rajapruk skrev:Slipade du bort lacken lite på vissa kontaktpunkter så att hela lådan jordas?
Kopplat inkommande signaljord (xlr) till chassiet? Ser inte det.
Högtalarkablarna ut från nc400 skall helst sättas inåt mot varandra i skruvkontakterna, så att det blir minsta möjliga avstånd mellan röd och svart.
När man köper kitet från Hypex är två punkter redan slipade i chassit, en punkt vid inkommande ström där du nog borde kunna se slipningen i kortetet ovan. Den andra jordpunkten är för SMPS600:an men den syns nog inte i kortet där.
Jorden för XLR antar jag är den extra lilla kabel som går där längs med den stora från XLR-kontakten? Allt är redan lött och klart från fabrik så det var bara att koppla in, det är kopplat enligt beskvningen.
Jag har skruvat i den röda och svarta enligt pappret som följde med i lådan. Om det skulle kopplas på något annat vis misstänker jag att de hade skrivit det. Har inte sett någon bild på nätet där det är kopplat som du beskriver heller.
Michael skrev:Jag skulle inte ha buntat ihop 230-sladdar med andra sladdar. Dels för att det är högspänning och dels för att undvika någon eventuell återkoppling av in- & utgång av switchad mojäng (läs nätdel).
//Michael
Ok det kanske man inte borde, buntade ihop dom enligt guiden som kom med i lådan.
Frisk skrev:Snyggt och snabbt byggt!
Jag håller med Michael om att separera 230 från signalkablarna. Kanske även klämma en ferrit runt för att minska utstrålning på nätet. Min erfarenhet kring kabelskor är inte allt för god, om man monterar isär är kontakten i princip förstörd och ger dålig kontakt, första jackningen kanske dock fungerar bra. Jag hade ändå övervägt att löda istället.
Har du även en säkring på lådan, på inkommande fas? Vad har denna för spec jämfört med den som sitter på nätdelen? Sitter säkringen på kortet på blå ledare eller är den ändå routad till stiftet med brun kabel? Inte för att det i praktiken spelar någon roll....
Ser fram mot lyssningsintryck när det är i drift, spännande att höra hur de låter!
Bra tips där angående kabelskorna, det är vad som följde med i lådan - det var bara att koppla in kablarna så verkade onödigt att krångla till det genom att bygga egna.
Det finns en säkring på inkommande. Den är på 250V, Hade blivit ganska förvånad om de hade skickat med fel. Har ingen aning om det ens sitter en annan säkring någonstans men det följde med två säkringar så den andra kanske skall kopplas in på någon av korten då?