Moderator: Redaktörer
Belker skrev:Nej, de behöver inte vara i jämnhöjd. Avståndet till lyssningsplats är samma som i14. Det är en poäng att de har lite distans från topparna för att skapa fler utstrålningspunkter.
shifts skrev:Har haft hypotetiska funderingar på att försöka utforma bs22 som stativ till i14, men det rimmar ju lite illa med att bs22 behöver avstånd till boomern i i14. Om avståndet inte behövs i ett bra rum kan jag tänka mig att det skulle gå att göra rätt snyggt. Skulle så klart dra det via Ingvar först innan det gjordes slag i saken.
Knuttebaloa skrev:Belker skrev:Nej, de behöver inte vara i jämnhöjd. Avståndet till lyssningsplats är samma som i14. Det är en poäng att de har lite distans från topparna för att skapa fler utstrålningspunkter.
Finns det mer precisa anvisningar ifråga om lämpliga placering av bs22? Hur långt ifrån topparna kan man t ex placera dem? Med tanke på registret de spelar i borde väl placeringen få konsekvenser för ljudbilden, eller?
Belker skrev:Knuttebaloa skrev:Belker skrev:Nej, de behöver inte vara i jämnhöjd. Avståndet till lyssningsplats är samma som i14. Det är en poäng att de har lite distans från topparna för att skapa fler utstrålningspunkter.
Finns det mer precisa anvisningar ifråga om lämpliga placering av bs22? Hur långt ifrån topparna kan man t ex placera dem? Med tanke på registret de spelar i borde väl placeringen få konsekvenser för ljudbilden, eller?
Tror det är bäst och enklast om du frågar Ingvar om detaljer!
genstruktur skrev:Vackert!
shifts skrev:Guru Junior i Göteborg: https://hifitorget.se/visa_annons.php/g ... _61496.htm
spacemonkey69 skrev:Jag har ett par piPs i svart ask som just nu står och samlar damm men jag vill egentligen inte sälja dom utan att bli av med mina basmoduler.
såååå.... vill du köpa px4 + piPs?![]()
Knuttebaloa skrev:Tänkte att det var underförstått men givetvis vill jag betala ersättning till den som kan hjälpa till med ovanstående.
Det slog mig också att jag ju har släkt i både Örebro och Arboga varför de absolut skulle kunna lämnas också där, om någon har vägarna från sthlm och dit!
spacemonkey69 skrev:Knuttebaloa skrev:Tänkte att det var underförstått men givetvis vill jag betala ersättning till den som kan hjälpa till med ovanstående.
Det slog mig också att jag ju har släkt i både Örebro och Arboga varför de absolut skulle kunna lämnas också där, om någon har vägarna från sthlm och dit!
Ska fundera på min plan angående mina piPs men jag har dig i åtanke![]()
Ska du sälja din andra prylar ?
Knuttebaloa skrev:spacemonkey69 skrev:Knuttebaloa skrev:Tänkte att det var underförstått men givetvis vill jag betala ersättning till den som kan hjälpa till med ovanstående.
Ska fundera på min plan angående mina piPs men jag har dig i åtanke![]()
Ska du sälja din andra prylar ?
Jamen tack, spacemonkey!
Jag vet inte faktiskt... Jag pendlar mellan att sälja och behålla. Jag är rädd att jag kommer ångra mig om jag säljer. Förr eller senare kommer vi vara mer stationära och ha gott om plats igen...
PerStromgren skrev:Du har flera kompisar här i stan, det hoppas jag du känner!
PerStromgren skrev:Du har flera kompisar här i stan, det hoppas jag du känner!
AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:Du har flera kompisar här i stan, det hoppas jag du känner!
Absolut. Vi är flera glada hifinördar i Karlstad
Knuttebaloa skrev:AndreasArvidsson skrev:PerStromgren skrev:Du har flera kompisar här i stan, det hoppas jag du känner!
Absolut. Vi är flera glada hifinördar i Karlstad
Härligt! Hade varit riktigt trevligt att träffas vid tilfälle och lyssna/prata hifi!
shifts skrev:i14 och infraX-6 kan med fördel lånas ut till bättre behövande fodervärdar! Så har jag gjort när boendet inte passar för storsystemet. Det går ju att avyttra också, men när jag gnott och kämpat så för att få till ett fint system ska det mycket till innan vi skiljs åt (har ju samma kombination, även om jag inte har Madisound-infraX-6).
Återgå till Medlemspresentationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster