Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Håller helt med Andreas. Dessutom brukar jag alltid sätta anslutningspanelen lågt ned så att kabeln inte behöver hänga längs med högtalarkabinettets baksida. Jag tycker det är konstigt att kommersiella högtalare ofta har anslutningen någon halvmeter upp eller så.
BellsnWhistles skrev:Vad är det för fel på hederliga terminaler typ https://www.hifikit.se/anp-1.html?
Kräver visserligen lite fräsning om man vill ha dem helt infällda.
Annars bra och billigt.
IngOehman skrev:[Med stativhögtalare finns inte problemet alls. Istället finns ett annat problem - om kabeln skall bringas ned längs stativets ben, eller bara hänga. Man väljer själv.
IngOehman skrev:Har aldrig stött på en otät sådan där. Däremot läckande kontakter som är manuellt försänkta kontakt för kontakt.
Och menar du verkligen att det är enklare att göra två hål än ett? Och att även behöva fälla in en extra försänkt mdf-platta på insidan? Det kan vara bättre, om man väljer säkerhetsbananer, men enklare är det knappast. Eller?
Vh, iö
philipbtz skrev:Tänkte börja limma ihop allt nu i helgen men det var så frustrerande att få allt att passa ihop bra att jag gav upp. När man får saker uppsågat så blir det aldrig perfekt så den här gången så lade jag lite mer än en halv dag på Bauhaus på en helt nyrenoverad såg men de lyckades ändå inte få allt bra. Stagen är snea, vissa brädor diffar någon mm osv. Tidigare lådor jag har byggt har jag bara struntat i detta och slipat ner allt där det har behövts men nu när jag har så fina element så vill jag få det riktigt bra. Lättare sagt än gjort visar det sig. Nu går jag t.o.m i tankarna på att köpa profundus-lådor + dämp då detta borde blir billigare än infra-ditor. Så ja jag vet inte riktigt. Kanske får nöja mig med att det inte blir som jag vill eller så får jag börja spara.
philipbtz skrev:Tänkte börja limma ihop allt nu i helgen men det var så frustrerande att få allt att passa ihop bra att jag gav upp. När man får saker uppsågat så blir det aldrig perfekt så den här gången så lade jag lite mer än en halv dag på Bauhaus på en helt nyrenoverad såg men de lyckades ändå inte få allt bra. Stagen är snea, vissa brädor diffar någon mm osv. Tidigare lådor jag har byggt har jag bara struntat i detta och slipat ner allt där det har behövts men nu när jag har så fina element så vill jag få det riktigt bra. Lättare sagt än gjort visar det sig. Nu går jag t.o.m i tankarna på att köpa profundus-lådor + dämp då detta borde blir billigare än infra-ditor. Så ja jag vet inte riktigt. Kanske får nöja mig med att det inte blir som jag vill eller så får jag börja spara.
Empa skrev:philipbtz skrev:Tänkte börja limma ihop allt nu i helgen men det var så frustrerande att få allt att passa ihop bra att jag gav upp. När man får saker uppsågat så blir det aldrig perfekt så den här gången så lade jag lite mer än en halv dag på Bauhaus på en helt nyrenoverad såg men de lyckades ändå inte få allt bra. Stagen är snea, vissa brädor diffar någon mm osv. Tidigare lådor jag har byggt har jag bara struntat i detta och slipat ner allt där det har behövts men nu när jag har så fina element så vill jag få det riktigt bra. Lättare sagt än gjort visar det sig. Nu går jag t.o.m i tankarna på att köpa profundus-lådor + dämp då detta borde blir billigare än infra-ditor. Så ja jag vet inte riktigt. Kanske får nöja mig med att det inte blir som jag vill eller så får jag börja spara.
Kolla i närområdet om det finns någon firma som har en cnc fräs eller vattenskärare.
philipbtz skrev:Empa skrev:philipbtz skrev:Tänkte börja limma ihop allt nu i helgen men det var så frustrerande att få allt att passa ihop bra att jag gav upp. När man får saker uppsågat så blir det aldrig perfekt så den här gången så lade jag lite mer än en halv dag på Bauhaus på en helt nyrenoverad såg men de lyckades ändå inte få allt bra. Stagen är snea, vissa brädor diffar någon mm osv. Tidigare lådor jag har byggt har jag bara struntat i detta och slipat ner allt där det har behövts men nu när jag har så fina element så vill jag få det riktigt bra. Lättare sagt än gjort visar det sig. Nu går jag t.o.m i tankarna på att köpa profundus-lådor + dämp då detta borde blir billigare än infra-ditor. Så ja jag vet inte riktigt. Kanske får nöja mig med att det inte blir som jag vill eller så får jag börja spara.
Kolla i närområdet om det finns någon firma som har en cnc fräs eller vattenskärare.
Det är det som behövs. Var så sjukt tydlig med dom i affären hur viktigt det var. Det var typ 10 arga kunder i kö som undrade vad vi höll på med. De hann inte få deras grejer sågade innan stängning. Ändå lyckades de inte. Så jaja. Man behöver riktiga maskiner om det skall bli bra.
RogerGustavsson skrev:Jag brukar anlita inredningssnickare när det ska bli bra. 2 av de 3 jag anlitat är redan pensionärer. De som tar över blir dyrare att anlita.
Nattlorden skrev:Ja, det är svårt att sätta fingrarna på just hur bra de är... nästan som om de spelar i en egen liga....
DVD-ai skrev:Kul att du tror dig bli nöjd med dom
Ja det är fantastiska element, jag njuter stort hemma av mina som efter en del mätande och experimenterande har hittat utomodentlig angenäma placeringar.
Det fina är att mina platta står bakom TVbänken och syns alltså inte, och tornen bakom respektive topp är bakom tyg, i slutänden kommer man alltså bara att se i32s och inga basmoduler
Nu är det hela inte riktigt klart och jag väntar ju på ett par lådor till från ingvar och ett par till platta ska jag bygga och ha bakom TV.
Det blir alltså det smått galna infraY12 när allt är klart, jag tänkte att det är lika bra så har jag alla basar jag kan komma att behöva i framtiden.
Och det viktigaste - massor av möjlighet att placera fördelaktigt och hitta välljud
Återgå till Medlemspresentationer
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 2 gäster