Moderatorer sökes + Info om adminbyte.

Information angående vår policy med mera.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014
 
Inlägg: 27893
Blev medlem: 2003-03-23
Ort: Krischansta

Inläggav Naqref » 2005-10-26 23:16

mats skrev:Haakan måste vara suverän. Han kan allt och jobbar minst 24 timmar om dygnet och ändå är han pigg hela tiden. Jag tror han faktiskt kan flyga :lol:


Kolla vad han kläckte ur sig på irc:
[23:13] <HHakan> jag är banne mig inget vidare på finsnickerier
[23:13] <HHakan> lite för lite tålamod

:)

Fast flyga kan han nog ;)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-10-26 23:19

säker på att ni inte tror att jag är jesus?


:wink:

hajen1
 
Inlägg: 874
Blev medlem: 2004-12-27
Ort: Visby/ Gotland

Inläggav hajen1 » 2005-10-27 08:18

Haakan_W skrev:säker på att ni inte tror att jag är jesus?


:wink:


Eller motsatsen," the big S :twisted: ".... :D
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Inläggav Rydberg » 2005-10-27 12:32

Kom just på att Gromit kommer vara superb som moderator :)
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Zalve
 
Inlägg: 532
Blev medlem: 2004-05-26

Inläggav Zalve » 2005-10-27 12:32

Gromit skulle nog passa bra som Moderator.
Jobbar för XTZ.se

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-27 13:05

Om jag seriöst ska sätta ut EN ENDA SAK som denna tillsättning BÖR ta hänsyn till så är det att BREDDA mer och absolut ta en "frisinnad" person där INTE BT. INO. Samt LTS tillhörighet är gällande på något sätt i världen..

Detta säger jag INTE för att motarbeta dessa personer eller synsätt. Utan säger det för det är så superviktigt för detta forum att det blir mer bredd också..

Så tillsätts "en till" med dessa "kriterier o band" så blir det enbart värre likriktning.
Detta forum BEHÖVER bredare "forumspråk" inom sitt synsätt. Det råden INGEN tvekan alls om man bara tittar på trådinnehållet som finns här.

Bredden är så smal så det är sogligt. Och jag skriver det i all välmening. Så sätt nu inte igång harangerna nu som man sett sååå mååånga ggr redan.
Forumet ÄR smalt. Detta ser en blind utan ens problem. OM man VILL se det iofs..

MVH
Tobbe

Användarvisningsbild
Kribban
 
Inlägg: 5810
Blev medlem: 2005-01-09
Ort: Falkenberg

Inläggav Kribban » 2005-10-27 13:16

Mayro skrev:Om jag seriöst ska sätta ut EN ENDA SAK som denna tillsättning BÖR ta hänsyn till så är det att BREDDA mer och absolut ta en "frisinnad" person där INTE BT. INO. Samt LTS tillhörighet är gällande på något sätt i världen..

Detta säger jag INTE för att motarbeta dessa personer eller synsätt. Utan säger det för det är så superviktigt för detta forum att det blir mer bredd också..

Så tillsätts "en till" med dessa "kriterier o band" så blir det enbart värre likriktning.
Detta forum BEHÖVER bredare "forumspråk" inom sitt synsätt. Det råden INGEN tvekan alls om man bara tittar på trådinnehållet som finns här.

Bredden är så smal så det är sogligt. Och jag skriver det i all välmening. Så sätt nu inte igång harangerna nu som man sett sååå mååånga ggr redan.
Forumet ÄR smalt. Detta ser en blind utan ens problem. OM man VILL se det iofs..

MVH
Tobbe


Valfläsk 8) :lol:

Inte visste jag att du var sååååå intresserad :wink: 8)

MVH Christer
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

Inläggav Bamsefar » 2005-10-27 13:20

Mayro skrev:Om jag seriöst ska sätta ut EN ENDA SAK som denna tillsättning BÖR ta hänsyn till så är det att BREDDA mer och absolut ta en "frisinnad" person där INTE BT. INO. Samt LTS tillhörighet är gällande på något sätt i världen.


Det där låter som om du vill införa en moderator som skall motarbeta just dessa märken - dvs att man skall börja moderera just inlägg med tillhörighet till dessa ord. Say it's not so....!

En moderator har ju inte som uppgift att skapa ett visst klimat, utan att se till att VI som skriver håller oss till reglerna.

Alltså inte ett enda dugg med vad han eller hon äger eller tycker / har kunskap inom. Det är VI som skriver som har i uppgift (?) att bidra till omvärlden med våra frågor, funderingar, glädjeyttringar med mera.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin
 
Inlägg: 6851
Blev medlem: 2003-12-12
Ort: ogonal

Inläggav Jax » 2005-10-27 13:34

Mayro skrev:Om jag seriöst ska sätta ut EN ENDA SAK som denna tillsättning BÖR ta hänsyn till så är det att BREDDA mer och absolut ta en "frisinnad" person där INTE BT. INO. Samt LTS tillhörighet är gällande på något sätt i världen..

Detta säger jag INTE för att motarbeta dessa personer eller synsätt. Utan säger det för det är så superviktigt för detta forum att det blir mer bredd också..

Så tillsätts "en till" med dessa "kriterier o band" så blir det enbart värre likriktning.
Detta forum BEHÖVER bredare "forumspråk" inom sitt synsätt. Det råden INGEN tvekan alls om man bara tittar på trådinnehållet som finns här.

Bredden är så smal så det är sogligt. Och jag skriver det i all välmening. Så sätt nu inte igång harangerna nu som man sett sååå mååånga ggr redan.
Forumet ÄR smalt. Detta ser en blind utan ens problem. OM man VILL se det iofs..

MVH
Tobbe

Eventuell "lägertillhörighet" hos en moderator är irrelevant. Moderatorn skall upprätthålla forumets policy och inget annat. Detta ska göras neutralt.

En moderator som modererar till favör för sitt eget "läger" skall avsättas.

Eventuell likriktning hos faktiskt.se är inte moderatorernas fel oavsett tillhörighet. Det är vi medlemmar själva som står för denna likriktning.

Bara mina 2 öre som modererat forum förr...
- Militant slacker

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-27 13:55

Om ni tror att "tillhörighet" inte inverkar på ett forum som det gör överallt i världen så tror jag ni bör ännu mer se mina ord som ett absolut måste o inte enbart en åsikt.

Men som OFTA då man ser sig själv eller sitt eget synsätt som "rätt" så ser man inte heller dom problem som liksidigheten innebär.
Moderatorer är inga supehjältar med för mäniskan unika egenskaper av objektivitet mina herrar o damer. 8)

Även om ni VILL tro så. :)

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-27 14:03

Ni kan ju bara kolla in denna tråden så borde även ni se lite av likriktningen här.. Titta sedan på vilka som är snudd mest aktiva osv. Mönstret är väldigt lätt att se...


http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=8256

Detta forum behöver breddas.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Inläggav Rydberg » 2005-10-27 14:19

Mayro skrev:Ni kan ju bara kolla in denna tråden så borde även ni se lite av likriktningen här.. Titta sedan på vilka som är snudd mest aktiva osv. Mönstret är väldigt lätt att se...


http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=8256

Detta forum behöver breddas.


Så det breddas om fler köper sämre produkter? Rimligt resonemang :wink:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör
 
Inlägg: 10045
Blev medlem: 2003-08-24
Ort: Södertälje

Inläggav Martin » 2005-10-27 14:25

Ja det är ju förfärligt att det tillåts skrivas så mycket om detta märke... :roll:

Visst jag förstår din poäng mayro. Det skadar inte med olika synsätt hos moderatorerna precis som det ju faktiskt är här på faktiskt om du inte märkt det. Kolla igen i så fall. Du kanske har blivit ino-bländad?

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-10-27 14:39

Håll er till ämnet, tack!

Visst, Jax har väl rätt att "grupptillhörighet" inte skall spela in på moderatorsarbetet. Men i verkligheten så är det i era ögon vi agerar, och i dem så är det bättre om det finns en representant från alla hörn. Iaf var det den tanken vi hade när Faktiskt.se startades. Men ändå har jag sett att forumet har blivit smalt. Hur har detta gått till? Forumet är till för alla entusiaster. Jag tycker personligen att avvikande åsikter sågas utmed fotknölarna alldeles för fort, istället för att diskutera. Detta är ngt otroligt svårt att stävja. Vi kan agera där det sker öppet, men hur många är det som undviker oss just pga detta?

Vad vi söker är en moderator som kan arbeta effektivt utan åsikt i moderatorsarbetet, men gärna åsikter som medlem på detta forum. "Grupptillhörigheten" är bara för att ni skall vara lugna, och inte fundera i banorna att div tillsägelser kommer pga att han är si eller så.

DET är den enkla sanningen.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Inläggav jonasp » 2005-10-27 14:58

V8:
Kloka synpunkter.

Jag håller både Gromit och Svante som balanserade typer som därmed är lämpliga som moderatorer, om de vill.

/J.
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2005-10-27 15:19

Jag har inte sett speciellt mycket av Gromit på forumet. Förutom att han inte verkar vara speciellt aktiv (han kanske är en såndär vettig typ som bara skriver då han har något bra att säga, till skillnad mot exempelvis undertecknad) tror jag att han skulle sköta uppgiften bra!

Däremot har han väl piP? :wink:
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Inläggav jonasp » 2005-10-27 15:24

Jag minns inte vad Gromit har för prylar, men han är väl inte den som pådyvlar sina egna åsikter på andra? Det är ju en sådan person som behövs som moderator, oavsett prylar hemma.

/J.
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Inläggav jonasp » 2005-10-27 15:27

Belker?
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-27 15:33

huvudsaken är att man INTE ska behöva använda denna mer än idag här grabbar.. Sedan får ni välja vem ni vill Även Iö eller rydberg.. :lol:




Bild

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör
 
Inlägg: 2721
Blev medlem: 2003-03-18
Ort: Åhus

Inläggav Ranefjord » 2005-10-27 15:39

Asgarv!! :lol: :lol: :lol:
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

mike34
 
Inlägg: 2857
Blev medlem: 2004-10-22

Inläggav mike34 » 2005-10-27 16:54

Kanske Mayro redan har tagit för många klunkar ur den flaskan ? :wink:
Va ?!?! Flyger dom ÖVER solen? - Christer Olsson

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-27 16:55

mike34 skrev:Kanske Mayro redan har tagit för många klunkar ur den flaskan ? :wink:


hallå där.. 75 ml ger inga klunkar ju. 8O .

Användarvisningsbild
Bamsefar
 
Inlägg: 6270
Blev medlem: 2003-08-27

Inläggav Bamsefar » 2005-10-27 17:09

Vee-Eight skrev:Men ändå har jag sett att forumet har blivit smalt. Hur har detta gått till? Forumet är till för alla entusiaster.


Ibland har det fria ordet sitt pris ;)
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
gromit
 
Inlägg: 505
Blev medlem: 2003-08-13
Ort: Stockholm

Inläggav gromit » 2005-10-27 18:03

Tack för förtroendet gossar! :)

Jag tror dock att jag har lite för lite tid för att kunna göra ett bra jobb som moderator. När det hettar till som värst har jag ibland missat flera sidor med inlägg... :?

Anläggning? Om det nu spelar någon roll så spelar jag på Mark Levinson No 39 -> Bladelius Grendel -> Ino piP.

/Gr.
Den vise vill veta, den enfaldige tala.

EngelholmAudio_inaktiv
 
Inlägg: 1811
Blev medlem: 2004-07-06

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2005-10-27 19:29

Det bästa vore om icke hifiintresserade personer skulle ta moderatorsrollen. Samma sak gäller forum i allmänhet men infekterade nischfora i synnerhet.

Grommit är ett av dom bättre förslagen.
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Hetsporren
Spolar Kröken!
 
Inlägg: 8407
Blev medlem: 2003-11-23

Inläggav Hetsporren » 2005-10-27 19:32

Är Bill50x intresserad så vore han GIVEN! 8)

Användarvisningsbild
gromit
 
Inlägg: 505
Blev medlem: 2003-08-13
Ort: Stockholm

Inläggav gromit » 2005-10-27 20:47

Hetsporren skrev:Är Bill50x intresserad så vore han GIVEN! 8)

Bra förslag!

/Gr.
Den vise vill veta, den enfaldige tala.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-10-27 21:47

Hetsporren skrev:Är Bill50x intresserad så vore han GIVEN! 8)


bra tips...håller med.
MVH
Tobbe

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!
 
Inlägg: 37552
Blev medlem: 2004-03-03
Ort: oakustisk

Inläggav Svante » 2005-10-27 21:54

Hehe, ja man tackar för förslaget, men eftersom jag har så svårt att bestämma över andra så vill jag inte det. Jag vill vara fri som fågeln och baksätesmoderera som jag brukar. :roll:
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
silvervarg
 
Inlägg: 1228
Blev medlem: 2005-03-28
Ort: Linköping

Inläggav silvervarg » 2005-10-27 22:52

Jag tycker Gromit är ett utmärkt förslag.
Hans anläggning (Mark Levinson No 39 -> Bladelius Grendel -> Ino piP) tyder på att han visar på öppenhet för många sidor.
Främsta meriten för en moderator bör dock vara att han/hon tidigare har visat att han/hon har hållit sig lugn och saklig i de trådar som det det har hettat till i eller möjligen har avstått från att skriva i dem.
Jag tycker att Gromit har skött sig bra på den punkten.

FöregåendeNästa

Återgå till Redaktionen informerar


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster