Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Finns det någon ÅF här i trakterna?
philipbtz skrev:Nattlorden skrev:Finns det någon ÅF här i trakterna?
Nej man får importera från USA men det är snack om att det kanske kommer finnas i Monoprice EU butik nästa år.
rajapruk skrev:Grymt.
Nattlorden skrev:philipbtz skrev:Nattlorden skrev:Finns det någon ÅF här i trakterna?
Nej man får importera från USA men det är snack om att det kanske kommer finnas i Monoprice EU butik nästa år.
okej, då försvann intresset att ens kika på den då. Något som kostar så mycket köps enbart över disk för min del.
Adhoc skrev:rajapruk skrev:Grymt.
... sa grisen ...![]()
Jag har just börjat i den andra änden vad gäller Atmos. Kompletterar befintliga 4 par pK-högtalare för surround med ytterligare 3 par för "Voice of God" plus lämnat in 2 gamla 5-kanalsslutsteg för service och rundsmörjning. -Eftersom jag är en sniken "not-an-early-adopter" och räknar med att det dyker upp fler alternativ på AVR / processor som kan dyka i pris / vara mer prisvärda / ha färre buggar än vad som finns just nu.
Vad kostade kalaset med frakt, tull o moms från staterna?
genstruktur skrev:Kul med allt nytt!
Skall bli kul att höra om Monoprice. Jag övergav Arcam också.
Mirage skrev:Roligt att du köpt en HTP-1! Jag är också lite sugen på en sån. Fick du den skickad, eller var du över och handlade?
Såg precis att Sound & Vision testat nu, med mycket gott resultat: https://www.soundandvision.com/content/ ... sor-review
genstruktur skrev:Två dagar? Det var inte illa pinkat. Lägg gärna upp lite bilder om du har lust.
schmutziger skrev:kul med uppgraderingar!
Funderar själv på det slutsteget,
Hur tycker du det funkar fullregister? resp för bas?
philipbtz skrev:genstruktur skrev:Två dagar? Det var inte illa pinkat. Lägg gärna upp lite bilder om du har lust.
Jag kan bjuda på ett par bilder
philipbtz skrev:Mirage skrev:Roligt att du köpt en HTP-1! Jag är också lite sugen på en sån. Fick du den skickad, eller var du över och handlade?
Såg precis att Sound & Vision testat nu, med mycket gott resultat: https://www.soundandvision.com/content/ ... sor-review
Den där har jag inte läst innan. De fångade bra hur upplevelsen är med processorn. Jag beställde den via deras hemsida, det var två dagars leveranstid och sedan var det bara att koppla in och köra. HTP-1 är på riktigt ett monster till processor och också den lättaste AVR jag har haft att göra med då den faktiskt gör det jag säger åt den att göraMen man borde känna sig bekväm med att styra allt via en dator/telefon/padda för det är så man jobbar med den(via webbläsare). Jag har faktiskt inte ens packat upp fjärren ur lådan hehe.
Satt och lyssnade på lite musik igår och konstaterade åter igen hur rent och starkt man kan spela med denna. Nu får mina slutsteg ordentligt med kräm utan klippning eller andra konstigheter. Den har Roon inbyggt men den är inte certifierad än så det är väl det enda jag går och väntar på.
Mirage skrev:philipbtz skrev:Mirage skrev:Roligt att du köpt en HTP-1! Jag är också lite sugen på en sån. Fick du den skickad, eller var du över och handlade?
Den där har jag inte läst innan. De fångade bra hur upplevelsen är med processorn. Jag beställde den via deras hemsida, det var två dagars leveranstid och sedan var det bara att koppla in och köra. HTP-1 är på riktigt ett monster till processor och också den lättaste AVR jag har haft att göra med då den faktiskt gör det jag säger åt den att göraMen man borde känna sig bekväm med att styra allt via en dator/telefon/padda för det är så man jobbar med den(via webbläsare). Jag har faktiskt inte ens packat upp fjärren ur lådan hehe.
Satt och lyssnade på lite musik igår och konstaterade åter igen hur rent och starkt man kan spela med denna. Nu får mina slutsteg ordentligt med kräm utan klippning eller andra konstigheter. Den har Roon inbyggt men den är inte certifierad än så det är väl det enda jag går och väntar på.
Två dagar från USA, det var imponerande!
Webbläsare för konfiguration av försteg tycker jag är jättebra, så det funkar även med min gamla Meridian G68ADV+HD621. Som fjärr använder jag i första hand en Logitech Harmony, den borde kunna klara även HTP-1. För att välja film eller musik använder jag padda eller telefon.
Låter bra att även handhavandet verkar bra samt att det inte klipper. Roon känner jag inget behov av då jag kör Logitech Media Server/Squeezebox/piCorePlayer.
Mitt gamla försteg funkar än och om jag inte ska ha mer än 5.1 så låter det förmodligen inte så mycket bättre med ett nytt. Men det håller kanske inte för evigt, och det kanske vore kul att testa fler kanaler nån gång. Jag ska till USA i slutet av nästa sommar, får se om jag får ner en sån i resväskan på hemresan...
Återgå till Medlemspresentationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster