Moderator: Redaktörer
philipbtz skrev:Något konkret du tänkte på?
philipbtz skrev:Kul att höra lite idéer. Har själv tänkt liknande tankar men det går inte riktigt hem med tjejen så får bli om man skaffar hus någon dag. Så förbannat dyrt bara om man inte flyttar ut på landet.
Har aldrig tänkt på att tyget borde vara en bit ut från väggen. Finns det något sätt man kan räkna ut ett optimalt avstånd matematiskt? Känner du till något bra ställe att köpa molton-tyg?
Komorok skrev:Billigaste stället att köpa scenmolton på. Ja, som jag har hittat iaf.
http://www.skapamer.se/tyger/moltontyg/ ... h-backdrop
Purre skrev:Komorok skrev:Billigaste stället att köpa scenmolton på. Ja, som jag har hittat iaf.
http://www.skapamer.se/tyger/moltontyg/ ... h-backdrop
www.ljudbalans.se säljer för 105kr/m (svart) eller 108kr/m (övriga färger). Kapning under 5m bitar kostar 25kr. Sen tillkommer momsen. Samt postförskott (~50kr) och frakt. Min bit på 3x3m gick på 650kr eller vad det var.
Vet inte om dom är billigare men kändes som det rent spontant iaf.
Purre skrev:Måste även passa på och fråga hur bra du tycker A1 spelar? Har inte fått äran att höra dom någon gång men fundersam på om man skulle gå det steget eller sikta på A2 på en gång.... Sitter med ett par piPs som frontar som jag dock anser är för små.
Purre skrev:www.ljudbalans.se säljer för 105kr/m (svart) eller 108kr/m (övriga färger). Kapning under 5m bitar kostar 25kr. Sen tillkommer momsen. Samt postförskott (~50kr) och frakt. Min bit på 3x3m gick på 650kr eller vad det var.
Vet inte om dom är billigare men kändes som det rent spontant iaf.
philipbtz skrev:Jag var lite skeptisk innan jag köpte dom då de är väldigt små och nästan alla mer eller mindre går på a2:or direkt. Jag kan dock säga direkt att a1:orna är riktigt grymma. Mitt rum som är ca. 20 kvadrat har de inga som helst problem att fylla. Vet inte riktigt hur jag skall förklara det men surroundkännslan är verkligen svinbra. Man verkligen sugs in i filmerna. De liksom transporterar dig in i filmen. Till piPs som jag själv har tycker jag det blir brutal overkill med a2. Då hade jag hellre lagt dom pengarna på basar och åtgärder i rummet. Jag saknar verkligen ingenting med mina a1:or. För att vara ärlig skulle jag lätt kunna tänka mig att ha dom även till större system. Men visst om du har ett rum på 40 kvadrat så är säkert a2:or mycket bättre..men då borde man helst ha större än piPs med.
Rdna skrev:När jag beställde från Ljudbalans för ungefär ett år sedan så var de på väg att flytta över alla tyger till Eventgross AB som inte säljer till privatpersoner, då de enligt Alf lade mycket tid på registrering och hantering av ordrar. Jag vet dock inte hur det blev med det
Purre skrev:Nä då kollar du på fel. Backdropen ligger på 210g/m2 men scenmolton är runt 300g/m2 precis som det "ska" vara.
Sen finns dekomolton som är tunnare men då är man nere i 160g/m2 eller vad det är.
Komorok skrev:Bra tänkt. Känner en snubbe som just beställt ett par r32s. Lite annat lådorna som kanske kan vara ett alternativt format?
philipbtz skrev:Gillar när högtalaren verkligen försvinner i ett nersläckt rum med mörk ytbehandling även om det kanske inte ser lika bra ut i dagsljus som vissa andra färger eller fanérer.
Nattlorden skrev:Tunnt svart tyg framför funkar kanon. T.ex jysks krossade velour. Uppskattar mer och mer att bara höra ljudet utan att se högtalarna, även om mina i32s är fantastiskt snygga.
RogerGustavsson skrev:Nattlorden skrev:Tunnt svart tyg framför funkar kanon. T.ex jysks krossade velour. Uppskattar mer och mer att bara höra ljudet utan att se högtalarna, även om mina i32s är fantastiskt snygga.
Är det tyget riktigt transparent ljudmässigt? Finns det flera färger?
Nattlorden skrev:Hönsnät tvärs rummet från golv till tak?
Nattlorden skrev:
Tunnt svart tyg framför funkar kanon. T.ex jysks krossade velour. Uppskattar mer och mer att bara höra ljudet utan att se högtalarna, även om mina i32s är fantastiskt snygga.
Återgå till Medlemspresentationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster