Hifikg får inte rum med riktiga högtalare...

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: hifikg lyssnar naken... (varning, bild!)

Inläggav hifikg » 2019-05-02 10:19

Morello skrev:En bild på ett par avklädda ben och en tramsig rubrik; läge att höja nivån ordentligt!

Jag vågade inte, men vill du se mer så klicka här, om du verkligen vill

http://natbilagan.se/faktiskt/toomuch.jpg
Sitter nöjd :?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: hifikg prioriterar musiken

Inläggav hifikg » 2019-05-02 23:28

För någon timma sedan hade jag ingen aning om hur Jessie Colin Young låter, men nu vet jag exakt :)
Blev så fast vid ljudanläggningen att jag valde bort att deklarera i eftermiddag. Det får bli en annan dag.
Bilagor
Front.jpg
Front.jpg (198.09 KiB) Visad 1347 gånger

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: hifikg hittar faktiskt.se

Inläggav hifikg » 2019-05-06 15:29

Så vacker logon var :)
Bilagor
Skärmklipp 2019-05-06 15.22.59.png
Skärmklipp 2019-05-06 15.22.59.png (266.11 KiB) Visad 1263 gånger

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2019-05-06 15:30

hifikg skrev:Så vacker logon var :)

Det var en tidig variant den!

2003 finns det en tråd om dem kvar från - kan vara i samband med den som artikeln kom också.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2019-05-07 00:33

Ja, det var den äldsta jag hittade. Misstänker att jag besökt forat långt innan jag blev medlem. Är troligen medlem på något forum till, men minns varken vad jag heter eller vad jag har för lösenord, he he...

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2019-05-09 00:00

Kvällen har gått i Eva Cassidys tecken o just nu rullar hennes samarbete med Katie Melua ut i lyssningsrummet. Fejk så klart, men trevligt låter det. Trots att halva "albumet" (två låtar) är en julskiva :)

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2019-05-09 00:39

hifikg skrev:Kvällen har gått i Eva Cassidys tecken o just nu rullar hennes samarbete med Katie Melua ut i lyssningsrummet. Fejk så klart, men trevligt låter det. Trots att halva "albumet" (två låtar) är en julskiva :)

Om det någon gång i framtiden blir aktuellt att rensa bort historiken i vissa musiksegment likt bok-bränningarna under andra världskriget så kan de gärna börja med julskivorna. :)

Jag ska nog förresten börja samla på mig ett stort antal exemplar av Rid of Me med PJ Harvey och gömma undan dessa, just för att säkerställa det albumet i all framtid... :D

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2019-05-09 08:39

goat76 skrev:
hifikg skrev:Kvällen har gått i Eva Cassidys tecken o just nu rullar hennes samarbete med Katie Melua ut i lyssningsrummet. Fejk så klart, men trevligt låter det. Trots att halva "albumet" (två låtar) är en julskiva :)

Om det någon gång i framtiden blir aktuellt att rensa bort historiken i vissa musiksegment likt bok-bränningarna under andra världskriget så kan de gärna börja med julskivorna. :)

Jag ska nog förresten börja samla på mig ett stort antal exemplar av Rid of Me med PJ Harvey och gömma undan dessa, just för att säkerställa det albumet i all framtid... :D

Bara vi sköter våra backuper så lär det bli svårt att rensa ut musik för gott, de mest obskyra låtar kommer att finnas kvar forever, alltid är det någon som laddat ner och lagrat verken. Men tanken är god, man vet aldrig.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: Verkligheten vs OA52, 1–1

Inläggav hifikg » 2019-05-10 00:14

Har avnjutit en massa trevlig klassisk musik i afton, från Mozart och Sjostakovitj till Beethoven, live i Västerås Konserthus. Har inte tänkt så mycket på fjärde satsen i femman förrän de senaste dagarna, den är ett veritabelt fyrverkeri. Lite synd att den kommit i skymundan av världshistoriens bäst sammansatta fyra noter. Nåväl, jag tittade och lyssnade, jag blundade och lyssnade och det lät, så klart, alldeles trivsamt. Massor av duktiga musiker och ett stort engagemang, ni skulle ha sett basisterna! Bandet, förlåt, orkestern, sinfoniettan, spelade så svetten lackade och fick, välförtjänta, stående ovationer och minst fyra inrop efter finalen.

Så jag for hem och vevade igång en av de versioner jag har av stycket o tänkte att nu, Carlsson, nu lär ni få skämmas en stund i varje fall, för det kan väl vem som helst begripa att man inte får in 28 man, sju kvinnor och en dirigent i mitt lilla rum ens med OA52.

Meeeeen, si på fasen, den där Stig måste haft utomjordiska förmågor, för inte saknade jag något när jag rev av den fjärde satsen. Det var precis som en timma innan, på plats i konserthuset, med den lilla förändringen att jag satt något närmare orkestern och översköljdes av starkare ljud. I konsertsalen satt jag på rad 18, i mitt lyssningsrum sitter jag närmare.

Kanske var jag så påverkad av det jag nyss hört att jag upplevt samma sak om jag så hört stycket i en transistorradio, men så var det. Verkligheten vs OA52, 1-1, kanske med lite kantring mot OA52 då Hebbe drog av stycket med väldigt mycket pondus 1963 och dessutom på 32 minuter, ganska snabbt för att vara femman (37 i konserthuset), har en inspelning som påstås vara bättre, har bara jämfört attacken i första satsen som jag tycker Herbert von Karajan gör mer distinkt ihop med tyskarna än Österrikarna ihop med Kleiber.

Här kan man jämföra några olika versioner, om man är intresserad, dock inte Karajan från 63

https://www.gramophone.co.uk/feature/beethoven-symphony-no-5

Får se om intrycket står sig när jag sovit på saken o lyssnar i helgen igen :)

Edit: Ofta brukar utfallet bli 0-1 till Carlsson, men stämningen och att få vara närvarande kompenserar för det sämre ljudet vid livespelningar, tänker på när Magnus Öström spelade på Fasching t ex och jag inte ens kände igen min request förrän långt in i låten och Micke inte kunde förstå vad det var som var så märkvärdigt med det stycket. Eller Sophie Zelmani som aldrig kommer ner o får nackhåren att resa sig när jag ser henne live, men närmickade inspelningar ger en mycket intim kontakt vid lyssning hemma. Stacey Kent låter precis likadant live som hemma, bara färre i publiken som "stör" upplevelsen. Bruce Springsteen... njae... inte var det audiofila ljudupplevelser som stod på menyn i Friends Arena den gången, men kul att ha varit där. Har inga förhoppningar om att Bob Dylan ska komma i närheten av den hårresande upplevelsen på Karlavägen när jag träffar honom i sommar, men ändå ser jag väldigt mycket fram mot vårt möte.
Bilagor
r5dytm3g.png
r5dytm3g.png (5.41 KiB) Visad 1039 gånger

Användarvisningsbild
Kalejdokom
ARTist

Inläggav Kalejdokom » 2019-05-10 00:24

Kul erfarenhet. Påminner mig om att jag har en olyssnad/osedd inspelning från Svt2 kulturkväll med en dokumentär om Femman. Ska nog se den i helgen :) . Finns kanske kvar på Svtplay.

Edit. Tyvärr finns den inte längre på Svtplay... Sändes 9/2.

Användarvisningsbild
Ronnie

Inläggav Ronnie » 2019-05-10 01:09

Själv har jag åtminstone fått sjunga "pa-pa-pa-paaaa ... pa-pa-pa-paaaa" ikväll (igår kväll har det visst blivit).
Killen jag är personlig assistent åt tycker att de tonerna är lite roliga, om man kittlas i takt.

Nu blev jag sugen på att spela in konsert. Har ju nästan inspelningsriggen klar och villiga testobjekt i form av blåsorkestrar här ute på Värmdö. :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

En slags katastrof... hifikg får gråare hår

Inläggav hifikg » 2019-05-16 00:52

hifikg skrev:Mina 3,33 TB tar 219,2 dagar enligt iTunes, så det är väl bara att multiplicera med tre. Gissar att dag betyder dygn.
71866 låtar, 5488 album. O ändå hittar jag nya artister hela tiden.

Lyckades, mitt i natten, kasta bort över 3500 låtar (skulle radera ca 10 låtar o gjorde ett missgrepp), allt finns kvar, men det är inte bara att lägga tillbaka rubbet, i papperskorgen har jag 3500 låtar, inte 350 album. Hade just lagt in en väldig massa loppisfynd mm, så senaste backup är redan lite gammal... får se hur jag tar mig ur det här, vojne.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: En slags katastrof... hifikg får gråare hår

Inläggav Bill50x » 2019-05-16 01:06

hifikg skrev:Lyckades, mitt i natten, kasta bort över 3500 låtar (skulle radera ca 10 låtar o gjorde ett missgrepp), allt finns kvar, men det är inte bara att lägga tillbaka rubbet, i papperskorgen har jag 3500 låtar, inte 350 album. Hade just lagt in en väldig massa loppisfynd mm, så senaste backup är redan lite gammal... får se hur jag tar mig ur det här, vojne.

Men det brukar vara (även) mappar som ligger i papperskorgen, inte bara enskilda filer. Markerar du de filer du vill ha kvar, högerklickar och väljer "återställ" så kommer de tillbaka till sin ordinarie plats. OM du kör Windows förstås, med Apple är det förstås mycket krångligare ;-)

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2019-05-16 08:02

Javisst... det fungerar likadant på Mac. Snabbt och enkelt. Men...

Borde ha gått o lagt mig direkt när det hände så klart. Då hade jag löst alltihop med ett högerklick nu på morgonen. MEN jag panikade o började med att flytta allt från papperskorgen till en mapp för manuell tillbakaläggning. Såååå dumt. Det gjorde ju det hela många tiopotenser värre. Går nog tillbaka till senaste backup o gör om de senaste fjorton dagarnas "jobb". Glömmer jag något album så var det kanske inte så viktigt ändå.

Till saken hör att jag normalt alltid behåller mina musikfiler där de landar till dess att backup är gjord. Just igår kom jag på den lysande idén att kasta filerna så snart jag lagt in dem i iTunes, detta för att undvika en massa dubbelarbete "har jag lagt in den här eller inte!?" dvs strax innan jag gör backup, men just igår ändrade jag mig på den punkten. MEN jag tömde inte papperskorgen innan backup... man e väl inte helkorkad ;) Det gör att det nu finns dubbelt av en hel del filer i papperskorgen, dvs den mapp jag skapade när jag flyttade innehållet från papperskorgen, det förenklar INTE. En olycka kommer sällan ensam. Får se om backupdisken fungerar när jag kommer till lyssningsrummet efter dagens slit.

Storstilat fiasko, men jag antar att någon, någonstans i världen, har värre problem att brottas med.

Användarvisningsbild
ChristianAndersson

Inläggav ChristianAndersson » 2019-05-16 08:17

Kan du begära Återställning till mellandagens borttagningsplacering?
och sedan mapphantering enligt Bill50x

Skillnaden mellan Mise en place och Handdisc
New Adventures In LoFi

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2019-05-16 08:21

ChristianAndersson skrev:Kan du begära Återställning till mellandagens borttagningsplacering?
och sedan mapphantering enligt Bill50x

Skillnaden mellan Mise en place och Handdisc

Tyvärr inte, jag gör manuell backup av musikdisken så snart jag gjort så mycket att jag inte vill göra om det... tydligen vill jag göra om fjorton dagars jobb... traven med nyinlagda CD-skivor ligger bredvid datorn, så den delen blir hyfsat lätt, men jag har köpt filer både här o där o fått en del från grannen osv, de blir det lite mer handpåläggning för att få tillbaka. Å andra sidan klarar jag mig kanske utan alla nya versioner av Matteuspassionen :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: Katastrofen går mot sin lösning, hifikg pustar ut

Inläggav hifikg » 2019-05-16 15:44

Det visar sig att filerna har behållit sin taggning och även om de läggs in i iTunes "huller om buller" så reder iTunes upp det hela. Enda nackdelen är att väldigt, väldigt, mycket musik kommer få dagens datum för när den är tillagd. Inget jätteproblem, men när det kommer återkommande lyssnare på besök så är det ganska bra att kunna ta fram vad som är nytt sedan senast.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: Allt under kontroll, hifikg sitter nöjd

Inläggav hifikg » 2019-05-17 01:00

Nåja, jag har inte hunnit kolla så mycket som jag tänkte, föll i sömn till hockeyn o sen blev det lite stressigt fram till nyss och nu är jag inte kvar i lyssningsrummet, så det får bli under morgondagen, men stickproven gav vid handen att allt är återställt. Kanske saknas någon enstaka låt på något enstaka album, men det får jag leva med till jag upptäcker det.
Bilagor
8874b_biflyg.jpg
8874b_biflyg.jpg (112.08 KiB) Visad 756 gånger

Användarvisningsbild
2-ch

Re: Allt under kontroll, hifikg sitter nöjd

Inläggav 2-ch » 2019-05-17 07:52

hifikg skrev:Kanske saknas någon enstaka låt på något enstaka album, men det får jag leva med till jag upptäcker det.

Sånt där är såå irriterande.
Har rippat några skivor där en del låtar inte gick att läsa.
Då står man där och undrar om man ska slänga hela skivan istället.
Men som du sa, det finns säkert dom som har större bekymmer.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Re: Inbrott i lyssningsrummet... hifikg säkrar upp

Inläggav hifikg » 2019-05-20 00:20

Inte alla kvällar som jag går ner i lyssningsrummet efter 22, men i afton gjorde jag det och upptäckte då att pansardörren var olåst... vojne, kunde jag ha varit så slarvig!? Gick in o stängde dörren om mig och upptäckte att det var en viss röra i rummet. Ett par kameror låg på golvet, och ett gäng fuskrosor och dito tulpaner likaså o ett par vaser. I rummet fanns inte mindre än tre av mina bärbara macar... hemska tanke, men alla fanns kvar, OA52:orna likaså och en NAD 208 baxar ingen med sig... skämt åsido, inget saknades, nästan inget alls var trasigt. Troligen har boven hoppat in genom källarfönstret, klivit på en hylla (det är nära tre meter från fönstret ner till golvet) som givit vika o då lär larmet ha brakat igång och boven flytt ut genom dörren o försvunnit. Någon gång mellan 20 och 22, mitt på blanka kvällen liksom. Inbrott tänker jag mig på småtimmarna, 2-3-4 så där, vid den aktuella tiden är det ändå en massa folk som är vakna i huset och en o annan hundägare ute på kvällspromenad osv. Inte ens fönstret var trasigt, de hade tacklat fönsterbågen så haspen innanför givit vika o fönstret öppnats. Nu har jag dragit i ett gäng skruvar runt om alla fönster, så ska de in igen lär de krossa glas o då tar det längre tid att ta sig in, samtidigt som larmet tjuter och min övervakningskamera är aktiverad igen, den har varit lite vilande länge pga ideliga falsklarm, annars hade jag haft foton på inbrottaren/inbrottarna. Första gången jag är med om inbrott i vår brf, nä det var en en gång som klättrade in i ett cykelrum för att sova ruset av sig... Polisanmälan känns som överkurs, de lär väl knappt ens lägga ner ärendet.

Lite skärrad blir man allt, men slutet gott, allting gott. Kommer stanna här några timmar utifall någon tänker sig en repris, fast jag tvivlar. När inte ens spriten var rörd lär de ha blivit vettskrämda av larmet, lite trist bara att ingen granne hörde av sig.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2019-05-20 00:37

Hur kunde tjuven gå inifrån och ut genom dörren? Det vittnar om helt fel låsanordning. De senaste ASSA är säkrade för att öppna inifrån. Byt låsanordning!
VD Bremen Production AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2019-05-20 01:18

Även Dorma har lås med bortaläge, vilket innebär att om spärren för bortaläget aktiverats innan dörren låses, så krävs nyckel även för att låsa upp dörren från insidan.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär, vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2019-05-20 02:08

Absolut, det är ett gammalt lås som kan öppnas obehindrat inifrån när man låser utifrån. Vet inte om jag vill ha det annorlunda egentligen, ibland sover någon långväga gäst över här, men det kanske går att anpassa sådana lås för dylika situationer? Får forska i saken. Å andra sidan vet jag inte om det varit så skoj att ha en panikslagen illbatting i lokalen när jag kom tillbaka, tänk om vederbörande börjat slå sönder allt i sin väg i rena paniken? Eller lugnat ner sig och börjat hiva ut det som gick att hiva ut till sina kumpaner utanför, hittat en stege och klättrat ut igen. Sitter här miss i nassen o funderar på om jag vill lämna lyssningsrummet, men det lär jag väl göra.

Användarvisningsbild
2-ch

Inläggav 2-ch » 2019-05-20 07:49

Obehagligt, även om du den här gången hade tur.

Att skruva igen fönster som ändå inte ska öppnas är en bra början.
Dock är många moderna fönster konstruerade så att det går att ta ur hela rutan från utsidan. Idioti.
Nästa steg är galler på insidan i kombination med ett adekvat larm.

Allt så klart i proportion till värdet på det man har.

Användarvisningsbild
Perfector

Inläggav Perfector » 2019-05-20 07:54

Usch vad obehagligt att behöva uppleva sådant.
Kan rekommendera lagom stora lappar på alla fönster med texten : "Fastigheten är kameraövervakad med direktlarm"
Gärna i kombination med en liten standardbild på en kamera, då tänker sig folk för mer än en gång innan dom bryter sig in.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm, Visaton, Inertia AB, Sinus samt Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik samt Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2019-05-20 09:15

hifikg skrev:Absolut, det är ett gammalt lås som kan öppnas obehindrat inifrån när man låser utifrån. Vet inte om jag vill ha det annorlunda egentligen, ibland sover någon långväga gäst över här, men det kanske går att anpassa sådana lås för dylika situationer? Får forska i saken. Å andra sidan vet jag inte om det varit så skoj att ha en panikslagen illbatting i lokalen när jag kom tillbaka, tänk om vederbörande börjat slå sönder allt i sin väg i rena paniken? Eller lugnat ner sig och börjat hiva ut det som gick att hiva ut till sina kumpaner utanför, hittat en stege och klättrat ut igen. Sitter här miss i nassen o funderar på om jag vill lämna lyssningsrummet, men det lär jag väl göra.

Man väljer varje gång man låser om boragäget sska aktiveras eller inte. När man vistas i lokalen så gör man ine det för att kunna utrymma snabbt vid t.ex brand.
Funktionen blir ungefär som att man kompletterat med ett 9-tillhållarlås, sk polislås. Men om man har ett sådant extralås på dörren så är kanske fördelen att inbrottstjuven fattar från början att dörren inte kommer att gå att öppna inifrån?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär, vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia.

Användarvisningsbild
Kronkan

Inläggav Kronkan » 2019-05-20 10:23

Ett sådant lås är väl mycket klokt.

Räkna med att man kommer tillbaka.

Sedan finns det olika relativt enkla inkrypningsskydd med 1 till 3 pinnar som man fäster på insidan. Typ:

Bild

Meddela åtminstone styrelsen om att det varit ett inbrott. De kanske kan/vill sätta upp bättre belysning m m.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2019-05-20 10:50

Om tjuvarna ser från utsidan att det inte finns enkla flyktvägar så undviks dessa som mål för inbrott.
VD Bremen Production AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2019-05-20 11:13

Bovar o banditer kan inte se utgångslåset från fönstret, så huruvida dörren fungerar som flyktväg eller ej vet de inte förrän de är inne, om de inte är så förslagna att de rekat innan, men det är mycket sällan någon ser mig låsa upp o gå in. Annars låter det som ett bra lås, fast vad gör en ungdom/berusad/påverkad skurk som hamnar i en "fälla"? Kanske förstör massor innan hen avlägsnas från lokalen?

Jag har medvetet undvikit att sätta upp vare sig skyltar eller varningsdekaler just för att så få som möjligt ska bli intresserade av vad som pågår i källaren ;)
Kanske var det lekande barn som kände på fönstren men de måste ändå ha pressat på med en del kraft för att öppna det, dock var haspen och hållaren för haspen mycket dåligt monterade, har aldrig känt på dem på det viset. Alla andra haspar sitter som de ska o kräver förmodligen att man krossar rutan för att kunna öppna. Så tur eller tålamod är frågan. Delar av styrelsen är underrättad (jag är ordförande), vi har talat om att sätta upp galler framför alla källarfönster för att slippa att bollar o annat krossar rutor, men då det bara har hänt en enda gång de senaste tolv åren har vi inte prioriterat det, en del har redan galler, det är lokaler som är, eller har varit, uthyrda till olika företag som haft värdesaker i lokalerna. Ungefär som jag, men det har funkat bra i nio år så...

Nåja, ska dra i ytterligare skruvar i karmarna, så kan man inte öppna även om man krossar glaset. Då får man ta sig tid att rensa ordentligt och utrymmet att krypa in genom blir ännu mindre. Funderar på att borra upp hållare för ett par kraftiga akustikplankor på insidan, så om man väl slår in rutan så möts man av ytterligare motstånd. Det borde räcka, om de inte beväpnar sig med en tigersåg, men då hoppas jag grannarna reagerar. Och ingen ny hylla under fönstret, så blir hoppet nära tre meter rakt ner och där tänker jag förvara stativ i fortsättningen, moooaaahahahaha

Nu funderar jag på om jag ska slå på stora trumman o fråga runt bland grannarna om de hört något, eller bara ligga lågt o hoppas att någon spontant säger något. I de närmaste trapphusen ska jag sätta upp anslag om att de ska ringa mig om larmet går (det kan även vara ett vattenlarm som ljuder o då kan det vara översvämning på gång).

Kanske kan den inringade elkopplingen användas för avskräckande ljus och/eller elektrifiering av något galler :) Självporträttet är taget med övervakningskameran efter injustering, den har tidigare varit vänd från fönstret, mot dörren.

Bild

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2019-05-20 11:16

Farligaste incidenten i natt var när jag flyttade stegen och en stor hammare föll ner i huvudet på mig... vojne... kändes av någon anledning knappt alls, men hade säkert kunnat sluta illa.

Det lär finnas någon slags gas som man kan fylla ett rum med, som förblindar inbrottaren, hmmm...

FöregåendeNästa

Återgå till Medlemspresentationer