Rocred Production AB

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Re: Rocred Production AB

Inläggav BORIS » 2016-03-07 11:44

Bill, den gruppen du menar normalt inte betalar står för både den största konsumtionen och försäljningen av musik. Med hästlängder

OT Kul med framgångarna för Jonathan Carr.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2016-03-07 12:14

BORIS skrev:Bill, den gruppen du menar normalt inte betalar står för både den största konsumtionen och försäljningen av musik. Med hästlängder

OT Kul med framgångarna för Jonathan Carr.

Gruppen nerladdare som sitter med simpla hörlurar på T-banan är knappast de som köper mest musik. De kanske däremot spenderar mest pengar på musik eftersom de (nu generaliserar jag) ofta springer på konserter osv. Men frågan är: Vem gillar den komprimerade musiken utan dynamik och transienter? Eller rättare, vem bryr sig inte om hur det låter utan lyssnar enbart på musiken? Min fördom är att det ofta handlar om samma personer som hittar sin musik på nätet, antingen som nerladdning eller gratislyssning via Spotify. Samtidigt vet jag att flera undersökningar visar att dem som laddar hem mycket musik också tillhör dem som köper mycket musik. Precis som att köpare av bootlegs redan har artistens alla album och att artisten alltså inte förlorar på utgivningen av bootlegs. Frågan är om det synsättet gäller än idag?

Men frågan är fortfarande, varför anses det viktigt att man komprimerar/limiterar musiken efter det att man fått en slutmix som man faktiskt är nöjd med? Jag menar, så länge man inte är nöjd med slutmixen jobbar man väl vidare med den?

/ B

PS Se inte mina inlägg som att jag är missnöjd med Rocreds productioner! Tvärtom, jag tror att R/HCL är rejält seriösa och säkert har skapat något musikaliskt OCH välljudande. Mina inlägg har mera handlat om den allmänna inställningen att "en slutmix måste behandlas för att bli bra". Likaså är jag inte lika imponerad av auktoriteter som många andra är. Bob Ludwig tex.

För att få mer kött på benen skulle det vara intressant att få lyssna på ett spår (eller del därav) direkt från slutmix och som jämförelse samma del efter mastring! Kan du lösa det HCL?
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
BORIS
skitstövel

Inläggav BORIS » 2016-03-07 13:24

Första halvan av 2015 såldes det i USA 56.6 milj CD, en nedgång med 10% sen året tidigare. Under samma sex månader var motsvarande siffror för digitala album 197,0 milj, en ökning med nästan 25% jämfört med 2014.

Såklart står inte den yngre hörlurslyssnande generationen för hela, eller ens nästan hela, den digitala försäljningen men att gruppen är så stor att mycket av den nutida musiken som släpps är ämnad att uppfylla deras behov är givet.

Lämnar nu tråden åt Rocred Production

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2016-03-07 15:42

Undrar om förändrade sätt att distribuera [tillgång till] information kan öppna för att samma musik görs tillgänglig i ett par olika tappningar, varav en är högdynamsk och naturell..? Att det vanliga sättet kan bli att man köper musik med flera lager tillgängliga, att varken den audiofila eller den maxade versionen är "special"... (Lite som när förstärkare fick "pure direct" knapp?)
Forumets huvudämne är väl ändå metadiskussioner rörande definitioner /jonaz81a

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2016-03-07 21:16

Porcelain Sky är nu möjligt att beställa i förväg på > iTunes < Man får då direkt tre låtar och givetvis hela albumet då hela albumet släpps - den 18/3.

Värt att notera är att Porcelain Sky är inspelat och producerats av "Brit Award Winner" Pedro Ferreira (David Gray, The Darkness, Stereophonics,...) samt Brent Hebert från New York. Musiker från London, Los Angeles, New York samt Glasgow Philharmonia och givetvis Sverige har gjort detta album möjligt.

Bild
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2016-03-11 21:01

Off tipic (d.v.s. inte på Rocred Records), men ändå relaterat i.o.m. att de spelade på Music Makes (Linnegatan 5, Göteborg) och Rocred var där och rattade ljudet.

> Länk till video: "Nothing Left - (Live & Unplugged)" <
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2016-03-12 00:49

Man kan ta länken från Dela i youtube och sätta youtu_be-tagg, se menyn ^
(första gången jag lyckades tror jag :mrgreen: )

Forumets huvudämne är väl ändå metadiskussioner rörande definitioner /jonaz81a

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2016-03-12 09:31

darkg skrev:Man kan ta länken från Dela i youtube och sätta youtu_be-tagg, se menyn ^
(första gången jag lyckades tror jag :mrgreen: )

Det har du uppenbarligen rätt i. Tack!
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2016-03-12 11:49

Ja använd nu alla faktiskt inbäddade funktioner annars blir jag ledsen :lol:

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2016-03-12 15:52

AndreasArvidsson skrev:Ja använd nu alla faktiskt inbäddade funktioner annars blir jag ledsen :lol:

+1 ( på det - Det är ju faktiskt riktigt snyggt - få forum som jag bevistar som har den fkt)

Nog om det. Vd tycks om låten/bandet/musikerna? Rätt nya och tämligen lite spridda.
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2016-03-25 11:15

hcl skrev:Porcelain Sky är nu möjligt att beställa i förväg på > iTunes < Man får då direkt tre låtar och givetvis hela albumet då hela albumet släpps - den 18/3.

Värt att notera är att Porcelain Sky är inspelat och producerats av "Brit Award Winner" Pedro Ferreira (David Gray, The Darkness, Stereophonics,...) samt Brent Hebert från New York. Musiker från London, Los Angeles, New York samt Glasgow Philharmonia och givetvis Sverige har gjort detta album möjligt.

[ Bild ]

Nu finns albumet i CD- resp. komprimerade (MP3 etc) format på Tidal, Spotify, iTunes m.fl.

Har även pre-view "snuttar" på hemsidan och så går det köpa som 24 bit/96 kHz "Studio Master" bara från shop rocred se
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2016-03-25 12:22

AndreasArvidsson skrev:Ja använd nu alla faktiskt inbäddade funktioner annars blir jag ledsen :lol:

Hade problem att kunna skicka poster från iPad innan om där var en film inbäddad och spelad i tråden, men nu gick det, så det kan ha berott på att jag inte uppdaterat ios på ett tag kanske.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2016-03-25 12:23

hcl skrev:

+1 ( på det - Det är ju faktiskt riktigt snyggt - få forum som jag bevistar som har den fkt)

Nog om det. Vd tycks om låten/bandet/musikerna? Rätt nya och tämligen lite spridda.

Tyckte det lät riktigt prydligt för en livespelning. Bara lyssnat via paddan, så det är inget slutbetyg härifrån.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2016-03-25 13:10

Bill50x skrev: Glutenfritt, någon?

/ B

:D
Har drivit företag i mediebranschen, nu glad pensionär
Mångårig skribent i Elektronikvärlden/Ljud & Bild
Sitter i styrelsen för Stiftelsen Stig Carlsson
Citroënfreak, radioamatör och högtalarnörd

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2016-04-07 21:22

Trevligt uppmärksammande av Jonathan Carr, Porcelain Sky: www.newhellfireclub.co.uk

Bild
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2016-04-18 20:05

"Stunning debute album!"

/Jim Gellatly
Amazing Radio

'Grace' från Jonathan Carr´s debutalbum 'Porcelain Sky'

> Amazing Radio <

(25:03 in i programmet)
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2016-04-18 22:34

hcl skrev:
Bill50x skrev:
hcl skrev:Artikel om re-master av Iron Maiden's back catalogue (>Länk till artikeln<). Mannen som gjorde det mastering-jobbet har även mastrat albumet som vi ger ut med Jonathan Carr.

Varför "mastra"? Varför inte få det att låta som ni önskar redan i slutmixen?

Som ny i branschen och inte ha erfarenhet, resurser och tid att göra allt själva är det helt enkelt så att man får acceptera hur de redan etablerade jobbar. Vi har ändå haft möjlighet att anlita några av de bäst meriterade inom sina respektive områden och givetvis även haft möjlighet att påverka resultaten i viss utsträckning.

Av någon anledning har jag plöjt igenom denna tråd igen och jag måste erkänna att att är fortfarande ett par saker jag inte förstår. Visserligen är jag gammal och dum, men ändå. VEM är det som måste acceptera hur de redan etablerade jobbar? VEM är det som bestämmer? Jag fattar fortfarande inte tågordningen här. VEM är det som tvingar en studio att lämna materialet till en mastrare som knäcker det omsorgsfulla arbete som musiker och studio tillsammans har skapat?

För övrigt är de dynamiksiffror som redovisas för vinylen tidigare i tråden väsentligt bättre än de man får när man köper cd'n/filerrna. Varför har ni gjort så? Kan man reklamera de nerladdade filerna och få en vinyl istället?

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2016-04-19 22:33

Bill50x skrev:Av någon anledning har jag plöjt igenom denna tråd igen och jag måste erkänna att att är fortfarande ett par saker jag inte förstår. Visserligen är jag gammal och dum, men ändå. VEM är det som måste acceptera hur de redan etablerade jobbar? VEM är det som bestämmer? Jag fattar fortfarande inte tågordningen här. VEM är det som tvingar en studio att lämna materialet till en mastrare som knäcker det omsorgsfulla arbete som musiker och studio tillsammans har skapat?

Jag kan givetvis inte svara generellt, men ALLA som vi har haft att göra med verkar för, argumenterar för och anser att det skall vara så. Som nykomling har man helt enkelt inte tillräckligt mycket trovärdighet för att påverka f.f.a. artisterna att vilja eller våga avvika från normerna och vi har inte tidsmässiga eller ekonomiska resurser att driva fram alternativ till den kvalitet det skulle kräva för att utmana utan att tappa all framtida trovärdighet. Vi får helt enkelt jobba mer långsiktigt.

Det viktiga är, som vi ser det, att musiken och att musikerna får det svängrum de behöver för att göra sin musik. Vi kommer fortsätta verka för att de inspelningar vi hjälper till att ta fram tillåts förmedla artisternas visioner så väl som möjligt. Om det kräver att musiken produceras till låg crest-faktor, so be it. Vi har försökt och kommer fortsätt argumentera för att musiken inte komprimeras på ett för det musikaliska uttrycket negativt sätt och att artisterna provar att tänja ut de dynamiska ramarna som branschen dragit på sig själv.

Våra helt egna produktioner, d.v.s. där vi själva spelat in och mixat musiken behandlar vi på det sätt vi finner ger bästa möjliga lyssningsupplevelse, givet de begränsningar ursprungsmaterialet i sig. Jag har även noterat att material kan behöva behandlas, även påverkas dynamiskt så att det ger en bra upplevelse givet de förhållanden som musiken kan förväntas avlyssnas vid. T.ex. har vi komprimerat egna inspelningar som släppts på Youtube, delvis för att de inte skall vara extremt mycket svagare än all annan musik på Youtube och delvis för att de svagare partierna skall höras ö.h.t. utan att lyssnaren skall kasta sina lurar ifrån sig vid de starka passagerna. De flesta lyssnar via telefon eller dator och med lurar.
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
thiel

Inläggav thiel » 2016-04-20 11:32

http://productionadvice.co.uk/youtube-loudness/ och https://www.h3xed.com/web-and-internet/ ... 720p-1080p

Ett urklipp:
MP4
"I created a 2160p test video with 320 kbps AAC music. Since it is new it doesn't have a WebM version yet. After uploading to YouTube and allowing it time to process, I analyzed the network traffic during playback and found that it was 126.886 kbps audio/mp4, which matches up very closely with what is reported by ffprobe on the downloaded file from Adaptive Formats in the info tool."

"WebM
I analyzed a music video that had enough views to have a WebM version. I found that is was playing 156.188 kbps audio/webm, which also matches up very closely to what ffprobe reports."

Lite kaka på kaka att tweeka ljudet innan uppladdning anser jag men kaka är ju gott :D

Användarvisningsbild
joakimfors

Inläggav joakimfors » 2016-04-20 12:35

Man kan ju hoppas att Google börjar köra EBU R 128 på YouTube också så kanske det får styr på tokerierna. ;)

Användarvisningsbild
ottovonkopp

Inläggav ottovonkopp » 2016-04-20 13:11

hcl skrev:
Bill50x skrev:Av någon anledning har jag plöjt igenom denna tråd igen och jag måste erkänna att att är fortfarande ett par saker jag inte förstår. Visserligen är jag gammal och dum, men ändå. VEM är det som måste acceptera hur de redan etablerade jobbar? VEM är det som bestämmer? Jag fattar fortfarande inte tågordningen här. VEM är det som tvingar en studio att lämna materialet till en mastrare som knäcker det omsorgsfulla arbete som musiker och studio tillsammans har skapat?

Jag kan givetvis inte svara generellt, men ALLA som vi har haft att göra med verkar för, argumenterar för och anser att det skall vara så. Som nykomling har man helt enkelt inte tillräckligt mycket trovärdighet för att påverka f.f.a. artisterna att vilja eller våga avvika från normerna och vi har inte tidsmässiga eller ekonomiska resurser att driva fram alternativ till den kvalitet det skulle kräva för att utmana utan att tappa all framtida trovärdighet. Vi får helt enkelt jobba mer långsiktigt.

Det viktiga är, som vi ser det, att musiken och att musikerna får det svängrum de behöver för att göra sin musik. Vi kommer fortsätta verka för att de inspelningar vi hjälper till att ta fram tillåts förmedla artisternas visioner så väl som möjligt. Om det kräver att musiken produceras till låg crest-faktor, so be it. Vi har försökt och kommer fortsätt argumentera för att musiken inte komprimeras på ett för det musikaliska uttrycket negativt sätt och att artisterna provar att tänja ut de dynamiska ramarna som branschen dragit på sig själv.

Våra helt egna produktioner, d.v.s. där vi själva spelat in och mixat musiken behandlar vi på det sätt vi finner ger bästa möjliga lyssningsupplevelse, givet de begränsningar ursprungsmaterialet i sig. Jag har även noterat att material kan behöva behandlas, även påverkas dynamiskt så att det ger en bra upplevelse givet de förhållanden som musiken kan förväntas avlyssnas vid. T.ex. har vi komprimerat egna inspelningar som släppts på Youtube, delvis för att de inte skall vara extremt mycket svagare än all annan musik på Youtube och delvis för att de svagare partierna skall höras ö.h.t. utan att lyssnaren skall kasta sina lurar ifrån sig vid de starka passagerna. De flesta lyssnar via telefon eller dator och med lurar.

Har för mig Youtube normaliserar volymen automatiskt. Så det enda som borde skilja är väl ljudkvalitén på det inspelade materialet, eller är det inte så enkelt?

De som lyssnar i mobil\dator\sunkiga lurar får helt enkelt slå på någon "ljudförbättrare" som tex loudness, tycker jag iaf. Måste vara bättre med möjligheten att slå på loudness än att inte kunna stänga av det.

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2016-04-20 15:02

ottovonkopp skrev:De som lyssnar i mobil\dator\sunkiga lurar får helt enkelt slå på någon "ljudförbättrare" som tex loudness, tycker jag iaf. Måste vara bättre med möjligheten att slå på loudness än att inte kunna stänga av det.

Eller så får tillverkaren av t.ex. mobiltelefoner och surfplattor se till att lägga på kompression och jox i form av en DSP innan den inbyggda högtalaren. Hårdvarustödet finns ju redan på plats. Då kan de som gillar att skräna på med sina mobila enheter få göra det bäst de vill, utan att materialet behöver förstöras.
Mycket kul - lite tid

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2016-04-20 17:33

ottovonkopp skrev:
hcl skrev:Jag kan givetvis inte svara generellt, men ALLA som vi har haft att göra med verkar för, argumenterar för och anser att det skall vara så. Som nykomling har man helt enkelt inte tillräckligt mycket trovärdighet för att påverka f.f.a. artisterna att vilja eller våga avvika från normerna och vi har inte tidsmässiga eller ekonomiska resurser att driva fram alternativ till den kvalitet det skulle kräva för att utmana utan att tappa all framtida trovärdighet. Vi får helt enkelt jobba mer långsiktigt.

Har för mig Youtube normaliserar volymen automatiskt. Så det enda som borde skilja är väl ljudkvalitén på det inspelade materialet, eller är det inte så enkelt?

De som lyssnar i mobil\dator\sunkiga lurar får helt enkelt slå på någon "ljudförbättrare" som tex loudness, tycker jag iaf. Måste vara bättre med möjligheten att slå på loudness än att inte kunna stänga av det.

Problemet (i vårt fall) är att ursprungsfilerna hade betydligt mer dynamik än vad Youtube normerar till. Bl.a. därav förbehandlingen.
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2016-05-30 20:24

Så var det över. Selsius album 'First, Do No Harm' är ute även digitalt och deras sista konsert satte en enastående punkt. För mig känns det mer än en aning vemodigt, men det är inte mycket att säga om. Nu går de vidare mot nya musikaliska utmaningar...

Albumet First Do No Harm finns i varje fall kvar (även några ex. på vinyl)

Digitalt, 44,1 kHz/24 bit från > Rocred Records - Webbutik <

> Spotify <

> Tidal <

> iTunes <
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2016-08-06 17:08

Åter från sommarens semestertripp så föll inspirationen på plats för att göra en transmissionmätning av våra mobila (nåja) ljudabsorberande paneler för studiobruk Sound Hoover C2. Att nätningen inte blivit av förrän nu beror dels på tidsbrist, men även på kombination tid att göra, lust att göra och väder som tillåter mätning - då mätningen tarvar utomhusaktivitet (för ett nöjaktigt resultat). I vilket fall som helst så har vi redan konstaterat att panelen är mycket effektiv och användbar för att spela in flera instrument samtidigt i studio. Grejen är att panelen både absorberar och dämpar infallande ljud påfallande väl. De flesta ljudabsorberande paneler ger effekten av att man stoppar huvudet i en vakum-burk när man kommer nära med huvudet, men nära en Sound Hoover så är det mesta som vanligt bortsett från att ljud som finns på andra sidan panelen inte hörs (annat än via andra reflexer). Ungefär som om panelen fungerar som en mobil öppning i rummet. Se bif. graf för att se hur panelen hindrar/absorberar transmission av infallande ljud.

Under 70 Hz faller grafen, men det beror troligen på att den använda ljudkällan faller av. Rasslet över 2 kHz är bakgrundsljud (en granne en bit bort bygger till ...).

> Länk till bilder <

SH_C2_outd_mea_5_01.jpg
SH_C2_outd_mea_5_01.jpg (136.47 KiB) Visad 3699 gånger
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2016-08-20 15:54

Någon som har sett motsvarande mätningar på andra akustikpaneler, helst av typen som man har för att separera olika ljudkällor i ett rum?

hcl skrev:Åter från sommarens semestertripp så föll inspirationen på plats för att göra en transmissionmätning av våra mobila (nåja) ljudabsorberande paneler för studiobruk Sound Hoover C2. Att nätningen inte blivit av förrän nu beror dels på tidsbrist, men även på kombination tid att göra, lust att göra och väder som tillåter mätning - då mätningen tarvar utomhusaktivitet (för ett nöjaktigt resultat). I vilket fall som helst så har vi redan konstaterat att panelen är mycket effektiv och användbar för att spela in flera instrument samtidigt i studio. Grejen är att panelen både absorberar och dämpar infallande ljud påfallande väl. De flesta ljudabsorberande paneler ger effekten av att man stoppar huvudet i en vakum-burk när man kommer nära med huvudet, men nära en Sound Hoover så är det mesta som vanligt bortsett från att ljud som finns på andra sidan panelen inte hörs (annat än via andra reflexer). Ungefär som om panelen fungerar som en mobil öppning i rummet. Se bif. graf för att se hur panelen hindrar/absorberar transmission av infallande ljud.

Under 70 Hz faller grafen, men det beror troligen på att den använda ljudkällan faller av. Rasslet över 2 kHz är bakgrundsljud (en granne en bit bort bygger till ...).

> Länk till bilder <

SH_C2_outd_mea_5_01.jpg
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2018-08-26 12:28

För att testa en variant på Decca trädet spelade vi den 5/5-2018 in Camille Saint-Saens, Symfoni No. 3 i C moll, Op 78 framförd av Oscar Fredriks Sinfonietta i Oscar Fredriks kyrka i Göteborg. Inspelningen är högupplöst, men finns också med video på Youtube (från detta tillfälle). Ljudet på videon är tvåkanalmixen från den högupplösta multikanaltagningen. Man kan konstatera att symfoniorkester och full-size kyrkorgel i en så pass stor kyrka är tämligen maffigt och efter en något trevande start tycker jag de hittar en bra känsla. Inspelningen har full dynamik och det ger onekligen en extra dimension spelad på fullt skafft i en kapabel anläggning. Något för er med riktigt baskapabla anläggningar :-)

Oscar Fredriks Sinfonietta, Camille Saint-Saens, Symfoni No. 3 i C moll, Op 78

(I) Adagio, Allegro moderato samt Poco adagio

(II), Allegro moderato samt Maestoso
Bilagor
Oscar Fredriks Sinfonietta 20180505.jpg
Oscar Fredriks Sinfonietta, Camille Saint-Saens, Symfoni No. 3 i C moll
Oscar Fredriks Sinfonietta 20180505.jpg (336.84 KiB) Visad 1680 gånger
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2018-08-26 13:30

Fint! Det är slagverk med men de syns inte bild. Var höll slagverket till? Det andra stycket var spärrat på youtube.

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2018-08-26 14:20

RogerGustavsson skrev:Fint! Det är slagverk med men de syns inte bild. Var höll slagverket till? Det andra stycket var spärrat på youtube.

En hel del av orkestern får inte plats på denna bild, bl.a flygel till vänster och slagverk ute till höger.

Frapperande ofta när man lägger upp klassiskt material på Youtube så associerar de automatiska rättighetssökfunktionerna någon del inspelningen till redan tidigare upphovsrättsskyddat material. Det behöver inte ens låta speciellt likt... Trots stora olikheter kan de spärra intäktsgenerering och tydligen även allmän tillgång. Jag kan givetvis se materialet, men tydligen inte alla. Vi har bestridit ärendet, men ännu inte fått svar. Hela hanteringen är tämligen absurd i.o.m. att det är de ackrediterade upphovsrättsinnehavarna som "bestämmer" om man skall få rättighet till materialet, även om det enligt alla regler faktiskt tillhör en själv. Ibland agerar de snabbt, men det kan ta 30 dagar (ibland lite längre) att få rätt.

Här finns en tidigare mix (utan rättighetsblockering, notera att det är samma inspelning, men en annan mix): > LÄNK <

Vill man höra orgeln fylla rummet som den kan så är det värt att vänta på de rättighetstrakassörerna. jag återkommer när det är löst...
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

Användarvisningsbild
hcl

Inläggav hcl » 2018-08-27 07:33

Även andra videon verkar nu vara tillgänglig.
Rocred Production AB
www.rocred.se
info@rocred.se

FöregåendeNästa

Återgå till Medlemspresentationer