Moderatorer sökes + Info om adminbyte.

Information angående vår policy med mera.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Rickard
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 2003-08-01
Ort: Sthlm

Inläggav Rickard » 2005-10-30 17:00

Det hade varit intressant med en utläggning av Mayro om hur, rent praktiskt, en moderator skulle bete sig för att öka bredden på forumet? Inga baktankar, bara en undran.

Med vänlig hälsning,
Rickard (som verkar ha fått tag på sina drömhögtalare idag!)
Sometimes I like to just rip my pants off, grab my ankles, and walk backwards through a cornfield. The local farmers call it a perv-walk, but I call it making friends.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 18:07

Rickard skrev:Det hade varit intressant med en utläggning av Mayro om hur, rent praktiskt, en moderator skulle bete sig för att öka bredden på forumet? Inga baktankar, bara en undran.

Med vänlig hälsning,
Rickard (som verkar ha fått tag på sina drömhögtalare idag!)


Låt folk ha trådar deras åsikter INTE avkrävs BEVIS i tid o otid..

Där en tyckande är lika mycket värt som motsatta sidans mätande eller forskande. Eller what ever.

Sedan kan man delta i debattrådar om olika sakers göra eller inte i avsedda sådana trådar.. Det är enbart att kolla på stereophiles regel i detta ämne..

detta kunde bli ett steg mot genom tid mer bredd då andra debatörer fick utrymme att "tycka" saker utan att bli sönderbombade...


Detta skulle rätt omgående göra gott om det fick bli en "regel".

Den stoppar ju inget.. Den enbart "styr upp" sakerna till "rättare" trådar..DVS avsedda dylika trådar.. (Såg du rydberg. Dylika :lol: )

tex om jag gör en bildtråd här. Inte fasiken vill jag sitta i tio sidor bråk om ditt o datt och ha en sida med fakta om min ev resa eller vad det nu kan vara..


Sedan minimera LTS inflytandet här. LTS har faktiskt en egen fora där dom kan debatera helt hur man vill om allt ekk o nad osv som finns..och kan där sitta i drägla över allt folk säger om ino osv helt fritt..och vill man från detta håll delta så kan man ju göra detta också. Men då med toleransen att faktiskt folk får anse dom HÖR utan att göra BT eller "bevisa" sina åsikter..

Den "proffsigare debatten" som man säger finns här kan ju tas då på LTS forat där dom där "proffsen" ändå i stora delar finns också..

Sedan kommer ni nog se detta forum bredda ut sig genom tid rätt markant med flera handlare.. agenter osv exakt som Iö idag använder forumet. Samt många medlemmar också även från andra forum där ute...

För detta forum har faktiskt en sak att vara superstolta över. Det är att ordet ÄR verkligen friare.
även för rätt tuffa debatter osv...

Jag kan säga så här. Jag gillar inte den smala bredden här. men jag gillar forumet.motsägelsefullt men ändå sant.

Tror en del följer denna debatt utifrån .. Min mail tyder på det i alla fall.. 8)


MVH
Tobbe

Användarvisningsbild
hali
Site Admin
Site Admin
 
Inlägg: 1637
Blev medlem: 2003-03-18
Ort: Southend-on-sea

Inläggav hali » 2005-10-30 18:18

Äsch, jag har ju Transparentkablar till min Krell.
Är inte jag tillräckligt esoterisk? :x
Redaktör på Faktiskt.io

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 18:19

Men jag är inget proffs på forumdrift ska sägas. Däremot så finns det säkert kunskapen bland dom som driver idag att styra upp saker o ting OM man vill självklart.. efter ha träffat nagref vet jag bestämmt att där finns intiligens av mått stor...


men viljan måste finnas som sagt..

Men alvarligt. Läs trådarna här o säg att dom innehåller bradd i ämnet stereo o ljud.. Det är totalt dött..

Kolla köpråden.. se på trådar om OLIKA saker.. tomt snudd på.. :cry:

Nyheter är en pioneer dvd.. ja den som ändå inte ser är tyvärr inte villig att se problemet..

Detta forum är statt under minoriteten av hififolket. Jag tror ärligt INTE detta var målet då man drog igång detta forum här.

fast jag vet ju inte självklart. 8)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 18:29

hali skrev:Äsch, jag har ju Transparentkablar till min Krell.
Är inte jag tillräckligt esoterisk? :x


varför tar du då åt dig om du själv anser detta jag talar om inte gäller dig.. en rätt bra fråga detta om du funderar ett tag hali.

och sedan detta att du komentera esoterisk.. Jag anser mig väldigt sällan utala mig nedsättande om billigare ting. tvärt om så sågar jag oftare dyrare saker. Som på mässan i malmö tex.. Där min generella sågning är mycket stor över generellt alla dyra högisar man visade där..

Så hali. Du kanske vill sätta in mig i ett dyrt hifi fack.. Sorry. ärligt så blir jag fel gubbe där tror jag..

Användarvisningsbild
Jensevik
 
Inlägg: 660
Blev medlem: 2003-09-04
Ort: Kristinehamn

Inläggav Jensevik » 2005-10-30 18:29

Det är väl ingen som avkräver någon ett bevis för att man har en åsikt. Har man en åsikt så har man det och det kan ingen tycka något om. Om man däremot presenterar det som absolut sanning måste man ju vara beredd på att kunna bevisa det på något sätt.
It takes a joyful sound
To make the world go round

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 18:39

som sagt.. det är Din åsikt jensevik..

Jag kan ju säga så här.. Vi drar till STHLM nu i veckan.. Ska besöka lite hifi.. ska testa en cd mot en annan.. Ska besöka lite handlare osv osv..

Inte sjutton tror du jag skulle lägga en veckas arbete på att dela detta här via en bildtråd som ändå jag måste då bevisa mina åsikter jag presenterar ska backas upp av något eller någon inte..

eller bevisas.. Aldrig någonsin..

men nu missar vi moderatorgrejen. Så jag medererar mig själv här. tråden är verkligen för viktig i mitt tycke i alla fall för att förstöras av OT eller sidoinfo som här...

Så sorry för OT...

Men säkert grabbar. Jag har verkligen inget mer att säga här nu.. Gör som ni vill. Men jag står för mina tankar samt åsikter.. Detta forum håller på att totalt inavlas.. Sedan att dom som är "inavlade" inte ser detta är förståerligt..tror jag. Man kanske vill ha det så iofs..

Men tro mig. för Detta forum är just nu inavelsdöden nästa anhalt

och ingen som startar ett projekt som detta tror jag har i målet att detta skulle bli som det blivit.

men nu skiter vi i mig o mina åsikter.. Ni får avgöra detta själva..

Användarvisningsbild
Jensevik
 
Inlägg: 660
Blev medlem: 2003-09-04
Ort: Kristinehamn

Inläggav Jensevik » 2005-10-30 18:49

Det är ju jättelätt att backa up åsikter. Det är ju bara att säga "OK men jag tycker så och du får tycka som du vill"

Sen vet jag ju att en del har svårt att acceptera när någon har andra åsikter än en själv. Men det är ju en helt annan sak.
It takes a joyful sound
To make the world go round

Användarvisningsbild
i
 
Inlägg: 9862
Blev medlem: 2004-07-12
Ort: Heby

Inläggav i » 2005-10-30 18:53

Mayro skrev:
Rickard skrev:Det hade varit intressant med en utläggning av Mayro om hur, rent praktiskt, en moderator skulle bete sig för att öka bredden på forumet?


Låt folk ha trådar deras åsikter INTE avkrävs BEVIS i tid o otid..


Och vad skulle en moderator göra för att se till det ?

Stänga av folk som argumenterar ?
(Är det f ö inte det som Euphonia eller hififorum brukar göra ?)

Eller editera i trådarna för att ta bort sådana inlägg ? Det skulle nog ingen moderator orka med... :roll:
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-10-30 18:59

Tror en del följer denna debatt utifrån .. Min mail tyder på det i alla fall
Behöver inte maila för att säga att du har både den ena poängen efter den andra i ditt innlägg :wink:

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 19:54

i skrev:
Mayro skrev:
Rickard skrev:Det hade varit intressant med en utläggning av Mayro om hur, rent praktiskt, en moderator skulle bete sig för att öka bredden på forumet?


Låt folk ha trådar deras åsikter INTE avkrävs BEVIS i tid o otid..


Och vad skulle en moderator göra för att se till det ?

Stänga av folk som argumenterar ?
(Är det f ö inte det som Euphonia eller hififorum brukar göra ?)

Eller editera i trådarna för att ta bort sådana inlägg ? Det skulle nog ingen moderator orka med... :roll:


tyvärr tror jag att även avstängande kan vara nödvändiga saker JA. om folk INTE respektera att ge andra sitt utrymme..

Det är väl ett minimikrav att man skall låta andra få ha sina åsokter utan att det skall dyka upp en svans med en massa trista inlägg som så lätt kan identifieras såsom "ej intreserade mer än sabba"

TYVÄRR..

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-10-30 20:04

om vi ska stänga av svansar kanske vi kan börja med fbk då mayro ? :roll:

nåväl...jag tycker att det sista man ska göra är att stänga av någon för att dom inte delar nån annans åsikt...hur glad skulle du bli om nån stängde av dig för att du inte gillar nad 208?

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-10-30 20:16

Eller stänga av pga att man inte föredrar Denver? :wink:

Nej som sagt, man skall inte stänga av. Det är en alldeles för enkel åtgärd.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 20:17

Jensevik skrev:Det är ju jättelätt att backa up åsikter. Det är ju bara att säga "OK men jag tycker så och du får tycka som du vill"

Sen vet jag ju att en del har svårt att acceptera när någon har andra åsikter än en själv. Men det är ju en helt annan sak.


ok. kan du förklara för mig varför jag har skäl att kanske i en resetråd förklara mig? För en kabelskeptiker tror sig veta sanningen. Eller för en inospelande ser en dipol o anser jag har fel. eller för en pioneerspelande tycker jag är en idiot som köper en cd som inte kan lira dvd ens för 17000 dollar osv osv..

detta är saker som säkerligen skulle kunna dyka upp i trådar jag skulle vilja göra. och inlägg som en del redan har kommit.. O säkert skulle komma..

Du får hemskt gärna berätta detta för mig jensevik..

Så kan man ju direkt här se VARFÖR din åsikt om att det inte skulle behöva styras upp en stor del här då..

Ge argumenten för att jag samt andra med våra kr o ork skall behöva förklara oss? Säg nu så vet man varför moderatorerna knappt behövs.. samt varför dom helst bör vara så insyltade i föreningar o synsätt som det går att vara..

och förklara gärna nu också så jag känner att min nästa resa blir på faktiskt.se jag lägger upp tråden med tillförsikten att detta blir ett roligt repotage att göra här..

är nu lite less på att ni endast i stort säger emot mina tankar av skälet att jag skall motsägas oavsett om det jag säger är saker som torde vara rätt självklara i ett ÖPPET forum..

Kanske skulle faktiskt.se kunna bli Sveriges första ÖPPNA forum genom lite förändringar här..

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-10-30 20:18

om vi ska stänga av svansar kanske vi kan börja med fbk då mayro ?
Och du är lika trevlig som vanligt Haakan_W
8O

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-10-30 20:21

fbk:

Det är han säkert, men inte denna gången.


Haakan:

Bättre kan du.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 20:22

Haakan_W skrev:om vi ska stänga av svansar kanske vi kan börja med fbk då mayro ? :roll:

nåväl...jag tycker att det sista man ska göra är att stänga av någon för att dom inte delar nån annans åsikt...hur glad skulle du bli om nån stängde av dig för att du inte gillar nad 208?


jag kan säga dig en sak.. Jag varken känner FBK eller har någon åsikt om hans deltagande..

Så varifrån du får sådant ifrån vet jag inte..

Sedan att så tydligt dra saker till sin spets är ju kanske inte det vanligaste man gör i livet.. men tror du jag menar så korkat så står det för dig.

jag trodde bättre om dig faktiskt haakan..

Användarvisningsbild
Sanny_X
 
Inlägg: 6114
Blev medlem: 2003-10-12
Ort: Göteborg

Inläggav Sanny_X » 2005-10-30 20:22

Mayro:

Vilka förändringar?

Begränsa folks rätt att ifrågasätta?
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-10-30 20:22

fbk skrev:
om vi ska stänga av svansar kanske vi kan börja med fbk då mayro ?
Och du är lika trevlig som vanligt Haakan_W
8O


hehe sorry, meningen var riktad åt mayro som en vink att man inte bara kan stänga av folk som på andra forum...menade absolut inget personligt (även fast det kanske va lite klumpigt formulerat)

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-10-30 20:24

Okej Haakan_W :)

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-10-30 20:25

fbk skrev:Okej Haakan_W :)


:wink:

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-10-30 20:27

Angående förslagen som kommit så håller jag med om att NN och Svante skulle passa som moderatorer.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 20:27

Sanny_X skrev:Mayro:

Vilka förändringar?

Begränsa folks rätt att ifrågasätta?


nej anbsolut INTE. men att man ifrågasätter på RÄTT ställe.. DVS då folk VILL debatera samt överbevisa osv..

Men inte i trådarna där man kanske försöker berätta något eller visa något..

Men du kanske anser detta forum är kanon.. att ämnena är väl representerat för hifi världen i stort?

Användarvisningsbild
Sanny_X
 
Inlägg: 6114
Blev medlem: 2003-10-12
Ort: Göteborg

Inläggav Sanny_X » 2005-10-30 20:31

Kan inte svara för hela hifivärlden, men de jag är intresserad av finns här. Skulle i och för sig gärna se lite mer bilder och lite mer trådar om hur man "behandlar" sitt rum.

Jag, som inte kan så mycket än, är väldigt förtjust i att folk får förklara vad de egentligen menar.

Tycka kan jag ju själv. :wink:
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 20:31

Haakan_W skrev:
fbk skrev:
om vi ska stänga av svansar kanske vi kan börja med fbk då mayro ?
Och du är lika trevlig som vanligt Haakan_W
8O


hehe sorry, meningen var riktad åt mayro som en vink att man inte bara kan stänga av folk som på andra forum...menade absolut inget personligt (även fast det kanske va lite klumpigt formulerat)


och haakan. du vet redan min åsikt om dom snabba avstängningarna på andra forum. Samt ingen har nog missat att jag försvarat till o med "motståndare" från avstängning..

Det är ett sista medel OM man inte visar respekt för andra mäniskor. Inte för man inte delar åsikter.. Där finns en rasande stor skillnad.. I alla fall anser jag det.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-10-30 20:31

Mayro skrev:
Sanny_X skrev:Mayro:

Vilka förändringar?

Begränsa folks rätt att ifrågasätta?


nej anbsolut INTE. men att man ifrågasätter på RÄTT ställe.. DVS då folk VILL debatera samt överbevisa osv..

Men inte i trådarna där man kanske försöker berätta något eller visa något..

Men du kanske anser detta forum är kanon.. att ämnena är väl representerat för hifi världen i stort?



jag håller med dig till en viss del mayro! jag skulle vilja se mer accuphase å stora krellmonster å kanske några snygga sonusar...problemet är att på detta forum så är det många som har ino och har lessnat på kabelsnacken som finns på andra forum....här finns det ju många teknikintresserade osv...

jag vill se en bildreportage del! det e det enda som saknas här

Användarvisningsbild
Jensevik
 
Inlägg: 660
Blev medlem: 2003-09-04
Ort: Kristinehamn

Inläggav Jensevik » 2005-10-30 20:38

Mayro. Vad jag menar är att du inte behöver förklara dina åsikter så länge det är just åsikter. Du behöver bara stå för dem.
Om nån tycker du är knäpp som köper en CD-spelare för X antal kr kan du med all rätt be dem fara åt..... Det behövs det inga moderatorer för.

Angående dina bildrepotage hoppas jag verkligen du fortsätter med dem för de är faktiskt jätteroliga och intressanta.
It takes a joyful sound
To make the world go round

Användarvisningsbild
Sanny_X
 
Inlägg: 6114
Blev medlem: 2003-10-12
Ort: Göteborg

Inläggav Sanny_X » 2005-10-30 20:51

En tanke; varför inte dimitri som moderator?
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-30 21:27

Jag har tyvärr inte tid mer här nu grabbar.. :lol: jag var just inne och tog av täckena från mina högisar som har stått o malt under skydd... :lol:

Och tror jag ska spendera några timmar där med musik. För nu har det hänt lite saker med dom.. :)

Användarvisningsbild
enJohn
 
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2004-08-21
Ort: Sthlm

Inläggav enJohn » 2005-10-30 21:50

Angående bredd så är det väl så att de flesta som läser och skriver på faktiskt.se också samtidigt läser och/eller är medlemmar på andra fora (främst HF då kanske?). Dvs. "bredden" återfinns genom deltagande i flera fora och behöver inte nödvändigt vis presenteras på ett och samma.

Det är väl också så att de mer "LTS:iga" åsikterna och diskussionerna brukar vara rätt impopulära på andra ställen (?!) vilket kanske gör det lite extra angeläget att ha en mötesplats där sådana åsikter/uppfattningar/intresseområden får fritt spelrum.

Har dessutom vid flera tillfällen sett hård och skarp moderering av "LTS-falangen" här på faktiskt, utförd av LTS-anknutna moderatorer. Det tyckte jag var hoppingivande (i princip alltså, sakfrågan hade jag ingen åsikt om).

/en john som inte hittar bättre kategoriseringar än föreningsfördomar :oops:

FöregåendeNästa

Återgå till Redaktionen informerar


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst