Moderatorer sökes + Info om adminbyte.

Information angående vår policy med mera.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-01 23:47

nej. Jag ville om du frågar ha faktiskt som det är med mera bredd enbart..

Och eftersom jag INTE talar om andra forum så får du använda egen slutledningsförmåga en del här nu...

Men att ett till hf.nu skulle behövas tror jag inte.. faktiskt har egna värden som är helt kanon.. ett av dom är att en diskution som denna kan försigå UTAN att bli utkastad..
Det är en egenskap större än ALLA fora jag vet enligt mig..

Men det betyder ju inte att forat kan bli bättre.. eller hur..

Som sagt. Detta forum har en helt unika egenskaper. värda guld. Annars hade inte ett enda ord som sagts i denna tråden fått existera ens..

sådant bör faktisktmedlemmarna försvara med huggtänder.. Jag hjälper er garanterat till 100%..

Men att införa lite mer hifi kan väl inte hindra kunskapen eller det fria ordet väl? mycket underliga åsikter på ett hififora i så fall..

och att skapa utrymmet via moderera så det finns där.. som sagt.. att ha ordning i en rondell stoppar väl inte att trafiken kan pasera.. Det gör enbart krockarna mindre förekommande.. Vilket leder till en trevligare bilfärd för alla..

Såvida man inte nu gillar att stå o titta på då folk krockar o står o bråkar om vems fel det var o är...

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-01 23:50

I det stora hela präglas nog Faktiskt.se av att många av deltagarna har en sund vetenskaplig inställning till verkligheten. Väldigt många här är vetenskapligt skolade och har lätt att förstå även rätt komplicerade orsakssammanhang.

Även LTS har en vetenskaplig inställning, men bara för att LTS sorterar under vetenskap blir inte vetenskap per automatik = LTS.

De som kallar allt klokt som sägs här på faktiskt för LTS-snack eller liknande, är alldeles för generösa.

Saker kan vara kloka utan att LTS har någonting med det att göra. 8)

LTS har bara funnits sedan slutet av 50-talet, medan vetenskapen har dominerat den framgångrika delen av världen (som förvisso varierat geografi genom århundradena) i ett par tusen år.


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Inläggav Alexi » 2005-11-01 23:50

Jag hade allt för lite tid ändå att moderera inlägg och har ändast låst ett par politiska trådar under den senaste månaderna och eftersom vissa tror att min avgång kan få positiv inverkan på forumet, så känns det inte som någon stor uppoffring.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-01 23:56

Min uppfatting är att din avgång i sig inte kommer att ha några positiva bieffekter. Däremot finns förstås chansen att Tank kommer att vara positivt inverkande.

Det bästa vore om Tank tillträder och du struntade i de påhopp du fått utstå, och kvarblir. :P


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
distad
Semesterfirare
 
Inlägg: 10217
Blev medlem: 2004-07-25
Ort: På samhällets botten

Inläggav distad » 2005-11-01 23:59

jag tycker iofs diydelen på hf suger....0 kunskap å en massa spekulationer...

dock har dom en grym bildreportagedel

De fattar inte vad de håller på med, men bildreportagen på grejerna är kanon :?
Sedan att dömma ut alla på diy delen på Hififorum är inget annat än 8O Tur att Faktiskt har dig Haakan_W :lol:

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-11-02 00:03

fbk skrev:
jag tycker iofs diydelen på hf suger....0 kunskap å en massa spekulationer...

dock har dom en grym bildreportagedel

De fattar inte vad de håller på med, men bildreportagen på grejerna är kanon :?
Sedan att dömma ut alla på diy delen på Hififorum är inget annat än 8O Tur att Faktiskt har dig Haakan_W :lol:


lätt att handplocka dom som är kunniga på hf.nu...här kryllar det juh?

sen är ju bildreportage precis som det låter bilder....ofta med fina motiv såsom välgjorda högtalare osv...dock inget som säger det är bra för det?

Användarvisningsbild
i
 
Inlägg: 9862
Blev medlem: 2004-07-12
Ort: Heby

Inläggav i » 2005-11-02 00:05

Mayro, det gläder mig att du uppskattar Faktiskt.se så pass.

Alla: Försök ge lite utrymme åt andra, även de som man tycker säger dumheter.
Vi är alla olika; var och en gör som den vill - som min mormor brukade säga när hon var egensinnig (som hon alltid var..).

Och - innan ni postar - tänk efter lite och stryk hälften - särskilt det mest hetlevrade eller illasinnade (som det kan bli när man är förbannad).

Stryk gärna överhuvud taget - vi är varken Strindberg eller Lorca. (Inte jag heller, vilket jag glömmer ibland... :oops: :roll: )
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus
 
Inlägg: 15017
Blev medlem: 2003-08-03
Ort: ogonalt

Inläggav Vee-Eight » 2005-11-02 00:10

Öhman:

Eftersom du är en av forumets mesta ordbajsare (i ordets positiva mening), så har du förärats en passande titel. :wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv
 
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2005-02-06

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-11-02 00:13

Tråkigt att höra , men jag förstår honom på sätt och vis med tanke på det han fått utstå.





Det bästa vore om Tank tillträder och du struntade i de påhopp du fått utstå, och kvarblir



Utstå.... påhopp 8O 8O

mig veterligen är det endast jag som sagt nåt tufft åt alexi.välbefogat men tufft ja... Jag tror knappt nån annan sagt åt honom nåt ens annars.. inte vad jag sett.. Så detta måste betyda du refererar dessa orden mot mig då Iö :?:




edit. vet inte hur quotandet blev.. men tror det går att fatta ändå för Iö här..

edit
tack för fixandet av quotatar :lol:

Användarvisningsbild
Zalve
 
Inlägg: 532
Blev medlem: 2004-05-26

Inläggav Zalve » 2005-11-02 04:40

Vore intressant att höra vilka Haakan_W handplockar...

Eller är det så att bara en viss del av DIY räknas?
Jobbar för XTZ.se

Kraniet
 
Inlägg: 12534
Blev medlem: 2003-10-04
Ort: Umeå

Inläggav Kraniet » 2005-11-02 08:17

Mig vetrligen finns det väl inget fall av modererande där man ställt sig på någons sida (LTS eller inte) moderering utav åsikter annat än de som strider mot forumstadgarna ska ju heller inte göras.
Så varför denna oro för om moderatorn är det ena eller det andra? Allt som ska göras är ju att hålla forumet rumsrent, sen vad som pratas och disskuteras är ju upp till forummedlemmarna! Det har ju moderatorerna inget med att göra.
Ska det "modereras" för "rätt" åsikter så kommer forumet att dö och bli exakt samma intetsägande sörja som "det andra forumet".
Det är ju medlemmarna som formar forumet med sina inlägg (förutsatt att de får skriva vad de vill, något som inte var tillåtet då det begav sig på "det andra forumet")
Mvh
Magnus

dimitri
 
Inlägg: 4604
Blev medlem: 2003-09-20
Ort: Götelaborg

Inläggav dimitri » 2005-11-02 09:23

Zalve,
Haakan är ute och cyklar.
DIY på HF är bra.
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
lasselite
 
Inlägg: 1436
Blev medlem: 2004-01-17
Ort: början till slut

Inläggav lasselite » 2005-11-02 10:11

Nu vaknade "det andra forumet". Du kanske har en kommentar på mitt inlägg också Zalve?

Btw så har jag för mig att Haakan skrev att han tycker, och är det inte just tyckande och åsikter "ni" vill att man ska kunna ha ifred utan att bli ifrågasatt hela tiden? Jag vet inte, jag kan ju missuppfattat allt, som vanligt...
En vanlig kille med ett vanligt jobb i en vanlig stad, med en ovanligt snygg tjej

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Inläggav jonasp » 2005-11-02 11:31

Jag tycker att DIY på HF är bra!

Mer precist: jag tycker att DIY-delen är det bästa med hela HF, faktiskt!

Men: nu handlade denna tråden om nya moddisar till faktiskt, faktiskt! :wink:
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-02 12:18

Min önskan av forumet är att de tekniska diskussionerna skall vara kvar, med en kunskapsbank där man kan klicka in och leta upp det som man inte fattar. Ok det finns "sök", men är det ett ämne som sök hittar men det som förklaras är i en topic med 30 sidor. Det är inte speciellt kul att leta där :D jobbigt.

Jag skulle önska att vi slapp trista kommentarer som att Jorma är ormförsäljare, de på hififorum är ...., fan vad dumma de är som köper shakti(kanske de är dumma, men vi har hört dom kommentarerna nu och det är deras val, eller vissa av er kanske känner er kaxiga för att ni skriver hånfulla kommentarer :?: :wink: . Precis som jag har gjort dumma kommentarer :D Få men dock!

Nu vet jag inte om någon har sagt något dumt att man har blivit lurad om man har köpt den och den kabeln. JO jag kände mig väldigt sårad. Nattlorden sa innan att de var nog vänliga och säga att jag skulle lägga pengarna på något annat (Sword). Men herregud det är jag som skall ha kabeln och tycker den är fantastiskt inte dom.

De flesta här kollar så de köper inte grisen i säcken(hoppas jag)

Gärna tekniska diskussioner, men snälla försök att inte göra det så "sjukhustelt" Forumet skall svänga :D

Jag själv lovar att vara snäll mot Ingvar :D om han är snäll mot mig :lol:

Faktiskt skall svänga
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör
 
Inlägg: 10045
Blev medlem: 2003-08-24
Ort: Södertälje

Inläggav Martin » 2005-11-02 12:26

Jorma är ormförsäljare
:D

-Jag skulle vilja ha en boafamilj tack.

Det där är nog inte så långt från sanningen som du antagligen menade mats. :)

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-02 12:57

Martin skrev:
Jorma är ormförsäljare
:D

-Jag skulle vilja ha en boafamilj tack.

Det där är nog inte så långt från sanningen som du antagligen menade mats. :)


Hade stämt om alla som köpt JOrmas kablar hade varit missnöjda, men eftersom man har läst folk som är mycket nöjda med kablarna, så kan ju knappast vara ormförsäljare :D
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör
 
Inlägg: 10045
Blev medlem: 2003-08-24
Ort: Södertälje

Inläggav Martin » 2005-11-02 13:00

Du menar förstås ormoljeförsäljare. För visst kan man säga att han säljer ormar utan att vara helt ute och cykla. :)

Användarvisningsbild
dawen
Inoit
 
Inlägg: 4336
Blev medlem: 2003-11-22
Ort: Linköping

Inläggav dawen » 2005-11-02 13:16

mats: Antag att jag känner en person som är jättenöjd med sin Volvo 244 av 1978 års modell. Gör det Volvo 244 till en bra bil? :)
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-02 13:20

dawen skrev:mats: Antag att jag känner en person som är jättenöjd med sin Volvo 244 av 1978 års modell. Gör det Volvo 244 till en bra bil? :)


Nu är det fler en än som har sagt det om Jormas kablar, precis som Sword är en bra kabel. Inget skit, eller att du och dina kumpaner tycker tydligen att de inte är bra, betyder inte att Jormas eller Sword är skit. Så kan man också ta det :wink:

Men men, nu lämnar vi det.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Inläggav Alexi » 2005-11-02 13:41

mats, jag tycker det är fantastiskt hur du lyckas dra in Jorma i varenda tråd oavsett vad den handlar om. :lol:
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

dimitri
 
Inlägg: 4604
Blev medlem: 2003-09-20
Ort: Götelaborg

Inläggav dimitri » 2005-11-02 13:41

Jormas kablar, liksom Sword är säkerligen alldeles utmärkta kablar för sitt ändamål.
Jag kan/orkar inte browsa alla inlägg men kan på rak arm inte minnas att ngn har sagt att de skulle vara dåliga.
Diskussioner gällde främst prisvärdheten. Och det är ett subjektivt färgat ämne.
I'm not a complete idiot... Some parts are missing

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Inläggav Nattlorden » 2005-11-02 13:44

oj... snacka om klockrent exempel på hur mycket man kan läsa in självmant i en text! :lol:

Sitter Jormas kablar i Volvo 244? Annars förstår jag inte hur mats fick dit dem...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-02 13:45

dimitri skrev:Jormas kablar, liksom Sword är säkerligen alldeles utmärkta kablar för sitt ändamål.
Jag kan/orkar inte browsa alla inlägg men kan på rak arm inte minnas att ngn har sagt att de skulle vara dåliga.
Diskussioner gällde främst prisvärdheten. Och det är ett subjektivt färgat ämne.


När det gäller priser så tycker jag också att de är alldeles för dyra.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-02 13:47

Alexi skrev:mats, jag tycker det är fantastiskt hur du lyckas dra in Jorma i varenda tråd oavsett vad den handlar om. :lol:


Det bara har blivit så. Jag ber om ursäkt för att jag är dum och IQbefriad.

I övrigt önskar jag att du stannar kvar :D
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-02 13:51

Jag har en massa konstiga tankar i mitt huvud ibland. Från början så trodde jag att Ingvar ägde forumet och hade man inte Ingejörexamen i något så åkte man ut. Ja trams men min hjärna var så då 8O :roll: . Detta är ju inte sant för jag är ju kvar :lol:
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig
 
Inlägg: 7533
Blev medlem: 2003-08-17
Ort: Ulm, Tüskland

Inläggav Rydberg » 2005-11-02 13:52

mats skrev:Jag har en massa konstiga tankar i mitt huvud ibland. Från början så trodde jag att Ingvar ägde forumet och hade man inte Ingejörexamen i något så åkte man ut. Ja trams men min hjärna var så då 8O :roll: . Detta är ju inte sant för jag är ju kvar :lol:


Mats, du ska ju inte överdosera dina piller, du vet väl vad din läkare sagt! 8)
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad
 
Inlägg: 11985
Blev medlem: 2003-08-11
Ort: Löddeköpinge/Skåne

Inläggav matså » 2005-11-02 13:57

Rydberg skrev:
mats skrev:Jag har en massa konstiga tankar i mitt huvud ibland. Från början så trodde jag att Ingvar ägde forumet och hade man inte Ingejörexamen i något så åkte man ut. Ja trams men min hjärna var så då 8O :roll: . Detta är ju inte sant för jag är ju kvar :lol:


Mats, du ska ju inte överdosera dina piller, du vet väl vad din läkare sagt! 8)


Herr Rydberg, jag har bara haft piller som höjer min livskvalité, eftersom mitt humör inte var på topp alltid. Så är det fortfarande ibland, me jag mådde inte bra av pillren, blev lite snurrig i planeten. I övrigt tar jag sprutor då och då mot trötthet. De fyller på testeteron på mig.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
IngOehman
 
Inlägg: 48415
Blev medlem: 2003-09-28
Ort: K-PAX via Tellus

Inläggav IngOehman » 2005-11-02 14:53

Vee-Eight skrev:Öhman:

Eftersom du är en av forumets mesta ordbajsare (i ordets positiva mening), så har du förärats en passande titel. :wink:

Usch, ser utäckt ut. Jag lever ju faktiskt...

Tycker ni skulle gå ett steg till istället. Restaurangliknelserna stammar ju från att jag ständigt befinner mig i alla dimensioner, fysikaliska, mentala och filosofiska, samtidigt. Om jag inte vore så van vid det skulle jag bli alldeles yr av det som pågår i min hjärna.

Det är ju därför liknelserna poppar upp, utan minsta eftertanke. Det enda som kännetecknar just restaurangliknelsen, är att den blivit populär, och praktiseras även av andra. (Vilket jag förstås tycker är mycket bra :wink: .)


Det borde alltså stå:

Med alla dimensioner i huvudet - samtidigt.

istället. 8)


Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan
 
Inlägg: 9335
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: The depths of hell

Inläggav Haakan_W » 2005-11-02 14:54

Zalve skrev:Vore intressant att höra vilka Haakan_W handplockar...

Eller är det så att bara en viss del av DIY räknas?


bernt verkar kunna en hel del samma med lennart, engelholm, ett gäng till säg 10pers kanske...men med 5000? medlemmar så är det ganska få?

men sen finns det den stora massan som sitter å gissar...å om nån rättar den personen blir det strul (ungefär som när jag blev avstängd) ...det är just det som är det fina med faktiskt...ingen gissar! och om nån gör det så kommer det snabbt en korrektion från någon kunnig...

hur många kan du räkna upp zalve?

FöregåendeNästa

Återgå till Redaktionen informerar


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst