Fjonken säljer Thorens TD-125 med Ortofon AS-212 arm

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Re: Fjonken gillar danmark

Inläggav Fjonkalicious » 2018-07-09 22:54

Morello skrev:
Fjonkalicious skrev:Men för att återgå till något jag brinner för. Vafan är detta frågan om?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/husfar ... -i-mjolby/

Vi har någon kontrollpolis som säger vilken färg som du skall ha på huset, pannorna osv. Det är ju löjeväckande, hur länge skall vi kunna ha sådana överförmyndare i mellanmjölksland?

Sverige är ingalunda unikt i att ha stadsbyggnadskontor som sätter stopp för diverse arkitektoniska avarter inklusive färgsättningen på huset enligt länk.
Tack och lov får man nog säga.

De släppte igenom det sedan, tack och lov får man säga. Är det inte bättre att stadsbyggnadskontoren ägnar sin tid åt sådant som är betydligt mer viktigt och prioriterat? Det borde väl, om någon, du tycka?
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
i

Re: Fjonken är allmänt förvirrad och har för mycket grejor

Inläggav i » 2018-07-09 23:00

Ingen annan än husägaren borde ha något att säga till om färgen på huset.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2018-07-09 23:43

Fille, har du maxxat nivån på baskanalen? den kan ligga mycket lägre i nivå, så lågt att man inte tror att det kanske fungerar först.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2018-07-10 00:09

schmutziger skrev:Fille, har du maxxat nivån på baskanalen? den kan ligga mycket lägre i nivå, så lågt att man inte tror att det kanske fungerar först.

Nivån är maxad. Hörs nada. Om jag förstår manualen rätt så kan man endast använda pre-in om samtliga kanaler är pre-in(dvs om man skall ha ett externt försteg). Jag kan inte välja att ha endast subwoofer som pre-in. Så, problemet är inte nivån utan inställningsläget som inte går.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2018-07-10 08:13

i skrev:Ingen annan än husägaren borde ha något att säga till om färgen på huset.

Det beros på - i tätbebyggt område har man som bekant grannar att visa hänsyn till.
Driver: SYBARITE AUDIO.
Konsult åt Guru Pro Audio.
-- Innehar F-skattsedel --

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2018-07-10 08:26

Morello skrev:
i skrev:Ingen annan än husägaren borde ha något att säga till om färgen på huset.

Det beros på - i tätbebyggt område har man som bekant grannar att visa hänsyn till.

Finns väl många värre saker att kika på då, rostiga bilar i trädgårdar, massa skrot på uppfarten, vildvuxna trädgårdar... Ett snyggt hållet och prydligt målat hur i lätt ovanlig färg skall ingen behöva tramsa om.

Fanns ett hus i närheten av mig som bytte ägare ett par ggr på ganska kort tid och samtliga verkade vilja måla om, så under en ganska lång period hade den olika färg på samtliga fasader... Så vitt jag vet ingen som klagade på det... och ärligt så var det faktiskt rätt så spännande.

Detta gick visst an också
Bild

och detta
Bild
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2018-07-10 19:52

Nattlorden skrev:
Morello skrev:

Finns väl många värre saker att kika på då, rostiga bilar i trädgårdar, massa skrot på uppfarten, vildvuxna trädgårdar... Ett snyggt hållet och prydligt målat hur i lätt ovanlig färg skall ingen behöva tramsa om.

Fanns ett hus i närheten av mig som bytte ägare ett par ggr på ganska kort tid och samtliga verkade vilja måla om, så under en ganska lång period hade den olika färg på samtliga fasader... Så vitt jag vet ingen som klagade på det... och ärligt så var det faktiskt rätt så spännande.

Detta gick visst an också
[ Bild ]

och detta
[ Bild ]

+1
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Kronkan

Inläggav Kronkan » 2018-07-10 21:02

Jag håller med Morello. Det beror på. Exemplen som Nattlorden ger stör mig inte.

Men exempelvis där jag är nu i Bohuslän så är husen vid sundet vita och sjöbodarna är gulocra och röda. Tänk om en målade sjöboden blå som i Grekland.

Platsen är mycket viktig.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2018-07-12 09:13

Kronkan skrev:Jag håller med Morello. Det beror på. Exemplen som Nattlorden ger stör mig inte.

Men exempelvis där jag är nu i Bohuslän så är husen vid sundet vita och sjöbodarna är gulocra och röda. Tänk om en målade sjöboden blå som i Grekland.

Platsen är mycket viktig.

Vore perfekt med en accentfärg! Skulle bli jättecoolt på bild t ex. Några år senare kanske det vore blått som dominerade och det röda skulle sticka ut som "avvikande".
Sitter nöjd :-)

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2018-07-31 23:26

Morello skrev:

+1
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2018-11-19 08:47

Ingen som har en beggad Ipad eller Ipad mini till övers för en bra peng? Jag skall åka 8 timmar med broderns kids, 2 och 4 år gamla. Vill att den skall gå att uppdatera till senaste IOS, ha lightningkontakt och hyffsat batteri samt ett vettigt pris.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2018-11-19 09:42

Fjonkalicious skrev:Ingen som har en beggad Ipad eller Ipad mini till övers för en bra peng? Jag skall åka 8 timmar med broderns kids, 2 och 4 år gamla. Vill att den skall gå att uppdatera till senaste IOS, ha lightningkontakt och hyffsat batteri samt ett vettigt pris.

tv-spelsbutikerna brukar ha inbytespaddor ibland, kanske är något att kolla runt på?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2018-11-19 19:43

Nattlorden skrev:
Fjonkalicious skrev:Ingen som har en beggad Ipad eller Ipad mini till övers för en bra peng? Jag skall åka 8 timmar med broderns kids, 2 och 4 år gamla. Vill att den skall gå att uppdatera till senaste IOS, ha lightningkontakt och hyffsat batteri samt ett vettigt pris.

tv-spelsbutikerna brukar ha inbytespaddor ibland, kanske är något att kolla runt på?

Det visste jag inte, tack för tipset!

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2019-04-23 07:25

Säljer en Thorens TD125 med Ortofon AS-212 tonarm. Spelaren är fint kosmetiskt skick men behöver lite omsorg. Den snurrar på fint och håller hastigheterna. Vad man behöver göra är:

Ny rem
Gå igenom, rengöra och smörja upp
Dra nytt kablage till pickup
Pickupskal och pickup
Hållare till tonarmen

Inget lock finnes. Ger man lite kärlek till denna så har man en grymt fin spelare för rimliga pengar.

Avhämtning i Skåne.

3500 kr.

Bild
Bild
Bild
Ps. Hade tänkt bifoga bild, men bilden är för stor. Bilder kan mailas. Ds.

Bilder per lite hjälp // Redaktör'n

Föregående

Återgå till Medlemspresentationer