Kapten.Raggsock "Presentation"

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
KaptenRaggsock

Kapten.Raggsock "Presentation"

Inläggav KaptenRaggsock » 2023-05-23 21:09

Hej hej! Har bara tagit mig en sisådär 10år att skriva en presentation. Tiden flyger ju iväg när man har roligt och allt det där, men nu var det dags. :mrgreen:

Hampus heter jag, bor utanför Norrköping men kommer ursprungligen från Blekinge. Mitt hifi/musik-intresse började väl rätt tidigt, runt 10år skulle jag tro. Främst pga min plastfarsa som spelade i band (dansband så borde kanske blivit avskräckt istället).

Skaffade första "riktiga" stereon vid 14år efter sommarjobb som dögrävare. Blev då en technics su-vx 820 och ett par cerwin vega cd90. Spelade rätt starkt men om det lät bra eller ej var inte så viktigt. Kravet på välljud infann sig inte förens ett par år senare. Beväpnad med senaste hifiblaska studsade jag ner på stans hifibutik och brände dom få korvören jag sparat ihop.

Efter det har jag betat igenom ett gäng märken och modeller, men så en dag för inte så många år sen, kanske 10, fick jag tag i första paret Ino audio pi60. Dom gillade jag och har således alltid ramlat tillbaka till Ino efter en stund med andra märken. Just nu sitter jag med ett par Guru qm60 och profundus x2 då dom blev godkända estetiskt av frun.

Sitter precis och planerar en uppgradering till lite större Ino system, typ i32s/i56/i64s och ett gäng basmoduler till. Tanken är att lyssningsrummet även ska få agera som bio. Så är det någon som tröttnat på sitt system så är jag öppen för förslag! :lol:

Det var lite om mig och min resa. Kommer försöka vara lite mer aktiv i framtiden. Behöver ju inte gå 10år mellan inläggen kanske... :roll:

Ha de fint!

HerrD

Re: Kapten.Raggsock "Presentation"

Inläggav HerrD » 2023-05-23 22:01

Du har ju ett rum som är riktigt bra för ändamålet och som jag är avis på. Kommer bli hur bra som helst, jag kan intyga att det redan låter ypperligt! En bild kanske?

Användarvisningsbild
oa51

Inläggav oa51 » 2023-05-24 00:59

Välkommen!
Ser fram emot framtida inlägg
OA51,OA51kloner, 3st OA116, OA14, 2st OA12, Snell EIII, Ino pi60, EPS-1, Pioneer S-Cn301, 8st LTS B1h, 10 st SLS 10´(42l slutna)

Large

Inläggav Large » 2023-05-24 16:29

Från Linköping kan meddelas att ditt senaste par pi60 är på väg till sitt nya hem i Götalaborg. Precis nu alltså.
-- Air goes in and out, blood goes round and round. Any variation on this is bad. --
pi60s, pi60, piP, BS60, pX2, OA 52.2, Denon AVR3808, Rotel 1582 MkII, Emotiva BasX A-300

Användarvisningsbild
KaptenRaggsock

Inläggav KaptenRaggsock » 2023-05-24 20:13

Large skrev:Från Linköping kan meddelas att ditt senaste par pi60 är på väg till sitt nya hem i Götalaborg. Precis nu alltså.

Galet! Köpte dom faktiskt därifrån så dom har hittat hem igen!

Hur har det gått med din källare?

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2023-05-24 20:13

Välkommen!!

Användarvisningsbild
KaptenRaggsock

Inläggav KaptenRaggsock » 2023-05-24 20:30

HerrD skrev:Du har ju ett rum som är riktigt bra för ändamålet och som jag är avis på. Kommer bli hur bra som helst, jag kan intyga att det redan låter ypperligt! En bild kanske?

Hur bra som helst är en överdrift, men för stunden har det funkat bra. Tanken är dock att det ska bli bättre! :lol: Men klart det kan bli en bild eller två...

Här är först pi60 som passerade dörren: https://imgur.com/doILz0g

Andra med profundus x4 (det Large blev ägare till): https://imgur.com/VrPESVM

Det som står hemma nu: https://imgur.com/hYJJwDj Från sidan: https://imgur.com/dvCQ6rC

Sen har jag även haft piPs: https://imgur.com/Ufu7ZxD

Någon som känner till dom här: https://imgur.com/hny7k7g
Klart fulaste som kommit in här...

Large

Inläggav Large » 2023-05-24 22:46

KaptenRaggsock skrev:
Large skrev:Från Linköping kan meddelas att ditt senaste par pi60 är på väg till sitt nya hem i Götalaborg. Precis nu alltså.

Ja, jag minns ju att du berättade att de hade en historia där. :)

Källaren är hyfsat klar med avseende på bygge. Spikade upp de saknade ribborna på bakväggen i söndags, så nästa steg är att fixa maskeringen av projektorduk och skruva in ljudet ordentligt...
Senaste bilduppdatering: viewtopic.php?f=16&t=70526&start=60#p2270418
På bilderna verkar det dock mer ofärdigt, och rosa, än vad det är i verkligheten. Du har ju en stående inbjudan att komma och lyssna/kolla när du känner för't.
-- Air goes in and out, blood goes round and round. Any variation on this is bad. --
pi60s, pi60, piP, BS60, pX2, OA 52.2, Denon AVR3808, Rotel 1582 MkII, Emotiva BasX A-300

Användarvisningsbild
KaptenRaggsock

Inläggav KaptenRaggsock » 2023-05-26 11:31

Large skrev:
KaptenRaggsock skrev:

Ja, jag minns ju att du berättade att de hade en historia där. :)

Källaren är hyfsat klar med avseende på bygge. Spikade upp de saknade ribborna på bakväggen i söndags, så nästa steg är att fixa maskeringen av projektorduk och skruva in ljudet ordentligt...
Senaste bilduppdatering: viewtopic.php?f=16&t=70526&start=60#p2270418
På bilderna verkar det dock mer ofärdigt, och rosa, än vad det är i verkligheten. Du har ju en stående inbjudan att komma och lyssna/kolla när du känner för't.

Kul! Jag kommer gärna förbi, är dock rätt fullbokad en stund men snart så! :wink:

Återgå till Medlemspresentationer