Fjonken säljer Thorens TD-125 med Ortofon AS-212 arm

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Fjonken säljer Thorens TD-125 med Ortofon AS-212 arm

Inläggav Fjonkalicious » 2007-12-11 22:15

Tänkte presentera mig själv lite närmare, har helt och hållet missat medlemspresentationerna på forumet. Mitt namn är Filip, 27 år gammal.
Precis som många andra så har jag alldeles för många intressen som tar upp mycket tid. Har pluggat design och har ett starkt intresse för
design, arkitektur och kultur. Min inriktning är produkt/industridesign och förhoppningsvis skall det ploppa upp en sida inom de närmsta veckorna.
Har växt upp med min pappas bilintresse och har blivit så gott som indränkt i bensin vid detta laget. Det började väl med motorcross i tonåren och
sen kom den heliga moppetiden då tiden vigdes åt härliga gamla mopeder. Bland annat så helrenoverade jag en Husqvarna Lyx från 1962? med en kompis. Inte världens hetaste modell, men den var helt gratis från min morfar. Därefter följde lite blandat, dels en Monark med Ilo-motor och remdrift, Husqvarna Novolette Lyx i absolut mint condition, Nv Autoped och till sist den fina slithästen, en Puch Florida med trim. Den sistnämnda var en riktigt bra moppe ändå tills ena vevhushalvan sprack i samband att jag kom åt växelspaken i en krock. Därefter la jag mopederna på hyllan, Novoletten hade jag kvar till något år sedan, den var som ny men jag insåg att jag kan inte ha ALLT. Efter mopederna skaffade jag vid 16,5 års ålder en Mgb Gt -66 för 15 papp, en fälg var kass och något fjäderben var av då tidigare ägare hade snurrat med den. Det var en halvskabbig bil som var riktigt kul att köra, det var alltid något strul och jag hade aldrig råd att laga tyckte jag, den var ju trots allt engelsk. Batterierna var kass, det hände mer än en gång att jag fick putta igång den när jag var på dejt och det är mindre än 10 år sedan. Parallellt med bilen skaffade jag motorcykel, en Aprilia Motó 6.5 (numera såld pga tidsbrist). Sen började plugg och farsan gnällde jämt på att mg:n stod ivägen, en kompis köpte den och renoverade den, det var inte gratis kan jag säga.

Sen började plugg och frihet. En ytterligare dimension tog plats i mitt liv, hemmet. Jag hade haft en minipojkrum när jag växte upp och där fanns inget att hämta. Mina studieår var präglade av blandade möbler och stilar som jag inte gillade, men studentkassan höll tillbaka. Likaså var det på hififronten, jag har alltid lyssnat på mkt musik och det har varit nära mig länge. Hade flera årsuppsättningar av bland annat Hifi & Musik som åkte i sopen för något år sedan. Jag satt ofta på mitt drömrum och fantiserade om olika stereoapparater. Jag kommer ihåg den tiden, jag räknade på indragen veckopeng i 5-10 år och liknande för att få ihop till en fet stereo. Men så blev det aldrig, pappa skakade alltid på huvudet och det blev bara pioneer kompaktstereo. Pappa var aldrig så musikintresserad, han hade dock köpt en hyffsad anläggning på 70-talet bestående av en Harman/Kardon 4-kanalsförstärkare med trätopp och sidor, hopplöst snygg var den med frästa aluminiumrattar och lila/gul/grön tunerband. Till det hade han från början 4 hembyggda högtalare från någon lokal snubbe(vet inte vilken). Sedermera var det bara 2 av inredningsskäl. Stora som berget var dom iaf, 2-vägs(tror att jag kan ha ett par kvar om vi inte slängt dom). Hade varit kul idag att dela sönder och se hur det var uppbyggda. Kommer ihåg att det var spalt i botten och vanlig el-sladd som kablage. Baselementet kan vara 6,5 eller 8 tum. ca 100 cm höga, 50x50 i övrigt, dom var STORA. Skivspelaren var en akai och finns kvar, den skall brorsan ha. Förstärkaren skulle lagas i samband med att dom köpte en ny, sedermera sade firman att dom inte kunde laga den och pappa orkade aldrig hämta tillbaka den, idag ångrar JAG mig. Men man kan inte behålla ALLT. Jag kommer också ihåg att det fanns en hifibutik i Landskrona precis vid dåvarande Åhlens(det som brann ner). Kommer ihåg att dom bland annat saluförde luxman, vilket jag då tyckte var ett konstigt märke. På den tiden var man ju inne på Pioneer och Sony vetni, jag hade lådvis med kataloger hemma i garderoben.

Mitt musikintresse har alltid varit med, men jag har aldrig lagt några pengar på det direkt, ända gångerna det satsas lite mer har det varit på portabla grejor. Det är nu när jag flyttat hem till skåne igen efter studier som jag har mer seriöst börjat lyssna på bättre elektronik. Efter studierna har också ett intresse för gammal kvalitativ design tagit en stor del mitt liv. Vi talar om 50-60-70-tal av kända formgivare(mestadels, tycker inte det måste vara det om det är snygga prylar). Mycket av mina grejor är i Jakaranda som enligt mig är det snyggaste träslaget. Parallellt med det har jag också tagit upp motorintresset och för närvarande kör jag Volvo P1800ES-72, ljusblå metallic med takräcke(eller chrome on roof som det heter). Mc:n såldes ju och jag numera endast en Vespa kvar, en Piaggio Vespa Elit -57. För er kunniga så är detta en av de sista som hade lampan på framskärmen. Dock verkar det som att Vespan skall säljas, har inte tid och plats för fordon där jag bor och då tappar man gnistan kan jag tycka.

På senare tid har jag då skaffat lite mer hifigrejor, eller vad man skall kalla det. På loppis i somras hittade jag ett par Carlsson OA4-II i Jakaranda som numera spelar i mitt vardagsrum. Från början hade jag en förstärkare som jag fått av min svåger. Iom mitt OA köp så reggade jag mig på faktiskt.se och har därmed läst väldigt mkt info om just dessa med mera. På annons hittade jag en Nad 3020 som fick ersätta Pioneerförstärkaren, det lät bättre och den passar bättre in i min Vintagestil. Jag gillar vintage, det är härligt, rejält och snyggt. Precis lika mkt gillar jag fynd, dvs när man kan få bra grejor till rimlig peng. Efter detta så behövde jag ngt att lyssna på vid datorn, har länge tänkt köpa ngt billigare datorsystem ändå tills jag såg en fin lite aktiv högtalare på ett galleri i sthlm, ESI. Så jag kollade upp det och dom var inte så dyra tyckte jag. Sedan började jag scanna av begagnatmarknaden och just nu sitter jag och lyssnar på ett par Yamaha HS80M som jag köpte för 1500 kr, tycker att det var väldigt prisvärt måste jag säga, ett ljud jag kan leva ett tag med för dom pengarna. Sedan köptes Qln One på annons med Subwoofer. Har inte lyssnat så mkt på dom, tyckte inte att Nad:en gjorde rättvisa. Köpte Cambridge A500 och CD D500SE på auktion och testade lite. Cambridge föll inte i min smak utseendemässigt(iaf inte den blåa dioden, usch) och det blev för mkt grejor i vardagsrummet så detta har blivit förpassat till förrådet tyvärr. Gillar inte när grejor bara står, men jag får se vad som händer. Senare har jag haft ett par OA5-II på lut på annons, men dom fanns på avstånd. Jag kom överens med ägaren att hämta när tillfälle gavs. När jag skulle skaffa ett par OA till så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra med dom gamla. Oväntat kom tanken på en budgethemmabio med vintagegrejor, tänk va coolt det skulle se ut, massa gamla jakarandaburkar som spelar. Annars har jag alltid varit en strikt 2-kanalsfantast och tittat snett på hembiofantasterna. Dels för att jag haft många dåliga sådana upplevelser och dessutom på alldeles för stark volym. I samband med lite tv-spelsinköp så har jag också tänkt att det skulle vara kul med hembio. Under tiden jag väntade på OA5 så letade jag billig center. Det blev beggad Audio Pro Black Vector V2 för en 500-ing. Tyckte att det funkade bäst med svart i min inredning. Sedan hämtade jag OA5, som visade sig vara kopior, så nu är jag utan front eller bakhögtalare. Dessutom har jag ingen hembioförstärkare, men var sak har sin tid, det skall inte vara någon dyr anläggning har jag bestämt mig för. Inte för att jag är snål, men den används inte SÅ ofta och jag bor i lägenhet och jag är mån om mina grannar.

Min tid på faktiskt.se tillbringas mkt i DIY och Vintage, jag har kommit att gilla DIY mer och mer, dels pga "fyndaren" i mig och för att jag gillar att pyssla med teknik, har byggt diverse datorer och allmänt pysslat med liknande. Dock är jag inte så elektronisk kunnig och trots att jag läst NT/teknisk så är mina brister lite väl stora, men jag läser så mkt jag kan här och försöker supa in allt som jag tycker låter sunt. Mitt första DIY kommer att vara en eller flera subbar då jag tycker inga andra passar in i mitt vardagsrum. Jag gillar inte stående kuber bara sådär, såväl som man gillar ljud så tycker jag att ögat skall få sitt med.

När jag lyssnar så blir det en hel del elektronisk musik och house, fransk house. Gillar lite lationinslag och blås i modern elektronisk musik. Ibland lyssnas det på svängig hiphop och ganska ofta är det sing/songwritermusik. Här kommer lite exempel på vad som gillas:

Elektroniskt: Booka Shade - Movements / Pole - CD1
House: Varför inte ngt med S.U.M.O t.ex
Hiphop: För närvarande Talib Kweli/ Rhymefest
Sing/songwriter: För närvarande The whitest boy alive och Kings of Convience

Jag har en del grejor som jag skaffat som jag nog inte behöver som någon kan få mot god öl eller något kul i utbyte.

Luxman Kassettdäck KD-110 (vet inte funktion, men det funkar säkert, har inga band)
Garrard Ap-76 Vinyl (se tråd, defekt)

Önskvärda uppgraderingar(för närvarande):

Externt ljudkort eller ngn bra DAC till Yamaha
OA5-II jakaranda till v-rummet
Ngn bra hembioförstärkare med modern HDMI och komponentswitch
Project vinylspelare
FullHD tv
Bättre pluglurar
Bättre Hemmalurar
+ mer naturligtvis.

Tror detta räcker för tillfället, den dagen jag råkar ha städat så kanske man bör ta en bild.

Om ni har läst tills nu så är jag imponerad. Hoppas att detta på något vis stärker min seriositet på faktiskt.se och att det ger bättre respons i trådar när man skriver/undrar något.

Mvh

Filip
Senast redigerad av Fjonkalicious 2019-04-23 08:16, redigerad totalt 4 gånger.

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2007-12-11 22:29

Tufft att skaffa en mgb gt vid 16,5 år!!! Kul med gamla bilar! (kul med de flesta gamla saker faktiskt)

Ser fram emot bilder! :wink:

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2007-12-11 22:47

Carlsson till hembio är klockrent
Hade oa-116 som front och OD-11 som surround, blev grymt bra. 4.0 mao
Passa på att köpa dina oa5:or nu innan det blir alltför känt att det kommer utbyteselement för 9710 inom ett år till dem! för då lär priserna nog öka.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2007-12-11 22:58

Här är Mg:n så som den såg ut i min ägo iaf:

Bild

Bilden är gammal och den var nog skabbigare än den ser ut där. Det hände jämt något tyckte jag. Den var omlackad i någon konstig lack som var matt som tusan, vet inte hur många poleringar jag lade på den. Testade tom möbelpolityr för att se om det gick att mätta lacken på något vis, men det gick inte. Ventilsätena tog in olja och det luktade sådär bakom enligt en kompis. Känslan var mkt bra för en så gammal bil.. tajt rak växellåda, man satt på golvet (man kunde ta i asfalten med hela handflatan när man öppnade dörren), kort hjulbas och allmänt pigg motor faktiskt. Sen har ju gamla grejor sina egenheter, såsom att vindrutetorkarna inte hade automatisk retur så du fick själv tajma med knappen. Vindrutespolningen var manuell, dvs att du fick pumpa på en knapp för hand.

Saknar den faktiskt, men saknar inte att meka med den, dom hade rätt, Lucas uppfann mörkret och engelsmän är hopplöst krångliga ibland.

Här är en bild på nuvarande fordon, Volvo P1800ES-72

Bild

Den är inte lika kul som mg:n att köra, mkt sävligare, en tyngre bil och den känns inte lika spännande helt enkelt. Men den är desto roligare att meka med, ingen rocket science direkt. Men funderar på att sälja denna med, har inte tid för dom helt enkelt.

Sorry om det är lite mkt fordon och lite hifi, men dessa bilderna finns ju på datorn.

Här är mc:n jag hade, en ganska ovanlig hoj, Aprilia Motó 6.5:

Bild

Mkt kul att köra, men lite ovanlig och därför var jag jämt orolig att något skulle gå sönder, skulle det göra det skulle jag ha svårt att hitta delar och det skulle bli dyrt. Mc är en hopplöst dyr hobby som jag numera har svårt att nyttja då jag inte har ett garage där jag bor. Därför såldes den, när jag får möjlighet så blir det något annat, mer pulver och v-twin, tycker Ducati Monster är hopplöst snygg men lite gammal konstruktion kanske. Funderar på en Ktm Superduke, den verkar rolig och ser om inte annat ganska fet ut.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2008-02-05 18:19

Det har ju hänt en del sen sist. Men jag måste först visa upp helgens skojigheter. Några kompisar var på besök så vi drog på loppisrunda, mycket trevligt var det. I vilket fall så var vi nere hos en gubbe i en källare och kikade runt på lite grejor. En kompis och jag har alltid tyckt det var kul med Frank Valdor, dels pga hans otroligt sköna fodral och den bisarra musiken. Vi hittade några boxar för en mild peng, där någon dessutom hade transparenta skivor, vilket var lite grädde på moset.

Bild

Bild

Bild

Bild

En liten kul grej var att min polare mailade till ngn kvinna som var hans manager och då fick vi svar från honom personligen. Han hade skrivit på maskin på ett gulnat papper märkt: Hippo Records. Uppenbarligen så var han då(ngt år sen) still going strong och hade shower i Tyskland, haha.

Användarvisningsbild
Falkis
Forumpoet

Inläggav Falkis » 2008-02-23 20:26

Jag kan inte sluta lyssna på Frank Valdor In Mexico. Tack för tipset!
Här komma det långhåriga sluskar, vad de vill, förstår vi nog - och det börjar med några små buskar, sen så slutar det med en skog.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2008-02-23 21:22

Frank Valdor dominerar ju! Som James Last, fast tuffare!

Edit: Hade inte hört talats om karln förrän nu. Var kan man fåtag i mer muzak?
Senast redigerad av Max_Headroom 2008-02-23 21:27, redigerad totalt 1 gång.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Falkis
Forumpoet

Inläggav Falkis » 2008-02-23 21:26

Hehe, jaa! Och hästlängder bättre än Klaus Wunderlich! :wink:
Här komma det långhåriga sluskar, vad de vill, förstår vi nog - och det börjar med några små buskar, sen så slutar det med en skog.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2008-02-23 21:30

Vad sägs om detta förstklassiga skivomslag:

Bild

Användarvisningsbild
Falkis
Forumpoet

Inläggav Falkis » 2008-02-23 21:33

Inget annat än äckligt sliskigt och gammaldags hett i perfekt proportion. Skulle gärna äga den skivan! :wink:

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2008-02-23 21:51

Hmm, när man lyssnar på Franks musik och ser omslagen känns dagens produktioner väldigt platta och färglösa. Det måste vara Frank Valdor (och sånt) som folk avser när dom säger att "det var bättre förr".

Användarvisningsbild
Falkis
Forumpoet

Inläggav Falkis » 2008-02-23 21:57

"The king of dynamic sound", det säger en del. Det är nog som du säger.
:)

Allt var inte bättre förr men mycket av det som var bättre förr är sämre nu och tvärtom. :?

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2008-02-24 00:35

En fiskbil! Trevligt....! 8)
Min dröm är en fin röd P1800, årgången ska vara en där kromlisten svänger uppåt på dörren. Åh, vilken bil!

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2008-02-24 03:55

Dvs fram till och med 1966! Det var länge även min drömbil, men jag har insett att jag aldrig kommer att orka att underhålla en sådan bil så som den förtjänar.

Trevlig tråd och trevliga hobbies, Fjonkan! Frank Valdor verkar vara det givna steget när man har samlat på sig det mesta med Herb Albert & The Tijuana Brass...

Med vänlig hälsning

Pekka
Chefredaktör Musik & Ljudteknik
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2008-02-24 10:43

Max_Headroom skrev:Vad sägs om detta förstklassiga skivomslag:

Bild

:lol:

Jag gillar verkligen bilden i kombination med låtvalet

"Här kommer Pippi Långstrump"

Barnskiva eller? ;)
When routine bites hard

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2008-03-01 00:48

Max_Headroom skrev:Frank Valdor dominerar ju! Som James Last, fast tuffare!

Edit: Hade inte hört talats om karln förrän nu. Var kan man fåtag i mer muzak?

Det mesta finns på vinyl på allehanda loppisar och säljs nästan alltid för kronor, ingen vill ha dom :-)

Här kan man läsa mer och se hans gedigna lista:
http://www.sunkit.com/museum/artister/f ... ndex.shtml

Det balla är att i vissa boxar skall man få en t-shirt med tryck och i en annan så skall man tydligtvis ha fått med så kallade party-kitzen, uppblåsbara kuddar med tryck på. Kan man få det på Itunes Download?? ;-)

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2008-03-01 01:00

Hehe, jag som trodde att det inte var någon som läste denna tråden. Är inte hemma nu, skall hem och fota lite mer, kul!

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2008-04-12 12:26

Här har det inte hänt så mkt på ett tag. Vi börjar med det senaste inköpet, samma dag som jag köpte den inrökta Marantzen.

En Weltron 2001 med tillhörande högtalare och ett gäng 8-track band, känner ni vibbarna:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Se mr.Oizo lira på en här:

http://youtube.com/watch?v=Kv6Ewqx3PMs

Här är ett demo på youtube av exakt en sån som jag har:

http://youtube.com/watch?v=qbWWf0QCm1k

Alltså, jag fick betala lite mer än vad jag ville, men fan vilket nöje det :-D Ljudet är förjävligt och det känns bara bra, det hör till liksom. Sen fick jag ju med en massa goa 8-tracks, när hörde ni "Spanky Wilson - Doin it" senast?

Härligt, känner mig sååå nöjd.

Nåväl, plockade några Frank Valdors i veckan, skall fota dom med!
Senast redigerad av Fjonkalicious 2008-04-12 13:07, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2008-04-12 12:59

Så, då skall vi se, här är några skivor av Frank Valdor som jag redan hade:

Bild

Bild

Veckans köp(saknar dock någon skiva av shirley bassey som jag köpte, vet inte var dom tog vägen? Hoppas på att hitta dom i bilen):

Bild

Bild

Den uppmärksamme ser att jag köpt ett kassettband, med Frank Sinatra. Var tvungen att ha något band att testa två bandspelare jag skall sälja, tog ett i högen. Det som står på säljtur är detta(inte Optonican):
Bild

Bild

Jag har inte pratat så mycket om anläggningar så länge. Det är för att mitt vardagsrum inte är riktigt färdigt och då är det inte kul att fota. Men följande har jag haft/har:

Cambridge A500 (såld)
Cambridge D500SE(såld)
Carlsson OA12 renoveringsobjekt (sålda)
Superscope R1220(såld)
Carlsson OA4 (på dagis i systers sommarstuga)
JVC SR-201(såld)
QLN One + Subwoofer (såld)
Jag köpte Carlsson OA5-II i jakaranda (skall säljas)
Akai AA-1200 (keeper)
Luxman R-1050 Svart(keeper)
Pioneer SX-650(keeper)
Sansui 2000X(keeper, ej testad)
Optonica St-3636 tuner(keeper, letar passande förstärkare)

Har säkert glömt ngt. Så vad hände med Carlsson-hembion. Jo för tusan, jag hade ju OA5II och OA4II och det var snyggt som attan, tog fram centern, men gud vad stor och ful den var. Man går ju från klarhet till klarhet och insåg att den dagen jag skaffar platt-tv så kan jag rigga en vintage hembio på riktigt.

Sen ramlade jag över en stereo och bytte ut bakkanalerna(OA4II) till dessa:

Bild

Och som jag tidigare skrev så skulle jag nöja mig med OA5II och där skulle gränsen vara nådd, inga mer köp, inget mer "fyndande"... jag har helt enkelt inte råd. Men så satt jag på blocket och hittade ett par JBL L-65 för en försvarbar peng. Fick kontakt med säljaren och basarna var omkantade, perfekt! Affär gjordes och min bror fick hämta dom i Sthlm till mig, han var inte glad efteråt, dom väger ju 30 kg stycket !

Min svåger skulle upp till Sthlm i business och skulle ta med dom hem till mig, samma dag som jag skulle åka till dom och hämta dom till min lgh satt jag hemma och lökade, lite småbakis, småglodde lite på blocket... vafan ett par JBL L65 till, typ L65A, dock renoveringsobjekt. Så jag köpte dom med, utan att ha lyssnat på någon av dom tidigare. Nåväl, har inte hämtat dom än, får åka upp och hämta dessa själv ;-)

Så nu lyssnas det på L65:or här hemma och det är faktiskt trevligt, kanske inte superhifi men gott nog till en herre som mig. Jag gillar dessutom vintagelooken på dom. Dock önskar man att man bodde i hus så man kunde fläskat på lite!

Återkommer med bilder när jag har fått ordning på lgh!

Peace out!

Fjonken

Ps. någon som vill ha ngt på hyllan får Pm:a Ds.

Användarvisningsbild
Falkis
Forumpoet

Inläggav Falkis » 2008-04-29 16:55

Alltid kul att se svunna tiders teknik reinkarneras i en entusiasts famn. Hur är ljudet på 8-trackarna? Är det bättre än kassettband, eller dött lopp? För de låter väl inte sämre? Vad var fördelen med dem? Var det osedvanligt lång speltid på dem eller vad? Frågorna är många! :D De måste ju haft någon fördel gentemot kassettbanden... :)

Hur gick det förresten med Den Inrökta? Står den och vädras på balkongen eller har du hittat några tunnor eter att låta den bada i?

Lägg gärna in lite mer bilder, det är alltid kul att se. :)

mvh

Andreas

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-04-29 18:13

Coola bollar!

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2008-08-15 22:40

Den här tråden har ju redan ballat ur i all absurdhet för att inte handla om ngn hifi direkt. Så därför fortsätter jag att besudla den med lite härliga Frank Valdor bilder som jag fotade ikväll, köpte dom förra helgen. Bland annat så finns det skivan Wodka A Gogo(det skivnamnet funkar nog inte idag va?) och på baksidan finns det härliga tips om hur man fixar festrummet på bästa vis. Bland annat så har han arrangerat en korg på bästa vis med att hänga korvar längs upphängningen. Att man inte tänkt på sånt tidigare...

Det finns även ett recept till en Ländler Salat som låter otroligt smarrig. Den skall jag göra till nästa fest.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Falkis
Forumpoet

Inläggav Falkis » 2008-08-15 23:07

Nicee.. finfina skiverr.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2010-03-15 22:02

Jag sitter och fnular på att sälja 3 par JBL L166(6 st).

1 par med renoverade basar, men med en kass diskant, lådorna behöver slipas.

2 par med orenoverade basar men alla element funkar och ett av paren behöver slipning och det andra paret behöver nya kontakter bak.

Galler finns till alla 3 paren och om priset blir rätt så följer även gamla dokument med.

Jag kan hjälpa till med omkantning om köparen önskar(dock inte just nu). Säljes pga plats och tidsbrist.

Någonstans skall det vara slut på galenskapen.

Ang. pris och hur jag funderar kring pris osv kan kommuniceras via pm. Jag vill vara rimlig, varken överdrivet på något håll.

Mvh

Filip

Edit: Det är NV Skåne och avhämtning som är närmast vid affär, jag skickar inget.
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2010-08-19 20:20

-nada
Senast redigerad av Fjonkalicious 2011-01-16 17:34, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-08-19 20:23

Satt väl i SW2P/SW2Pi också, tror jag?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
peetwa

Inläggav peetwa » 2010-08-19 20:30

Du har ninjafax.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2010-08-19 20:38

Bumerang

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2010-08-19 23:42

Fjonkalicious skrev:Säljes:

Pk elementsats.

NHT basar. 10 tums, sitter normalt i SubTwo eller 2.9. Se min byggtråd under DIY och johanerikssons tråd.

Till att börja med, vi får se om det blir mer.

Köpes: Skumkantssats till JBL LE-14 :lol:
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2010-08-24 17:36

Jag kan ta med både pK-satsen och NHT-basarna till Arken för den som önskar.

pK-satsen kan jag tänka mig att byta mot ett ps3 slim i bra skick och med minst en kontroll till.

Mvh

Filip

Nästa

Återgå till Medlemspresentationer