättre" åsikter... något som inte heller låter sig göras i ett demokratiskt samhälle som vårt...

Möjligtvis kan du ju göra reklam för hur trevligt o bra det är på faktiskt.se så att de kommer hit frivilligt... :D

Gör det! :wink:

Mvh

/Stefan

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2005-10-30 22:21

Haakan_W skrev:jag skulle vilja se mer accuphase å stora krellmonster å kanske några snygga sonusar...


Ja vi saknar fortfarande halis presentationstråd... Fast sonus blire inte men kanske det Svenska alternativet :P
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 22:39

AVR 7000
Som du säger så kommer det inte köpas korv. Inte PGA att korv inte är gott. Utan för mäniskorna som äter den inte bor där..

rätt trist anser stora mängder att det är så hårt segregerat i rinkeby.. Och numera vill man bredda med att försöka få dit korvätare också ifrån alla möjliga "läger" som bor där..

Torde vara liknande som här detta. Att det borde komma flera som VILL vara här..

Men som i rinkeby så flyttar ingen in då man är rädd avtt gå hem på kvällarna. Eller att skriva nåt PGA den risk man tar.

Så AVR7000

Ditt exempel var kanonbra.. hoppas du själv ser vad du skrev. För du träffade exakt rätt i prick över problematiken..

Moderatorerna kan SKAPA förutsättningar via att inte hindra folk. Men att styra så folk INTE går in o sabbar.. Tycker du sådant är fel så betyder det att du gillar total anarki

Och då min gode vän så är detta INTE ett öppet forum utan en plats för endast en samlad grupp som slagit sig ner i flertal o stoppat alla andra så efektivt som man kan kalla detta för LIKRIKTAT stödforum åt LTS INO samt likatyckande enbart..

Samt för utkastade missnöjda ...från andra forum....

Men snälla.. Säg nåt själva om saken.. Att ni sitter nöjda framgår nog tydligt.. Och vill ni inte ha förändring så går det ju inte..

Men då skall o bör reglerna skrivas om. Samt forumet slås ihop till att bli ett inriktat forum för likasinnade enbart ..

Användarvisningsbild
Tux
 
Inlägg: 690
Blev medlem: 2003-10-05
Ort: Trollhättan

Inläggav Tux » 2005-10-30 22:52

Eftersom det råder fri nominering till moderator vill jag nu delge er mina åsikter om vem som skall tilldelas nuke-rätten.

Jag förordar Tank som ny moderator då han alltid på forum har hållt en god ton och uppvisat en seriös attityd genemot sina medforumare.


Mvh Pontus
Redaktör @ Carlsson Illuminati
Klubbmästare AGV @ Hififorum.nu

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 22:54

Det är väl också så att de mer "LTS:iga" åsikterna och diskussionerna brukar vara rätt impopulära på andra ställen (?!) vilket kanske gör det lite extra angeläget att ha en mötesplats där sådana åsikter/uppfattningar/intresseområden får fritt spelrum.


enjohn


trodde LTS hade ett forum för just sina tankar o åsiker ju 8O Så där finns väl en mötesplats väl :?:

detta skall väl va ett ÖPPET fora för ALLA :?: främjande för hifiintresset..

Ser inget om mötesplats för likasinnade ifrån en falang..

Och jag har NUMERA sett en del modereringar där man från moderatorhållet skärpt till sig. Men eftersom det är killar med saker i huvudet så inser dom nog nödvändigheten av detta då detta annars helt spårar ur vilket det snudd redan gjort..

se bara ditt inlägg som tyder på att du helt frankt anser detta forum vara tumelplatsen helt självklart för dom du nämner.. :lol: :lol:

rätt lustigt faktiskt... utan att va elak.. Lustigt :lol: men mycket sorgligt. :cry:

Det behövs INTE mer LTS här. Det saknas vanliga hifisnubbar med tyckaden o kablar o stärkarbyten som sprider tankar samt åsikter.. Annars finns inget att ens snacka om..

Skulle vi som "bråkar runt" här sluta så vart det snudd tyst här.. och forumet blev som en chattlinje enbart..mellan "polarna per"..

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2005-10-30 23:15

Tux skrev:Jag förordar Tank som ny moderator då han alltid på forum har hållt en god ton och uppvisat en seriös attityd genemot sina medforumare.


Tank är sedan idag tvångsrekryterad som Moddis! Han har blivit tillfrågad ett antal ggr men har skyllt på utbildning och liknande. Nu har han inga ursäkter så då knep vi tillfället! Fast vi ger honom en veckas semester först. Någon mer som vill bli tvångsrekryterad?
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-10-30 23:27

bra val! han är ju dödgrävare så det är ju den sista personen man ska härja med :wink:

Användarvisningsbild
Sanny_X
 
Inlägg: 6114
Blev medlem: 2003-10-12
Ort: Göteborg

Inläggav Sanny_X » 2005-10-30 23:34

Tank blir jättebra!

(han har väl mest Ino av oss alla)

:wink: :D
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Inläggav Alexi » 2005-10-30 23:34

Mayro skrev:till o med du alexi gick in i min tråd om Mirage o svamlade om att rummet var kanon där du hörde dom.. Sedan kom Johan Lindroos in o talade om att rummet faktiskt var bedrövligt.. Så alexi.. ska det bli bredd måste det böjas med er moderatorere.. Ni måste börja bearbeta så breddande sker.. Inte göra som du själv till o med gör då du enbart har mål att "göra ner" saker även om en liten trevlig "statment" behövs om att akustiken var perfekt.. osv osv..
Har jag någonstans påstått att akustiken var perfekt på Norra Latin? Sorligt att du bara har lögner att ta till för att försöka stödja upp dina uttallanden. Jag skrev tvärtom att:
Fast placeringen hade dom såklart säkerligen kunnat gjort bätre. Det verkar ju vara praxis på mässor att ställa upp högtalare helt utan invinkling.
Nästan samma som att jag påstår att det var helt perfekta förhållanden va?
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 00:30

alexi sa INNAN hans quotade ovan.. :lol:
Oj vilken sarkasm! Just mässan på Norra Latin, som ju är ett litet slott. Hade gedigna rum med mycket tjocka väggar mellan varje rum. Just rummet där Mirage spelade vill jag minnas hade rätt hygliga mått


Du glömde visst en del där va.. :)


sedan kom johan lindroos med följande



P.S. Angående hur det lät på norra Latin-mässan, så lät väl ALLT på den mässan mer eller mindre skrutt? Tyckte jag i alla fall. Rummen var väldigt kala på väggarna, och hade väldigt högt i tak. Jag kommer inte ihåg om det satt takabsorbenter i taket. D.S:



Sedan är du moderator o påstår folk ljuger.. jojomensan.. du påvisar verkligen egenskaper en moderator bör ha..samt försökte verkligen sakligt svara på min miragetråd...

Jag anser du bör lära dig hyfs o etiket innan du nästa gång går in i "sågarsvansen" av folk som har saker som inte passar in för dig..


detta var enbart ett exempel från din sida där du går med rent skitsnack min vän..det finns flera.. Men söker du så finner du..

Sedan detta med påståenden om att folk ljuger.. JO det va ju bara invinklingen du hade som dåligt.. rummen va ju fina o bra ju.. :lol:

bedrövligt alexi..

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2005-10-31 00:35

Sorry folks, det är ett annat topic!
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
enJohn
 
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2004-08-21
Ort: Sthlm

Inläggav enJohn » 2005-10-31 09:54

Mayro skrev:
Det är väl också så att de mer "LTS:iga" åsikterna och diskussionerna brukar vara rätt impopulära på andra ställen (?!) vilket kanske gör det lite extra angeläget att ha en mötesplats där sådana åsikter/uppfattningar/intresseområden får fritt spelrum.


enjohn


trodde LTS hade ett forum för just sina tankar o åsiker ju 8O Så där finns väl en mötesplats väl :?:

detta skall väl va ett ÖPPET fora för ALLA :?: främjande för hifiintresset..

Ser inget om mötesplats för likasinnade ifrån en falang..

[...]

se bara ditt inlägg som tyder på att du helt frankt anser detta forum vara tumelplatsen helt självklart för dom du nämner.. :lol: :lol:

rätt lustigt faktiskt... utan att va elak.. Lustigt :lol: men mycket sorgligt. :cry:

[...]



Mayro, jag tror faktiskt att du missuppfattade mitt inlägg. Det var ju faktiskt rätt oklart formulerat.

Ja, jag tycker att faktiskt.se kan få vara en "tummelplats" för LTS-relaterade åsikter och uppfattningar. Eftersom jag själv inte är medlem så tycker jag att det är intressant och bra med ett hifi-forum av denna typ, som inte främst riktar sig till medlemmar eller är direkt knutet till föreningen.

Det som jag tycker är så bra är att detta forum, tummelplats eller ej, samtidigt är öppet för andra alternativa intressen och åsikter. Det ena utesluter inte det andra! Jag har själv haft stor glädje av diskussioner mellan olika "läger" när jag bildat mina egna uppfattningar och kompromisser. I ett renodlat LTS-forum skulle detta nog inte hända.

Den slags demokratiska ordning som Mayro efterlyser kommer, som jag ser det, till stånd genom mångfalden fora. Varje enskild mötesplats på hifi-internet behöver således inte vara representativt demokratiskt, om nån förstår vad jag menar.

Mayro, jag vill också säga att jag tycker att den frågeställning som du tar upp är mycket viktig och säkert väldigt nyttig för både forumet och deltagarna! Även om man har olika uppfattningar i sak så tror jag det är väldigt bra att frågan kommer upp och diskuteras. För detta krävs att någon vill/orkar ifrågasätta, samt kanske får ta en del smällar i debatten.

mvh
/en john

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57251
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Inläggav Nattlorden » 2005-10-31 10:43

Mångfald åstadkommer man inte genom att begränsa, Mayro!

Det du eftersträvar är fler (om ursäktet accepteras) "icke-LTS":are som tjötar här, inte en högre procentsats.

Inte vore det väl någon förbättring om det stängdes av alla utom dig och IÖ?

Att den sortens människor du efterlyser är så fega att de inte vill komma och tjöta med oss kan väl vi inte hjälpa? Men det vore kul om det kom fler "icke-LTS":are (och då menar jag inte "anti-LTS":are, utan sådana med kärlek till Hifi som inte kommer enkom för att bråka...) och breddade diskussionen.

( Slutligen förvånar det mig återigen att det skall vara så svårt att skilja mellan åsikter och påståenden... och hanterandet av deras respektive bemötanden. )
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2005-10-31 11:00

Fröken! Han tog min spade!

:roll:
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48431
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-10-31 11:29

Jag håller med Nattlorden till 100%.

I en fri värld (som Faktiskt än så länge är) uppnås automatiskt en balans som inte kan rubbas med mindre än att man inskränker på friheten. Den som vill ha ett ofritt (styrt) hifi-forum har ju många att välja mellan. Om man blir insläppt på dem vill säga.

Jag fick ju en inbjudan (på en mässa, från någon på hifi-forum) att skriva på hifi-forum, men när jag tog fasta på den visade det sig att det var jag inte alls välkommen att göra!

Först fick jag vänta flera veckor på någon respons alls, och sedan fick jag ett obegripligt svar som talade om att det skulle diskuteras, och blev ställd frågan "skall vi säga så?", men insläppt blev jag inte.

Nej, det är nog trots allt så att Faktiskt är rätt unikt såtillvida att ALLA (faktiskt) är välkomna, och att (praktiskt taget) allting får diskuteras (undantag politik och religion, vilket jag dock tycker är lite synd) utan att moderatorerna går in och förstör diskussionen.

En oas i forum-öknen. Alla heder till de ansvariga!

Håller också med Nattlorden om att det är rätt lätt att skilja språkligt på objektivitet och subjektivitet. Alltså att urskilja vad som är åsikter och vad som är påståenden om faktiskheter.

Om man uttrycker en åsikt (jag tycker att rött är godare än vitt) blir man aldrig ifrågasatt eller avkrävd några bevis. Möjligen tillfrågad om grunden för uppfattningen (exempelvis; vilka har du provat?).

Ifrågasatt kan man däremot blir om man förmedlar att man blir fullare av vitt än av samma mängd rött, och i ännu högre grad om man påstår att vitt statisktiskt är alkoholhaltigare än rött. Inget fel med det. På faktiskt vill ju folk lära sig saker. Frågar man inte får man inget veta.

Den som inte vill bli ifrågasatt kan uttrycka sig så att det framgår att det är en subjektiv redogörelse.

Alltså "Jag tycker att rörförstärkare låter trevligt", och inte "rörförstärkare återger musiken mer exakt". Även det sistnämnda kan och får man förstås skriva, men då får man acceptera debatten. Gissningsvis välkomnar med den om man skrivit så. :wink:


Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2005-10-31 11:38, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 11:32

Att den sortens människor du efterlyser är så fega att de inte vill komma och tjöta med oss kan väl vi inte hjälpa?


Ja just så.. Man ska vara tuff o hårdhudad för att kunna exponera sina tankar och åsikter 8O

Detta är en av efekterna av att bli totalt utbombad om man skriver något man inte vill eller kan tekniskt förklara..

Vilket säkert skrämer bort en stor del hifiintreserade..

Men självklart är dett tänkt att vara ett sållningsredskap för urskiljande av tuffare hifi intreserade..

Sedan att JAG har någon speciell mäniskotyp i min efterlysning vet jag inte..

Men däremot ett flertal av OLIKA vägar att diskutera med flera OLIKA synsätt..

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48431
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-10-31 11:54

Men ändå är det ju så Mayro, att det du efterlyser faktiskt är raka motsatsen till att släppa fram olika vägar att diskutera.

Det du hävdar är ju att vissa sätt att diskutera skall förbjudas (du vill ha moderatorer som stoppar), nämligen att man inte skall få ställa frågor om man undrar om grunden till ett eller annat påstående.

Eller har jag missförstått dig?


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
rhenrics
Inaktiverad
 
Inlägg: 1377
Blev medlem: 2004-12-15

Re: Moderatorer sökes + Info om adminbyte.

Inläggav rhenrics » 2005-10-31 12:12

Jag tycker inte det behövs någon mer moderator, utan det är bra som det är när forumets ende aktiva moderator selektivt går in och stöder sina polare i tid och otid. Det sätter sin prägel på forumet och sånt tycker jag behövs. Då vet man ju åtminstone vad som gäller. 8)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 12:42

IngOehman skrev:Men ändå är det ju så Mayro, att det du efterlyser faktiskt är raka motsatsen till att släppa fram olika vägar att diskutera.

Det du hävdar är ju att vissa sätt att diskutera skall förbjudas (du vill ha moderatorer som stoppar), nämligen att man inte skall få ställa frågor om man undrar om grunden till ett eller annat påstående.

Eller har jag missförstått dig?


Vh, iö


Du vet nog exakt hur jag menar Iö. Så anser inte detta behövs svaras på därför..

Kan man inte utläsa efter kilomer av text så kan jag inte beskriva mer i alla fall.

Sedan lite till allihopa..

Vill ni se mina ord som att jag söker att stoppa folk från åsiktslämnande så beror det på att ni medvetet VILL tolka mig så..

Även detta är rent löjligt att besvara då även det framgår tydligt jag INTE talar om..

Vill ni fortsättningsvis endast ha INO.. LTS.. samt dessa synsätt som förknippas med dessa generella synsätt så är diskutionen helt bortkastad. Och jag finner inget skäk i världen att argumentera med folk som ändå endast söker att missförstå helt medvetet..

Jag tror faktiskt klart mer om er intiligens här. Så skippa larvet här är ni snälla. Annars faller debatten för min räkning omgående.

Vill ni enbart leka ordlekar så är jag inte er ordlekfarbror. Då får dom mera lämpade ta över här omgående..

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57251
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Inläggav Nattlorden » 2005-10-31 12:47

Mayro skrev:Vill ni se mina ord som att jag söker att stoppa folk från åsiktslämnande så beror det på att ni medvetet VILL tolka mig så..

Även detta är rent löjligt att besvara då även det framgår tydligt jag INTE talar om..


Trevligt att höra... men svar nej - det framgår inte tydligt.

(Tycker du själv att du är tydlig, så förstår jag att du känner dig frustrerad över att missförstås... men så uppfattas det inte. )
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 13:06

Nattlorden skrev:
Mayro skrev:Vill ni se mina ord som att jag söker att stoppa folk från åsiktslämnande så beror det på att ni medvetet VILL tolka mig så..

Även detta är rent löjligt att besvara då även det framgår tydligt jag INTE talar om..


Trevligt att höra... men svar nej - det framgår inte tydligt.

(Tycker du själv att du är tydlig, så förstår jag att du känner dig frustrerad över att missförstås... men så uppfattas det inte. )


en ordlek..

Vid tre så lämnar jag direkt... Så detta bör ni klara rätt snabbt grabbar.. krävs enbart två larviga inlägg utan innehåll till så kan ni ha detta som ni vill. Vilket ni redan har..

Men tro mig.. Ni kommer ångra denna dagen framöver då ni själva sitter med enbart era egna polare o tjatar om samma sak om ett o två år framöver.. Med trådar som är lika likriktade som nu..

två larviga tomma inlägg till så har bevisen blivit tre att noll intresse finns för seriösa meningsutbyten.

och ni får ta hur illa upp ni vill. Jag tror faktiskt alla vuxna kan se vad jag menar om man vill..Detta är ordlekar o inte en seriös debatt om ett forums inriktning via sina moderatorers försog styrt så breddande sker mot den ofantlige likriktning här är idag.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 13:09

trevligt att se NÅGRA i alla fall som inser o vill inse vad jag talar om.. Synd inte alla försöker delta lika seriöst här..

Tack
MVH
Tobbe

dimitri
 
Inlägg: 4604
Blev medlem: 2003-09-20
Ort: Götelaborg

Inläggav dimitri » 2005-10-31 13:22

Många kloka ord.
Beträffande frågan om mångfald, vidsynthet, demokrati på ett forum så ska man imho i första hand utgå ifrån sig själv som ett första kriterium

Först några "hårda" kriterier:
>>Fanns det hinder för mig att bli medlem
>>Finns det hinder för mig att upphöra med medlemskap
>>Har jag fått skriva allt jag velat
>>Har mina inlägg blivit censurerade (utöver uppenbara regelbrott)
>>har jag av admins blivit hotad med utslutning el likn.
>>har jag utsatts för hot

Några "mjuka" kriterier:
>>Har jag haft inflyttande, har andra förhållit sig empatiskt till mina tankar
>>Har jag förhållit mig empatiskt till andras tankar
>>har jag bidragit till forumets utveckling
>>har jag bidragit till forumets kräftgång
>>vill jag vara kvar på forumet, varför iså fall
>>vill jag lämna forumet, varför i så fall (Och varför är jag kvar)

Det var några "jag" kriterier. Först när detta är avklarat kan man uttala sig å andras vägnar, dvs tilldela sig självt en uttolkarroll men helst kanske inte.

Edit: P.S. ngn har visst nämnt mitt namn som en tänkbar modd. Jag tackar och bugar men jag kan inte och vill inte. Jag skulle bli en usel modd förresten
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 13:31

Det som jag tycker är så bra är att detta forum, tummelplats eller ej, samtidigt är öppet för andra alternativa intressen och åsikter. Det ena utesluter inte det andra! Jag har själv haft stor glädje av diskussioner mellan olika "läger" när jag bildat mina egna uppfattningar och kompromisser. I ett renodlat LTS-forum skulle detta nog inte hända.


enjohn

Tack för finfint inlägg med hög kvalitet..Och detta menar jag verkligen helt utan ioni..

Men igen. Det du skriver är det som är trist. Dom "olika lägren" är flertal o sedan någon eller tvåsamhet snudd på andra sidan om man nu skall uppdela saker så.

Men jag ser ditt inläggs kvalitet. Så jag är övertygad om att du vet o ser själv "problemet" här..

Skulle enbart några få få hoppa av här så var detta forum helt tomt på folk med "avikande" tankar..synsätt eller kalla det vad som..

Det behöves endast några få avhopp. Inte många alls.

Se bara i tråden här.. Hur många deltar på "min" sida? NOLL st snudd på.. Några få få har utalat ett visst stöd o förståelse för VAD jag försöker säga... Men annars är jag helt ensam i stort..

Slutar jag så dör tråden omgående ut till att bli en hyllningstråd till det goa likriktade forumet..

Men igen.. Jag tror absolut INTE målet då detta forum startades det skulle se ut som idag här..

Lite förvånande att inte se moderatorerna mer gå in här med VAD man vill uppnå med forumet.. Kanske är dagens mål att det skall vara som det är..
men vem vet. Kanske tar flera än en handen för munnen och faktiskt säger HUR forumet ska se ut. Och vad som krävs för att det ska ha förutsättningar att även bli det man har som mål..

Sådant är grundläggande saker för företag.. forum o alla organisationer...

Att ha en företagsplanering... Mål osv...Alla som gått lite säljskolor eller suttit i företagsledningar vet nog vad jag snackar om här..

(jag har gjort båda delarna så alla vet..jag har torrt på fötterna så slipper vi denna debatt också hurvida jag vet osv.. :) ..)

Men som det ser ut nu så står en sak på forumets inriktning. O i praktiken stämmer detta noll med hur forumet ser ut..

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-31 13:37

dimitri skrev:Många kloka ord.
Beträffande frågan om mångfald, vidsynthet, demokrati på ett forum så ska man imho i första hand utgå ifrån sig själv som ett första kriterium

Först några "hårda" kriterier:
>>Fanns det hinder för mig att bli medlem
>>Finns det hinder för mig att upphöra med medlemskap
>>Har jag fått skriva allt jag velat
>>Har mina inlägg blivit censurerade (utöver uppenbara regelbrott)
>>har jag av admins blivit hotad med utslutning el likn.
>>har jag utsatts för hot

Några "mjuka" kriterier:
>>Har jag haft inflyttande, har andra förhållit sig empatiskt till mina tankar
>>Har jag förhållit mig empatiskt till andras tankar
>>har jag bidragit till forumets utveckling
>>har jag bidragit till forumets kräftgång
>>vill jag vara kvar på forumet, varför iså fall
>>vill jag lämna forumet, varför i så fall (Och varför är jag kvar)

Det var några "jag" kriterier. Först när detta är avklarat kan man uttala sig å andras vägnar, dvs tilldela sig självt en uttolkarroll men helst kanske inte.

Edit: P.S. ngn har visst nämnt mitt namn som en tänkbar modd. Jag tackar och bugar men jag kan inte och vill inte. Jag skulle bli en usel modd förresten


bättre kan du dimitri. Det vet jag.. Du vet sååå väl att mina ord INTE handlar om detta du tar upp... :)


Självklart kan man lämna eller delta.. Men förändingar kan debateras utan det betyder man inte trivs...

Tro mig. Jag hade lämnat omgående om så va fallet..

säkert andra också..men vi är inte så många som du vet.. Sen vart det enbart kompisarna kvar här... :)

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör
 
Inlägg: 2721
Blev medlem: 2003-03-18
Ort: Åhus

Inläggav Ranefjord » 2005-10-31 13:46

Håller med Mayro. Forumet är enkelspårigt och jag tror det kommer att förbli så. Emellanåt känns det som att alla trådar på något sätt kretsar kring LTS och deras tankar. Sanningar presenteras ideligen. Håller man inte med, får man idiot-stämpel.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-10-31 13:47

Jag skulle önska att en moderator skulle komma från annat läger än Ltsfalangen och det är synd att de från icke ltsaktiga inte vill göra mer inlägg här (då menar jag inte de som bråkar).

Men då ställer jag en fråga till IÖ och Nattlorden, varför tror ni att folk från det oLtsiska landet inte skriver här? Alltså seriösa som gillar hifi o hembio. Varför tror ni de inte vill skriva här?
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-10-31 13:49

Ranefjord skrev:Håller med Mayro. Forumet är enkelspårigt och jag tror det kommer att förbli så. Emellanåt känns det som att alla trådar på något sätt kretsar kring LTS och deras tankar. Sanningar presenteras ideligen. Håller man inte med, får man idiot-stämpel.


Håller med Jens till 100%
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Kribban
 
Inlägg: 5810
Blev medlem: 2005-01-09
Ort: Falkenberg

Inläggav Kribban » 2005-10-31 13:56

Hej :roll:

Nu när tråden ändå har svävat iväg från målet så tänkte jag bidra med ett litet inlägg. :D

Jag trivs väldigt bra med Faktiskt.se pga av här är det fritt att tycka som man vill. Moderatorernas jobb är utomordentligt bra då medlemmar låts reda ut diverse tvister.

Det står var och en fritt att tycka och tänka som man vill och det är upp till var och en att vara medlemm här. Jag är ingen LTS:are. Jag är kanske en INO anhängare pga av mitt högtalarköp men dessa inhandlades enbart pga vad de presterade. Tack vare detta val av högtalare så är man nu med i den så kallade svansen 8O . Jag skiter fullständigt i vad andra tycker om mina hifi prylar så länge de ger mig välljud. Jag tycker att mina högtalare är bland det bästa jag hört och säger inte att de är världens bästa högtalare för de kan jag inte uttala mig om.

När det gäller valet av moderator så tycker jag att Bill50x är ett ypperligt förslag. Vad det gäller vilket "läger" man tillhör så tycker jag inte att det är relevant. En moderators uppgift är inte att försvara utan tillrättavisa medlemmar att följa regler.

MVH Kribban
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34927
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Inläggav Morello » 2005-10-31 14:00

Ranefjord skrev:Håller med Mayro. Forumet är enkelspårigt och jag tror det kommer att förbli så. Emellanåt känns det som att alla trådar på något sätt kretsar kring LTS och deras tankar. Sanningar presenteras ideligen. Håller man inte med, får man idiot-stämpel.


Jag kan hålla med om att forumet är något likriktat. Sedan har jag noterat att det finns ett gäng som sällan presenterar något de själva kommit fram till efter funderingar och kontemplation, utan hellre väljer den lätta vägen och håller med någon eller några.

Vidare tycker jag att man på ett forum måste tåla att bli ifrågasatt. Den som ifrågasätter bör göra det med en god ton - ungefär som när man i verkligheten sitter i en sal och lyssnar på en avhandling.
Blir man ifrågasatt med en hyfsad ton tycker jag inte att det finns någon anlöedning att brusa upp; bara att argumentera för sin ståndpunkt eller i förekommande fall revidera den. 8)
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

FöregåendeNästa

Återgå till Redaktionen informerar


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster