Moderatorer sökes + Info om adminbyte.

Information angående vår policy med mera.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-10-29 15:38

Håller nog med Jax - en moderator kan få tillhöra vilka läger som helst, så länge han eller hon inte tar ställning i sin roll som moderator.

I övrigt tycker jag det som kännetecknar Faktiskt är just att alla är välkomna, och att ingen blir utesluten. Har svårt att se det rimliga i att kalla det för "smalt".

Här finns väl dessutom alla tänkbara grupper?

Eller är det så att det skall kvoteras nu, så att det blir jämmerligt, förlåt, jämnlikt menar jag? :evil:

Någon som anser sig ha väldigt gott omdöme (så gott att han vågar påstå att det är fel det som är nu) bestämmer vad som är en mer korrekt och jämnlik balans av människor och åsikter, och sedan slänger man ut folk tills den "goda" balansen uppnås.

Nä, jag tror det är bättre med den öppna attityden, där alla är välkomna, som det är nu.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
bosco
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 2003-08-18
Ort: Göteborg

Inläggav bosco » 2005-10-29 15:55

Jag tror att NN skulle passa som moderator.

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-10-29 16:23

En JBL-fanatiker! 8O 8O 8O

Allvarligt talat: Det tror jag också.


Vad jag ville säga nyss var egentligen bara att i en öppen värld är det konstigt att påstå sig vilja bredda genom att förbjuda och/eller kvotera och/eller styra och/eller reglera.

Och vem, som lever i en värld med hygglig dos av frihet för alla, klagar på att det för smalt eftersom det finns för få hustrumisshandlare, terrorister och religiösa fundamentalister?
När man efterlyser mera mångfald i en värld (faktiskt) där alla redan är välkomna bör man kanske förklara vad man menar.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-29 17:01

NN skulle bli en rasande bra moderator.. Delar era tankar där till 100%...
tack för ni sa NN... hade inte ens tänkt ut en lämplig. utan ägnade mig åt att se vem jag inte ansåg.. :oops:

Men NN torde vara en ultimat moddare här..

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant
 
Inlägg: 5339
Blev medlem: 2003-07-29
Ort: Magrathea

Inläggav Slartibartfast » 2005-10-29 17:06

Ranefjord skrev:Det kommer säkert! :) Jag har lite dåligt med tid, samt vill jag inte att det här unika forumet ska få samma rykte som hf.nu fick en gång i tiden. Jag har hjälpt Audio Concept ett par gånger på mässor. Det räcker för att jag ska utgå som admin. Men stannar, det gör jag ;).


Ranefjord jag gillar dig. Jag vill att du ska veta det! Du är en bra kille liksom, ååh jag gillar dig!

:D

MvK Jocke*

Helt jävla lyrisk över Cornflakes Girl som snurrar... såhär ska det låta (rent allmänt)!
admin

Användarvisningsbild
screen
interlaced
 
Inlägg: 5044
Blev medlem: 2005-01-30
Ort: Sveriges varmaste plats!

Inläggav screen » 2005-10-29 21:11

Jag är ganska färsk här, men har läst en hel del av de skrivna trådarna.

Jag måste bara säja att den som minst av alla här ställer till det och som är mycket kunnig samt väldigt "avväpnande" och alldrig brusar upp är (men han vill inte jag vet): Svante!!!

Jag tycker du är en av de absolut bästa för uppgiften, även om du inte vill Svante...?!? :wink:

MVH BJörn//
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-29 21:42

Svante är långt ifrån en "ofärgad" kille.. Så ska ni ha exakt en till färgkarta från Ino eller LTS eller båda delarna så väljer man svante.. 8)

NN har påvisat en kraftfull fin stil i att försöka hjälpa till vid problem osv..

NN har lugn och stabilitet att faktiskt säga ifrån åt alla håll. Samt i fall man själv varit inne i medlat till så kontakt har blivit möjlig...

Kan knappt en tänka mig att det finns en till med NN´s opartiska fintunade sätt här...

Så väljer man inte NN eller liknande utan en till starkt Ino/Lts synsättfärgad så är det svårt att se hur fasiken forumet skall kunna bredda sig..

Och det är faktiskt en stark signal en moderator återger att även man ifrån moderatorhåll finns noterat att forumet MÅSTE breddas för att inte dö ut i ekk o ino enbart.

Jag menar faktiskt enbart vänligt här. försök förstå detta. Jag har förbaskat skoj här ofta. Så se inte mig som enbart otrevlig här..

Men även ni ifrån ino/lts hållet har ett behov av att "se" breddande av forumet. Annars sluter det med ett diskutionsforum för skitsnack om andra forum enbar. eller andras trådar osv på andra forum.

redan idag är detta aldeles för vanligt..

Jag har kommit in utifrån.. Jag har idag kontakt med Iö.. Johan Lindroos. Nagref..
Har en vän i Olof... via eojued på hf.nu. Och träffade patrik på mässan.. marklih från gbg o jag har messat lite med trevliga mess.. Inlägg osv..

Så kontakter finns med ino /lts av bra karaktär...

Så tro INTE jag menar elakt. Men forumet kommer dö inavelsdöden om inget sker här. Så öppna ögonen lite grabbar. minns att ÄVEN moderator utalar detta och INTE enbart jag. tror faktiskt det finns flera som lite delar dessa tankar även bland er som ofta bråkar runt tillsammans med mig..

Men på denna tråden lägger jag helt nu bort allt sådant. Så.. se till att valet av moderator skapar ´bredd INGEN är helt opartisk. inte ens NN. Men har står i alla fall en bit utanför allt tjafs.

Detta är inte många som gör i övrigt här.

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Inläggav Alexi » 2005-10-30 01:00

Ursäkta men Svante skriver väll aldrig något om lts eller ino?!
Och även NN är med i LTS annars har vi ganska lika syn på saken, ska vi ta in någon ny ska det vara någon som Ranefjord tycker jag. Vi som startade det hela var en liten grupp med mycket lika åsikter i hur ett forum skulle drivas. Tre av oss har slutat sedan starten och många nya har testats under resans gång. Faktiskt även NN. Som var moderator/redaktör för musik delen efter att Hetsporren slutat. Men ändast Vee-eight har blivit kvar bland dom nya.

Av oss fyra som är aktiva moderator/redaktör är två av oss medlemmar i lts, en av oss äger någon produkt från Ino. Fast det säger bara något om våra ljud ideal och inget om hur vi är som moderatorer och våra åsikter om hur detta ska drivas vidare.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 10:50

för att säga det rakt ut då.
Svante är ingen person som är frisinnad inte..Långt ifrån..
:?
Men det ser ut som ni tydligen valt svante eftersom du "går in" alexi som du gör..

Men mina ord står jag bestämmt för. Faktiskt behöver en friare debatt där målet ÄR att moderera så den kan breddas....

Och svante är långt ifrån den som kommer tillföra detta..

Jag inser ju själv hur trist det är att behöva använda benämningar i grupp då LTS samt Inogänget även har kanonkillar inom sig..

men den generella bilden här ser långt ifrån trevligt öppen om man ska utrycka sig lindrigt..

till o med du alexi gick in i min tråd om Mirage o svamlade om att rummet var kanon där du hörde dom.. Sedan kom Johan Lindroos in o talade om att rummet faktiskt var bedrövligt.. Så alexi.. ska det bli bredd måste det böjas med er moderatorere.. Ni måste börja bearbeta så breddande sker.. Inte göra som du själv till o med gör då du enbart har mål att "göra ner" saker även om en liten trevlig "statment" behövs om att akustiken var perfekt.. osv osv..


Jag är inte bra på att stava.. Men jag är förbannat bra att se hur folk aggerar o inriktar sig...däribland ditt inlägg där alexi.. Så se sanningen som den är.. Vi behöver verkligen breddas här..

tittat er omkring.. Detta är ju ett forum för utstötta ur andra forum med enbart missnöja o egenkärlek om SINA åsikter o tankar..

Och vem vet ÄVEN jag kanske är en utstött en dag.. Och sitter här o "gnäller"... Då kan bredd va skoj.. :lol: :lol:


edit.
Sedan handlar min ord INTE om att INTE skriva om LTS eller INO om du nu tror så otroligt dumt alexi..det handlar om att BREDDA..
Moderera så breddande KAN ske. Så medlemmar med ANDRA synsätt kan komma till i gemenskapen OCKSÅ..

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

Inläggav Bamsefar » 2005-10-30 11:02

Mayro: Återigen, vilket flera redan påpekat (direkt eller indirekt), det du begär att en moderator skall göra är att INTE tillåta det fria ordet - vilket helt uppenbart är direkt imot vad faktiskt.se står för.

Att en moderator skall RIKTA inläggen så att debatten på det sättet blir mera "friare", dvs som hififorum.nu resp Euphonia gör idag, är helt klart INTE lösningen.

Gillar du inte läget så är det ingen som tvingar dig att skriva eller läsa på faktiskt.se. Så sluta gnäll, acceptera faktiskt.se för vad det är.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 11:06

Bamsefar skrev:Mayro: Återigen, vilket flera redan påpekat (direkt eller indirekt), det du begär att en moderator skall göra är att INTE tillåta det fria ordet - vilket helt uppenbart är direkt imot vad faktiskt.se står för.

Att en moderator skall RIKTA inläggen så att debatten på det sättet blir mera "friare", dvs som hififorum.nu resp Euphonia gör idag, är helt klart INTE lösningen.

Gillar du inte läget så är det ingen som tvingar dig att skriva eller läsa på faktiskt.se. Så sluta gnäll, acceptera faktiskt.se för vad det är.


Du är en av dom som faktiskt borde OFTA modereras min käre vän.. Men man har valt att skratta åt dig eftersom du rent av självmant aggerar som en butter clown som endast tillför bråk.. Jag har inte sett dig NÅGONSIN tillföra ett enda ord där det handlat om stereo.. INTE ett..

Ännu mindre bredd..

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

Inläggav Bamsefar » 2005-10-30 11:09

Mayro skrev:Du är en av dom som faktiskt borde OFTA modereras min käre vän.. Men man har valt att skratta åt dig eftersom du rent av självmant aggerar som en butter clown som endast tillför bråk.. Jag har inte sett dig NÅGONSIN tillföra ett enda ord där det handlat om stereo.. INTE ett..

Ännu mindre bredd..



Äh va är det här, gå ut och vila upp dig och kom tillbaka när du lärt dig lite hyffs och vett. Personpåhopp så det heter duga, har du vaknat helt på fel sida idag också ????
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Jensevik
 
Inlägg: 660
Blev medlem: 2003-09-04
Ort: Kristinehamn

Inläggav Jensevik » 2005-10-30 11:10

På vilket sätt är det inte en fri debatt här nu? Att folk tillåts ha andra åsikter än dig?

Om jag var Svante skulle jag bli lite ledsen av det du skriver. Jag tycker nog han vore en aldeles utmärkt moderator men eftersom han inte själv vill är det väl ingen ide att vi babblar om det. Förresten tycker jag det är bättre att han som nu kan ägna tiden på forumet åt att bidra med sin stora kunskap istället. Det är ju det som är så kul med faktiskt.se. Att det finns folk här som kan så forbaskat mycket.
It takes a joyful sound
To make the world go round

Användarvisningsbild
Sanny_X
 
Inlägg: 6114
Blev medlem: 2003-10-12
Ort: Göteborg

Inläggav Sanny_X » 2005-10-30 11:20

[quote="Mayro"] enbart missnöja o egenkärlek om SINA åsikter o tankar..
quote]

Tur att det inte gäller dig Mayro... :roll:

Du ältar om och om igen att folk ska lyssna på dig och se saker ur din synvinkel.Så fort någon har en annan åsikt blir det personangrepp och tjat om LTS, oavsett om det gäller en LLTS-medlem eller inte.

Du har nog träffat fler LTSare än jag, som är medlem. Dina kontakter med enskilda medlemmar verkar ju ha varit trevliga så det kanske är dags att gräva ner stridsyxan?

Det är ju trots allt en hobby, inte ett missionskrig. :wink:

Jag är nöjd med min anläggning med Ino, Denon m.m. Om någon frågar så säger jag naturligtvis det, men jag har inga avsikter att tvinga alla att ha samma produkter som jag har.
(det är ju redan för lång väntetid...)

Så kör du på med dina grejer Mayro, men låt oss välja som vi vill.
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 11:48

eftersom det är så att MINA ord ses som jag propagerar för mig själv på nåt sätt så ska jag IGEN försöka klargöra..

Titta er omkring o se hur många olika saker det skrivs om här.. Ta sedan en resa ut i cyberrymden o kolla hur mycket som finns som KUNDE skrivits om här...

Sen kan vi snacka om vad JAG talar om..

En sak kan jag omgående säga. Det är jag tänker betydligt "större" än ni gör som sitter o funderar exakt på vad som NU skrivs.. och känner er nöjda med det..

Och puckon som skriver man jan i stort sett dra åt fanders bara för man vill få mer bredd påvisar just det jag FÖRSÖKER få fram..

Inaveln är stor här. Mycket stor.. Och blir svante ledsen så kan jag inte göra nåt åt detta tyvärr.. Jag återger endast det jag ser och försöker tillföra..

DVS så moderatorerna börjar arbeta mot breddande o inte som nu den otroliga likriktning som är.

Och den som ser MIG som en person som försöker föra nåt krig har stenfel..
Detta vet den gruppen av LTS o Ino familjen jag känner.

Men detta ska väl vara ett öppet forum och inte enbart en tumelplats för endast "troende" i samma stöpning. Med kanske lite olika utrustning enbart..


Jaja.. Rösta in vem ni vill. Jag har i alla fall sagt mitt här. Och om det nu redan är så förblindad så inte ens mina ord kan i alla fall anses tillföra en vision om mer bredd osv här inför framtiden så är detta synd tycker jag.

Men som i många föreningar o företag o så väljer man "sina polare" hellre än det som faktiskt är BÄST för företaget.. det betyder INTE att polarna inte kan vara trevliga.. Men dom är säkert inte bästa valet att driva o styra upp ett företag.. Inte heller ett forum..

Att välja en moderator är inte att välja en kompis. Att välja en moderator är att välja ett forums VÄG framöver. Likriktningen eller breddandet bestämms ifrån det moderatorerna utför.


Tack för mitt ord i alla fall kunnat skrivas här..gör som ni vill..Jag tror ändå beslutet redan är i stort sett fattat.. Så detta snack är nog helt onödigt tyvärr..

MVH
Tobbe

Användarvisningsbild
Jensevik
 
Inlägg: 660
Blev medlem: 2003-09-04
Ort: Kristinehamn

Inläggav Jensevik » 2005-10-30 11:57

Det är väl medlemmarna som bestämmer vad som skrivs på ett forum och inte moderatorerna.
It takes a joyful sound
To make the world go round

Användarvisningsbild
bosco
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 2003-08-18
Ort: Göteborg

Inläggav bosco » 2005-10-30 12:01

mayro skrev:Att välja en moderator är att välja ett forums VÄG framöver. Likriktningen eller breddandet bestämms ifrån det moderatorerna utför.


Men en moderator ska ju inte tala om vad folk ska skriva!?

Nu känner jag mig lite dum som föreslog NN eftersom det ser ut som att jag inte tycker att Svante skulle klara det galant. Svante hör nog vanligtvis till en av de mest sakliga och kunniga deltagarna här. Du klankar ju ner på nästan alla som besitter verklig kunskap.

Sen krävs det ju att man vill också, jag skulle tro att båda är lite för upptagna på arbetstid för att sitta med sånt här.
Senast redigerad av bosco 2005-10-30 12:02, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Jensevik
 
Inlägg: 660
Blev medlem: 2003-09-04
Ort: Kristinehamn

Inläggav Jensevik » 2005-10-30 12:01

Jag kan hålla med om att det kan bli lite enkelspårigt här ibland med jag tror inte det beror på modereringen utan på vad vi medlemar har för åsikter.
It takes a joyful sound
To make the world go round

Användarvisningsbild
bosco
 
Inlägg: 585
Blev medlem: 2003-08-18
Ort: Göteborg

Inläggav bosco » 2005-10-30 12:03

Exakt

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 12:05

Jensevik skrev:Det är väl medlemmarna som bestämmer vad som skrivs på ett forum och inte moderatorerna.


bra du uppmärksammar detta.. och samlar du en färgstark grupp i ett forum så blir resultatet därefter också...

nu sa du nåt verkligt bra Jensevik. :)

Och just därför blir anarkin det som slår ut olika åsikter o dom med "samma" eller "liknande" tar över.. Vilket har skett här..

moderatorerna jobbar inte för mångfalld utan likriktande..

Be inte mig om bevis för detta. Ta dig en resa runt här o titta så ser du själv..

Men säg egna åsikter också o inte bara komentera mina. debatter är till för att man säger sina åsikter o sedan väger man OLIKA åsikter mot varann.. Eller är jag ensam i min åsikt så alla endast har mig att debatera MOT?.. skrämmande anser jag i så fall.. Vilket igen uppvisar en viss breddning är nödvändig..

Användarvisningsbild
Jensevik
 
Inlägg: 660
Blev medlem: 2003-09-04
Ort: Kristinehamn

Inläggav Jensevik » 2005-10-30 12:16

Jag tror de flesta av faktiskts medlemar är ganska nöjda med hur det är här nu. Jag föredrar faktiskt.se eftersom man här värdesätter kunnskap och fakta. Vore jag ute efter något annat står det mig fritt att gå någa annan stans.
It takes a joyful sound
To make the world go round

Användarvisningsbild
i
 
Inlägg: 9862
Blev medlem: 2004-07-12
Ort: Heby

Inläggav i » 2005-10-30 12:32

Mayro skrev:Eller är jag ensam i min åsikt så alla endast har mig att debatera MOT?.. skrämmande anser jag i så fall..


Tror nog snarare att du gillar det. Annars skulle du ha för tråkigt ! :twisted:
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Inläggav Svante » 2005-10-30 12:33

Ja, vi kan väl sätta en punkt här om huruvida jag skulle passa eller inte. Jag vill inte helt enkelt, eftersom jag avskyr att bestämma över folk.

Jag vill också påpeka att även om jag delar många av LTS ståndpunkter och dessutom sitter i dess styrelse sen ett tag, så känner jag mig ingalunda bunden av dess ideologi. Tycker jag någon är knasigt, så säger jag det. INO har jag överhuvudtaget inte något med att göra, utom att jag då och då träffar Ingvar, företrädesvis på LTS stryelsemöten.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

hajen1
 
Inlägg: 874
Blev medlem: 2004-12-27
Ort: Visby/ Gotland

Inläggav hajen1 » 2005-10-30 12:37

Hetsporren skrev:Är Bill50x intresserad så vore han GIVEN! 8)


Ett utmärkt val! 8)
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
Sanny_X
 
Inlägg: 6114
Blev medlem: 2003-10-12
Ort: Göteborg

Inläggav Sanny_X » 2005-10-30 12:46

Jag är medlem både här och på Hififorum.

Jag tittar in på Euphoria ibland för de fina bilderna, men forumet är alldeles för mycket "ju dyrare desto bättre" och tingel-tangel typ shakti, by-bee och dyr-kabel.

Hififorum har bra DIY-del, och det är mycket mer bilder där. Det finns mer bredd där, speciellt kul är det med de som bygger PA och lite mer extrema grejer.

Faktiskt är där jag trivs bäst, till stor del tack vare modertatorerna. Väldigt lite pekpinnar och extremt sällsynt med låsta trådar. Jag är tveksam till att jag skulle ha så stort tålamod som ledningen har här. En annan bra sak med Faktiskt är den stora kompetensen som finns här. Här kan man få konkreta svar istället för "jag tycker" som är det vanligaste på andra forum.

För övrigt tycker jag inte att Svante ska bli moderator, det skulle ta för mycket tid från hans program-utveckling. Annat än det skulle han bli en väldigt bra moderator. All respekt till Svante.

NN får inte bli moderator innan han är helt klar med Aurora, sen är det helt ok.

Så tycker jag.
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
silvervarg
 
Inlägg: 1228
Blev medlem: 2005-03-28
Ort: Linköping

Inläggav silvervarg » 2005-10-30 13:05

Det är medlemarna i ett forum som skriver inlägg och därmed skapar bredd.
Moderatorerna kan låsa konton, trådar och ge tillrättavisningar när överträdelser görs. Dvs de kan begränsa i viss mån. Främst så skall de begränsa språkbruk så att påhopp inte förekommer i för stor grad.

Ett typexempel på vad jag tycker borde ha modererats bort är:
Och puckon som skriver man jan i stort sett dra åt fanders bara för man vill få mer bredd påvisar just det jag FÖRSÖKER få fram..


Anledningen är just ovårdat spårk som definitivt kan anses vara personliga påhopp.

Personligen anser jag att faktiskt.se moderas för lite och därmed släpper igenom ganska grova påhopp.

Mayro verkar inte skilja på vad en moderator skriver i egenskap av medlem i faktiskt.se och vad han modererar i egenskap av moderator.
I en ideal värld så skulle moderatorerna inte skriva inlägg på forumet, men det skulle i praktiken kräva avlönade moderatorer, vilket är helt orimligt.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 13:30

i skrev:
Mayro skrev:Eller är jag ensam i min åsikt så alla endast har mig att debatera MOT?.. skrämmande anser jag i så fall..


Tror nog snarare att du gillar det. Annars skulle du ha för tråkigt ! :twisted:


du har så fel du någonsin kan ha tyvärr..

Användarvisningsbild
i
 
Inlägg: 9862
Blev medlem: 2004-07-12
Ort: Heby

Inläggav i » 2005-10-30 15:09

Mayro skrev:
i skrev:
Mayro skrev:Eller är jag ensam i min åsikt så alla endast har mig att debatera MOT?.. skrämmande anser jag i så fall..


Tror nog snarare att du gillar det. Annars skulle du ha för tråkigt ! :twisted:


du har så fel du någonsin kan ha tyvärr..


Jag kan ju ha fel förstås, men så mycket aggressiva (vare sig de är motiverade eller ej) postningar som du har så fick jag intrycket av det. (Du vore i så fall inte ensam om att vara ute efter bråk, tror jag...)
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-10-30 15:23

Jag står fortfarande fast vid mitt inlägg att det är ert fel, allesammans, även jag i egenskap som medlem, att det är som det är. En moderator skall inte kunna ändra på sådant hur än dåligt klimat det är. Det enda jag som egenskap som moderator kan visa är hur illa det är. Och hur bra det är också, för den delen. En av de hörnpelare som detta forum grundades på var fria åsikter med visst förbehåll att man följer de regler som man samtyckt till som medlem. Bryter man mot de regler man accepterat så har en moderator all rätt i världen att tillrättavisa inom de gränser som finns.

Ergo; vi kan alltså aldrig påverka åsikter, styra forumet åt ett visst håll. Men då har det blivit som det är.

Här skulle jag kunna säga "skyll er själva, lipsillar!". Men det gör jag inte. Jag har inte tröttnat på er än. Efter att ha läst era inlägg i även denna snart havererade tråd så verkar det (efter att ha skalat bort allt skitsnack och undertryckta påhopp) att det spelar ingen roll vilken sk grupptillhörighet en framtida moderator har. Men ändå så är det en infekterad tå man trampar på. Det spelar faktiskt ingen roll om man är LTS:are, kör volvo, är homosexuell, gillar sparris etc etc för moderatorsarbetet. Det har i praktiken ingen mening i sammanhanget. Det är personliga egenskaper som är det som räknas, inte vilka kompisar man har.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin
 
Inlägg: 6840
Blev medlem: 2003-12-12
Ort: ogonal

Inläggav Jax » 2005-10-30 16:53

Mayro skrev:Men mina ord står jag bestämmt för. Faktiskt behöver en friare debatt där målet ÄR att moderera så den kan breddas....

Vad du frågar efter är censur.

Återigen, det är vi forummedlemmar själva som sätter bredden, inte moderatorerna. Din önskan att en ny moderator ska komma från ett särskilt läger för att styra in diskussionerna åt ett håll är inget annat än censur. Moderatorerna ska upprätthålla policyn och inget annat.
- Militant slacker

FöregåendeNästa

Återgå till Redaktionen informerar


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster