hifikg skrev:Ronnie skrev:Grattis i efterskott! Stor kille nu. Avvecklar rörglöd och allt!
Tackar
Kör inte du med rör?
Nä. Jag fyllde 45 igår, så jag är också mogen och rationell.
Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Ronnie skrev:Grattis i efterskott! Stor kille nu. Avvecklar rörglöd och allt!
Tackar
Kör inte du med rör?
Ronnie skrev:hifikg skrev:Ronnie skrev:Grattis i efterskott! Stor kille nu. Avvecklar rörglöd och allt!
Tackar
Kör inte du med rör?
Ronnie skrev:hifikg skrev:Ronnie skrev:Grattis i efterskott! Stor kille nu. Avvecklar rörglöd och allt!
Tackar
Kör inte du med rör?
hifikg skrev:Tänkte göra en paus i min prenumeration på H&M, brukar alltid komma igen förr eller senare, men just nu har jag några tidningar som jag inte ens brutit plasten på, så intresset är inte på topp just nu. I oktober kom fakturan som jag lät bli att betala så klart o sen har det kommit ett par trevligt formulerade påminnelser, så som det brukar. Men häromdagen dök det upp ett brev formulerat sålunda:
"Vi har noterat att din prenumeration fortfarande är obetald och inte heller avslutad av dig. Vill du trots allt inte fortsätta så blir vi väldigt tacksamma om du hör av dig med dina åsikter kring tidningen så att vi kan göra tidningen ännu bättre och förhoppningsvis locka tillbaka dig inom kort. E-posta, ring eller skriv ett brev till oss!
...
Prenumerationen avslutas inte per automatik, vänligen ring eller mejla oss, så ser vi till att inga fler förnyelser eller tidningar skickas ut till dig."
What the... räcker det alltså inte med att sluta betala? På årets förlängningskupong står det att den avser tio nummer och gäller t o m oktober 2021, förra året stod det säkert samma sak, fast 2020 förstås. Inget om automatisk, livslång, prenumeration. Innan jag fick det sista brevet var jag på vippen att förlänga ändå, kommer ändå trilla dit på lösnummer o snart prenumererar jag igen, men nu blev jag lite anti.
petersteindl skrev:hifikg skrev:Tänkte göra en paus i min prenumeration på H&M, brukar alltid komma igen förr eller senare, men just nu har jag några tidningar som jag inte ens brutit plasten på, så intresset är inte på topp just nu. I oktober kom fakturan som jag lät bli att betala så klart o sen har det kommit ett par trevligt formulerade påminnelser, så som det brukar. Men häromdagen dök det upp ett brev formulerat sålunda:
"Vi har noterat att din prenumeration fortfarande är obetald och inte heller avslutad av dig. Vill du trots allt inte fortsätta så blir vi väldigt tacksamma om du hör av dig med dina åsikter kring tidningen så att vi kan göra tidningen ännu bättre och förhoppningsvis locka tillbaka dig inom kort. E-posta, ring eller skriv ett brev till oss!
...
Prenumerationen avslutas inte per automatik, vänligen ring eller mejla oss, så ser vi till att inga fler förnyelser eller tidningar skickas ut till dig."
What the... räcker det alltså inte med att sluta betala? På årets förlängningskupong står det att den avser tio nummer och gäller t o m oktober 2021, förra året stod det säkert samma sak, fast 2020 förstås. Inget om automatisk, livslång, prenumeration. Innan jag fick det sista brevet var jag på vippen att förlänga ändå, kommer ändå trilla dit på lösnummer o snart prenumererar jag igen, men nu blev jag lite anti.
De kan inte utgå från att du avslutat ett abonnemang/prenumeration bara för att du inte betalat. Det är bara att maila att du vill ta en paus från prenumeration och därmed säger du upp prenumerationen från den senaste månaden som tidigare/nuvarande abonnemangsperioden upphör.
Mvh
Peter
Mirage skrev:Jag betalade också precis för ett år till. Prenumererar på alldeles för många tidningar och läser dem sällan ordentligt. Men, de som gör tidningar ska ju leva de med!
hifikg skrev:Mirage skrev:Jag betalade också precis för ett år till. Prenumererar på alldeles för många tidningar och läser dem sällan ordentligt. Men, de som gör tidningar ska ju leva de med!
Ja, vem skulle annars få oss att förstå hur stor skillnad det är på en kabellyftare vs en annan!? Tänk om man köpte fel!
hifikg skrev:Mirage skrev:Jag betalade också precis för ett år till. Prenumererar på alldeles för många tidningar och läser dem sällan ordentligt. Men, de som gör tidningar ska ju leva de med!
Ja, vem skulle annars få oss att förstå hur stor skillnad det är på en kabellyftare vs en annan!? Tänk om man köpte fel!
Baffel skrev:KG du skrev i en tråd :
Ungdomarna ser bara prislappar o blip-blop med mycket ljuseffekter
Tänd ett ljus. För har du ju lösningen på vad du ska börja med dina replika OA 5. Köp några ljusdioder och batterier. Sen montering på högtalarna. Ger du ungdomen det ungdomen vill ha.
Baffel skrev:Hum knepig sits. Du får ta fram diplomaten i dig. Ifall du ska sälja dem
Har du kollat om själva lådorna i sig är byggda som en äkta Carlsson/Sonab?
Var det peerleesdiskanter i dem ? Är det Philips 9710 basar i dem? Är de hela? Du vet om de pga att de hängt som de gjort så länge så kan de förlora x-max så kan de låta skräp. Jo en annan sak hur ser dämpningen ut bakom basarna? Satt det en korg under magneten och var den fylld av dämpmaterial ?
Hur ser delningsfiltret ut?
By the way . Kommer det ljud ur alla element?
Tror det är läge för dig att ta fram skruvmejslarna och dra igång en tråd på DIY sektionen.
STDI skrev:Jag tycker det ser ut som Popboxar i lådan men baffeln visar något annat. Basen är modernare och själva baffeln verkar utbytt. Så kanske de har börjat som "vanliga" Popboxar och senare blivit moderniserade.
Men det spelar ju ingen roll, det är ljudet som räknas. Förutom för de som vill ha dem pga utseende.
Baffel skrev:Så nyare baselement . Undras vad för element .
Nyfiken som tusan KG . Kan du inte skruva ur elementet och kolla om du kan se om det står något på det. Vad det är för märke /modell? Du gillar ju att pilla.
Är det bara iploppat ett par basar och sen är varken lådan eller delningsfiltret anpassat till dem och diskanterna så det väl klart att det kan låta dåligt. Men det borde du , med hjälp av tex STDI tex kunna få tips om att , eventuellt om du har tur, åtminstone få ihop ett delningsfilter som är något så när anpassat. Är det basreflex i de där lådorna kan det ju räknas lite på basreflexröret , utifrån elementet , och så får du dem avstämda .
Lite mecka så här i vintertider.
Återgå till Medlemspresentationer
Användare som besöker denna kategori: pLudio och 2 gäster