Baltatzar - Köpes Ino CR80s - Bas i TV-bänk

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Baltatzar

Baltatzar - Köpes Ino CR80s - Bas i TV-bänk

Inläggav Baltatzar » 2018-10-10 20:37

Hej allihopa!

Senaste update är att ett par i16s är beställda och förväntas vara klara från lackerare i mitten av november.
Dessa kommer spela med pX-2 (som snart blir 4 om jag får tag på fler w104)
I övrigt är denna tråd kronologisk, dvs att jag uppdaterar med nya inlägg snarare än att uppdatera första posten i tråden.

Jag har även ett till Rotel-steg på ingång, ett RB-1582 mk2 som jag tänkte driva i16s med.
Räcker det inte så blir det ett till 1582 så man kan köra bryggat.

Det kommer bli en kul HiFi-vinter :)

Jag söker för tillfället ytterligare slutsteg.
2 eller flerkanaliga alternativ är intressanta och med ca 150-250w per kanal i 8 ohm för 2-kanaliga med ett mindre kraftfullt multikanalssteg kan vara intressant.
Gärna Rotel eller Emotiva fler liknande i det segmentet map pris/prestanda.

Jag är fö. samma person som även varit aktiv på faktiskt.se under pseudonymen Baltazar (Nu Baltatzar) vilket beror på att jag inte lyckades få mitt konto upplåst av olika skäl.

I dagsläget har jag en hvudanläggning i vardagsrummet för film och musik som består av Ino-prylar rakt igenom.
pi60
ambience 1 * 4
pX-2 I halv volym

Som försteg och för drivning av a1:orna använder jag mig av en hemmabioreceiver från Pioneer som har några år på nacken.
pi60 drivs av ett Rotel RB-1080 och pX-2 av ett NAD 2200.
Delning görs av en miniDSP
Bildvisning sker på en projektor från Epson.

I sovrummet används en mindre 2.1-anläggning från Genelec med ett par aktiva 6020 och en mindre Genelec subwoofer som jag inte minns namnet på.
Låter faktiskt helt ok med tanke på den blygsamma storleken.
Smidigt också med aktiva högtalare som bara pluggas in i hörlursjacket på TV:n.

Då flytt från lägenhet till hus står inför dörren kommer jag "dela upp" min Ino-anläggning mellan vardagsrum och dedikerat lyssningsrum.
Problemet. Jag menar tillfället, finns därför att köpa nya högtalare samt för- och slutsteg

pi60 kommer användas i kommande vardagsrum i en simpel 2-kanalslösning.
Förstärkeriet är lite oklart i dagsläget.

pX-2 och a1 kommer hamna i det dedikerade rummet.
Detta innebär att jag kommer behöva nya frontar i det dedikerade rummet och tänker mig i14 eller i16s som bra kandidater.
a1:orna kommer också bli fler till antalet och pX-2 kommer troligen få hamna i större lådor igen och eventuellt kompletteras med ett par till så det blir pX-4 som står för basen.

Jag har tänkt att använda ett Emotiva Basx 700 som försteg men har ännu inte bestämt mig för slutsteg för övriga högtalare.
Esponprojektron får även här stå för storbild.
Senast redigerad av Baltatzar 2019-08-06 18:02, redigerad totalt 11 gånger.

Baltatzar

Re: Baltatzar - Project Man Cottage. Råd kring nytt rum söke

Inläggav Baltatzar » 2018-12-02 10:52

Nu har det hänt lite på prylfronten,
I avvaktan på stundande flytt måste man ju se till att man är helt startklar med prylarna :)

Ett 5-kanaligt Rotel 985mk2 har inhandlats vilken ska få i uppdrag att driva basmodulerna, pX-4, samt bakhögtalare.

Jag har även avyttrat mina 4 a1:or och ersatt med 4 a2:or jag köpt begagnat och som har den nyare diskanten t6.

Eventuellt blir det 2 a2 till, men det beror på hur bra resultatet blir och vad jag kommer fram till när det gäller de nya multikanalsljudformaten.
Det blir ohemult dyrt med typ 12 a2:or....

Således kommer set-up i denna Man Cave, eller snarare Man Cottage då det är ett gästhus, bestå av denna anläggning:

Källa -> Emotiva MC-700 -->
i16s drivs av ett RB-1582 mk2
pX4 samt a2 drivs av ett Rotel RB-985 Mk2

Bild får min gamla trotjänare till projektor, Epson TW3200 stå för tills vidare.

Baltatzar

Inläggav Baltatzar » 2018-12-02 11:14

Och nu till det som är lite knepigare än att köpa på sig prylarna, hur man bäst kan disponera det rum som allt ska stå i.

Så här ser rummet ut för närvarande:

Man Cave org.jpg
Man Cave org.jpg (18.11 KiB) Visad 1760 gånger

Och så här funderar jag på att göra för att maximera ytan tillgänglig.
Jag tar bort väggen mellan pentry och

Mancave 1.jpg
Mancave 1.jpg (36.13 KiB) Visad 1760 gånger

Jag har även gjort simplare skisser mha google sheets för hur man skulle kunna möblera utifrån dessa förutsättningar.
Varje ruta motsvarar 10x10 cm

Rummet är i alt 1 300 cm på kortsidan och 365 cm på längden
Man Cave 1 sheets.jpg
Man Cave 1 sheets.jpg (144.75 KiB) Visad 1760 gånger

I alt 2 är tanken att väggen mot pentryt är borta och möbleringen roteras 90 grader mot alt 1
På så vis skapas en längsta rumslängd på 480 cm vilket jag förmodar kan inverka positivt på akustiken i ffa basområdet samtidigt som den kortaste väggen med sina 365cm ger större avstånd mellan främre högtalare och sidoväggar.

Man Cave 2 sheets.jpg
Man Cave 2 sheets.jpg (143.62 KiB) Visad 1760 gånger

Så, vad tror ni är bästa sätt att nyttja ytan?
Är jag inne på rätt spår tror ni?

Alla tips och råd välkomnas.

Vänliga hälsningar

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2018-12-03 14:41

DEn andra placeringen tror jag blir bättre. Om du tolererar att soffan sticker ut så i öppningen så skulle det innebära att en sittplats (din :wink: ) slipper vägg direkt bakom huvudet, vilket kan ha sina fördelar.
Sen brukar det bli bättre att ha den bakre surrounden högre på väggen så det kanske blir enklare med öppningen (dvs du kan ha en bit vägg kvar upp mot taket där högtalaren kan fästas..
Mvh
Magnus

Baltatzar

Inläggav Baltatzar » 2018-12-04 19:54

Kraniet skrev:DEn andra placeringen tror jag blir bättre. Om du tolererar att soffan sticker ut så i öppningen så skulle det innebära att en sittplats (din :wink: ) slipper vägg direkt bakom huvudet, vilket kan ha sina fördelar.
Sen brukar det bli bättre att ha den bakre surrounden högre på väggen så det kanske blir enklare med öppningen (dvs du kan ha en bit vägg kvar upp mot taket där högtalaren kan fästas..

Ja, jag tror också mer på den andra placeringen.
Jag kommer nog bara ha 4 Ino audio a2:or som surrounder på en början och jag tror det är sidovägg och bakre hörn som blir aktuell placering.
Jag tänkte ta hjälp av Ino för att få bra tips på hur jag ska tänka.
Ev. kommer kanske det behöva sparas lite vägg så att man får ett riktigt hörn för bakre högra surround.

Jag har lite mindre estetiska problem med soffan som sticker ut när det är ett dedikerat rum.
Tanken är som du påpekar att slippa ha lyssningsplats nära en vägg.

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2018-12-05 14:09

Du kan kanske ha en hylla/skåp bakom soffan för köksutrustning? Det skulle väl kunna se mindre konstigt ut då?
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
Ronnie

Inläggav Ronnie » 2018-12-06 15:21

Personligen skulle jag undvika assymmetrin omkring lyssningsplatsen i exemplet med borttagen vägg.
90 grader förskjutet eller inte har jag ingen åsikt om däremot. Bara att jag inte skulle vilja ha den där dörren eller fönstret eller vad det är odämpad nära högra högtalaren (inte väggen nära vänster högtare heller för den delen).

Baltatzar

Inläggav Baltatzar » 2018-12-06 22:19

Kraniet skrev:Du kan kanske ha en hylla/skåp bakom soffan för köksutrustning? Det skulle väl kunna se mindre konstigt ut då?

Ja, det finns redan ett högskåp, en diskho och hyllor så det är ett hyfsat välutrustat pentry.

Så det är inte helt tomt bakom lyssningsplats som det ser ut på bilden.

Baltatzar

Inläggav Baltatzar » 2018-12-06 22:23

Ronnie skrev:Personligen skulle jag undvika assymmetrin omkring lyssningsplatsen i exemplet med borttagen vägg.
90 grader förskjutet eller inte har jag ingen åsikt om däremot. Bara att jag inte skulle vilja ha den där dörren eller fönstret eller vad det är odämpad nära högra högtalaren (inte väggen nära vänster högtare heller för den delen).

Jag tänker att den asymmetriska varianten jag funderar på är för att få mer avstånd till sidoväggarna för att förhoppningsvis få mindre jobb med dämpning.

Jag kommer sätta upp både dämppaneler för första reflexerna samt ha gardiner på båda långsidorna och även ha heltäckningsmatta.

Oavsett så kommer inte fönster att störa ljudmässigt, oavsett hur jag möblerar, då jag tänkt ha samma lösning oavsett möblering.

Användarvisningsbild
Ronnie

Inläggav Ronnie » 2018-12-07 04:37

Baltatzar skrev:
Ronnie skrev:Personligen skulle jag undvika assymmetrin omkring lyssningsplatsen i exemplet med borttagen vägg.

Jag tänker att den asymmetriska varianten jag funderar på är för att få mer avstånd till sidoväggarna för att förhoppningsvis få mindre jobb med dämpning.

Jag kommer sätta upp både dämppaneler för första reflexerna samt ha gardiner på båda långsidorna och även ha heltäckningsmatta.

Oavsett så kommer inte fönster att störa ljudmässigt, oavsett hur jag möblerar, då jag tänkt ha samma lösning oavsett möblering.

Aha. Det låter som bra idéer. Med assymetrin syftar jag främst på bristen av vägg bakom och till höger bakom lyssningsplatsen när väggen är intakt bakom till vänster.
Lyssna innan du river vägg är mitt tips. Då kan du ju alltid bygga upp väggen igen om det blir sämre utan. :lol:

Baltatzar

Re: Baltatzar - Bygger biorum Mini-Ino-Bio.

Inläggav Baltatzar » 2019-01-08 16:43

Så!

Efter, eller snarare under och pga alla ledigheter har det hänt en hel del saker Biorums-fronten.

Det började med att jag, strax innan jul, bad Ingvar Öhman komma på besök för att kolla om vårat attefallshus öht. var lämpligt för biorumskonvertering och det resulterade i en mycket välgjord ritning över hur jag skulle behöva anpassa rummet.

Att få till ett hyggligt bra rum var tydligen inga problem men det krävdes lite anpassning, vilket jag givetvis räknat med.

Dels var det faktiskt så, att den vägg som jag spånat (pun intended) på att ta bort, faktiskt behövdes tas bort (men bara delvis) för bästa resultat.
Detta var även goda nyheter då soffan jag hade tänkt använda visade sig vara för stor för dörröppningen
Win-Win alltså. Eller nåt.

Sagt och gjort, så kapades väggen upp.
Det konstaterades snabbt att det var intressanta dragningar av el i väggen så elektriker fick anlitas för omdragning och snyggt installation.

IMG_4638.JPG
IMG_4638.JPG (1.67 MiB) Visad 1402 gånger

Som ni kan se på bilden så har jag även satt dit en bänkskiva längs det som ska bli högtalarväggen i rummet.
På bänken kommer mina i16s kommer placeras och under bänken kommer det hamna två pX-moduler samt för- och slutsteg.

På bänkskivan monteras sedan en dämpvägg/absorbenter enligt Öhmans ritningar.
På denna bild ser man embryot till dämpväggen samt diffuseringen för första sidoreflexen.
IMG_4645.JPG
IMG_4645.JPG (1.59 MiB) Visad 1402 gånger

På motsatt vägg finns turligt nog både fönster och element som sköter diffuseringen så där krävdes ingen större arbetsinsats bortsett från gardiner som kommer monteras för täcka både den nybyggda diffusorn och element och fönster på motsatt sida.

Absorbenterna på högtalarväggen
Denna är gjord med 45x45-reglar och fylls sedan med stenull.
IMG_4647.JPG
IMG_4647.JPG (1.58 MiB) Visad 1402 gånger

Om jag räknat rätt är bruttovolymen för absorbenterna ca 1 kubik.

Reglarna som är konstruerade som kassetter kläs sedan med tyg innan de fylls med stenull och sätts på plats på bänkskivan.

Jag funderade en liten stund på bästa sätt att säkerställa att inga ojämnheter, skruvar, spik eller annat syns igenom tyget fick jag en idé som faktiskt var riktigt lyckad.
På Biltem hittade jag en foam-tejp som notmalt används för isolering av rör.
Denna är 3mm tjock och relativt eftergivlig och fungerade alldeles utmärkt att spänna tyget mot innan de slutligen häftades fast i ramen.

IMG_4652.JPG
IMG_4652.JPG (1.97 MiB) Visad 1402 gånger

Baltatzar

Inläggav Baltatzar » 2019-01-08 16:49

Jag valde ett tunt mörkblått tyg som jag hittade på IKEA
Personligen tycker jag resultatet både blev bra, rent hantverksmässigt, men även färgmässigt.

IMG_4656.JPG
IMG_4656.JPG (1.67 MiB) Visad 1401 gånger

Notera även att diffusorn målats i samma färg som väggen.
Egentligen syns de inte bakom gardinen som ska hängas upp där men det kändes så trist att ha rå furu.

Så här ser hela väggen ut med båda sidor klädda och klara:

IMG_4662.JPG
IMG_4662.JPG (1.79 MiB) Visad 1401 gånger

Det som återstår i rummet är att bygga någon form av skydd eller galler för det som ska stå under bänken.
Jag funderar på att bygga ramar för tre sektioner som jag sedan klär i samma tyg som absorbenterna.
Dessa hängs antingen upp eller så använder jag magneter, vi får se.

Jag har även två mörkgråa långluggade mattor som ska läggas som en heltäckningsmatta. Skarven kommer inte att synas som den långa luggen.

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2019-01-08 17:32

Spännande! Det är alltså ett attefallshus?

Användarvisningsbild
Morgan

Inläggav Morgan » 2019-01-08 17:55

Kul med så snabba ryck i planering och genomförande! Diffusorerna på väggen av vanliga träreglar gillar jag. Enkelt och billigt.
Hobbyakustiker (kontrollrum, lyssningsrum, hemmabiosar).
Hobbykabeltillverkare :)

Baltatzar

Inläggav Baltatzar » 2019-01-08 18:08

Belker skrev:Spännande! Det är alltså ett attefallshus?

Eller hur!

Det stämmer.
Vi flyttade nyligen till ett hus där ett trevligt gästhus på ca 20 kvadratmeter även fanns på tomten.

Det ligger cirka 5-6 meter från huvudbyggnaden och har WC/dusch och ett litet pentry med kyl och spis.
Så man kan verkligen ha film- tv-seriemarathon eller spelkväl om man vill :)

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2019-01-08 18:15

Skitspännande, hoppas på bra fart i byggandet och många bilder på förloppet.

Baltatzar

Inläggav Baltatzar » 2019-01-08 18:26

Morgan skrev:Kul med så snabba ryck i planering och genomförande! Diffusorerna på väggen av vanliga träreglar gillar jag. Enkelt och billigt.

Ja, jag tänkte att jag får passa tid när jag väl har tid och lust och verkligen utnyttja momentumet.

Jo, diffusor av reglar i standarddimensioner är hur bra som helst då det inte tog mer än 30 min att få upp dom på väggen.
Målningen tar nog mer tid i anspråk...

spacemonkey69

Inläggav spacemonkey69 » 2019-01-10 11:23

Roligt med ino rum! Ser med spänning fram emot hur resultatet blir :) Mycket bilder tack ! :D
Heos/Vinyl -> Denon X4300h -> Rotel 1582 -> pi60s

Användarvisningsbild
Ronnie

Inläggav Ronnie » 2019-01-10 14:04

Tjusigt! Hur hamnar projektorduken?

Baltatzar

Inläggav Baltatzar » 2019-01-10 22:54

Ronnie skrev:Tjusigt! Hur hamnar projektorduken?

Tack!

Bra fråga.
Jag är lite i valet och kvalet när det gäller bildvisare just nu.
Jag har en några år gammal Epson Full-HD-projektor sedan tidigare och jag har hela tiden planerat att använda den i detta rum.

Men, och det är det stora frågetecknet jag har, är om det är rätt väg att gå.

Utmaningen jag har är att rummet är relativt litet och det gör att avstånd mellan högtalarna inte blir så stort, bara lite över 180 cm.
Detta innebär att man ej kan ha en duk av lagom storlek, typ 100", mellan högtalarna.

Därför blir det rimliga alternativet om jag vill ha en större duk och samtidigt slippa ha en duk som sitter ovanför högtalarna, att välja en ljudtransparent duk.
Och, som de flesta kanske vet, så kostar elektriska ljudtransparenta dukar en hel del och det känns lite fel att lägga så mycket pengar på en duk för en relativt enkel och billig 1080p-projektor.

För de pengarna en bra ljudtransparent duk kostar (billigaste jag hittat kostar 13000) har jag även alternativet att välja att köpa en stor TV.
T.ex en 75 eller 82-tummare skulle få plats mellan högtalarna och inte kosta vansinnigt mycket mer än enbart duken.
Och med en bra och dyr duk så känns en uppgradering av projektorn rimlig. Och då rinner det iväg ännu mer pengar,.

Fördelen med stor TV att jag får 4K- och HDR-stöd samt en överlag bättre bild än med projektorn jag redan har.

Nackdelen är givetvis att bilden blir betydligt mindre.

Dock kommer jag sitta ca 240cm från skärmen, kanske till och med lite mindre om jag placerar skärmen på kanten till bänkskivan så det kanske blir stort nog med 75 eller 82"?

Svåra val...

Baltatzar

Inläggav Baltatzar » 2019-01-10 23:11

Ja just det, så här ser det ut efter väggen har öppnats upp.
Har har jag provmonterad projektorn på en hylla.

Det återstår att sätta upp lite lister och en gardinstång och gardiner så man kan dra för mot pentryt.

Öppningen för projektorn var den största öppning som gick att få till med tanke på reglar, eldragning och närhet till väggen mot toaletten som finns på andra sidan väggen.

Det fungerar faktiskt klockrent.
Det är verkligen på håret, men det fungerar perfekt :)
Bilagor
IMG_4661.jpg
IMG_4661.jpg (1.06 MiB) Visad 1115 gånger

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2019-01-10 23:34

Snyggt.

Viss framtida risk gällande projektorbyte då.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-01-10 23:48

Om du kan tänkta dig att bygga duken själv kan du köpa V5 duken från DreamScreen från Norge.
https://www.avshop.no/dreamscreen-ultraweave-v5-at-screen/cat-p/c0/p10517605

Köpte det själv och är sugerböjd.

Baltatzar

Inläggav Baltatzar » 2019-01-11 00:08

Nattlorden skrev:Snyggt.

Viss framtida risk gällande projektorbyte då.

Japp, jag har insett att det kommer bli en utmaning den dagen en annan projektor ev. skulle bli aktuellt.

Både med tanke på placering av och storlek på optiken men även begränsningen i placering i längsled iom det lilla utrymmet i höjdled som gör att optiken behöver vara nära öppningen.
Det i sin tur kräver vidvinkeloptik för att få tillräckligt bred bild på de ca 2.7m kastavstånd som tillåts.

Jag kan ha "byggt in mig" bokstavligen i ett hörn...
Å andra sidan går inte det att göra så mycket mer utan ganska omfattande omdragning av el och flytt av reglar i väggen.

Nåväl. Det kan mycket väl bli en TV i stället och så har jag iaf ett projektor-redo rum om andan faller på.

Baltatzar

Inläggav Baltatzar » 2019-01-11 00:10

niklasmagnus skrev:Om du kan tänkta dig att bygga duken själv kan du köpa V5 duken från DreamScreen från Norge.

Tack!
Bra tips!

Skulle helst vilja ha en tab tensionvariant och inte ramspänd då jag helst vill kunna slippa se duken när jag lyssnar på musik.
Men det innebär ju å andra sidan helt andra pengar.

Har du byggt egen ram?

niklasmagnus

Inläggav niklasmagnus » 2019-01-11 09:31

Baltatzar skrev:
niklasmagnus skrev:Om du kan tänkta dig att bygga duken själv kan du köpa V5 duken från DreamScreen från Norge.

Tack!
Bra tips!

Skulle helst vilja ha en tab tensionvariant och inte ramspänd då jag helst vill kunna slippa se duken när jag lyssnar på musik.
Men det innebär ju å andra sidan helt andra pengar.

Har du byggt egen ram?

Har byggt en enkel ram i plywood.
https://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=16&t=64767&start=60#p2009131

Baltatzar

Re: Baltatzar - Mini-Ino-Bio - Nya bilder

Inläggav Baltatzar » 2019-01-25 11:23

Tänkte uppdatera lite om progressen på mini-bio-bygget då det var ett tag sedan.
Detta beror dels på tidsbrist men även på att jag lagt en del tid på att lyssna på musik och se på film :)
Tyvärr har mina i16s och pX-lådor ännu inte blivit klara men jag har ordnat en temporär lösning.
Mer om det senare.

Vi börjar med basmodulerna.
Jag har som sagt 4st w104-basar varav två ska sitta i standardlådor från Inos snickare och de andra två, som ska vara i bakre delen av rummet, hamnar i två lådor med specialmått.

Dessa lådor snickrade jag ihop själv och valde efter viss fundering yttermått på ca: 84x24x60 vilket ger en innervolym på ca 90 liter netto.

Jag valde att göra dessa tunna med tanke på att den ena, eller eventuellt båda kommer att sitta i taket och då ville jag att de skulle ta så lite av takhöjden på 232cm som möjligt.
Även om lådan placeras på höjden längs t.ex sidovägg är det trevligt att de tar lite plats så måtten är i mitt fall väldigt användbart.

IMG_0190.JPG
IMG_0190.JPG (1.85 MiB) Visad 892 gånger

Det är inte så avancerat bygge som ni kan se men med tanke på dess placering kommer det inte synas eller spela någon roll.

Jag har valt att måla dessa vita så länge beroende på slutlig placering.
Eftersom taket är vitt bör det visuellt smälta in bäst med vit låda tänker jag.
Och, skulle man vilja ha en annan färg är det inte så mycket jobb att rolla :)

Jag har även satt upp en hylla för ena basmodulen i vänstra bakre hörnet.
Då jag hade en MDF-skiva kvar som använts till modulerna tyckte jag att den kunde fungera som hylla.
Denna är fäst med tre kraftiga vinkeljärn som är skruvade i reglar, samt ett stag av en spillbit av ek som sitter fast i taket för att, hoppas jag, klara av viken en pX-modul innebär.

Elementet är tänkt att vändas nedåt och därför har jag kapat ur ett hål med sticksåg med detta i åtanke.

IMG_3359.JPG
IMG_3359.JPG (1.75 MiB) Visad 892 gånger

Baltatzar

Inläggav Baltatzar » 2019-01-25 11:37

Som ni kan se på föregående, överexponerade, bild har även soffa och matta kommit på plats.

Här ser man lite bättre hur resultatet ser ut och som stämmer mer överens färg och ljusmässigt med verkligheten.
Mattan är inte en heltäckningsmatta utan två långluggade IKEA-mattor som, efter tillkapning av den ena, agerar heltäckningsmatta.
Bortsett från en knappt synlig skarv är resultatet riktigt bra. Mjukt och fluffigt och täcker precis hela golvet.

IMG_0447.JPG
IMG_0447.JPG (1.85 MiB) Visad 884 gånger

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2019-01-25 12:06

Blir riktigt snyggt. Men jäklar så kompakt bio! :)
Mvh
Magnus

Användarvisningsbild
Stranne

Inläggav Stranne » 2019-01-25 15:07

Baltatzar skrev:Som ni kan se på föregående, överexponerade, bild har även soffa och matta kommit på plats.

Här ser man lite bättre hur resultatet ser ut och som stämmer mer överens färg och ljusmässigt med verkligheten.
Mattan är inte en heltäckningsmatta utan två långluggade IKEA-mattor som, efter tillkapning av den ena, agerar heltäckningsmatta.
Bortsett från en knappt synlig skarv är resultatet riktigt bra. Mjukt och fluffigt och täcker precis hela golvet.

IMG_0447.JPG

Ser skitbra ut!
i16s och pX-4 kommer spela mer än tillräckligt i det rummet...
Är det en matta som täcker hela golvet så är det väl en heltäckningsmatta oavsett om det är en heltäckningsmatta eller ej? :lol:

Nästa

Återgå till Medlemspresentationer