Börjar sitta "nöjd " vill jag sitta nöjd ?

Läs medlemarnas presentationer och om deras anläggningar.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Re: Äntligen har a4.14 flyttat in

Inläggav Nattlorden » 2021-06-28 13:59

A4-14.... då får du tillräckligt bra förstärkare för vad konstruktören tyckte.... går du upp till OA51/52 (eller Ino) så måste du själv har koll på förstärkeriets klass....
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2021-06-28 16:29

Nattlorden skrev:A4-14.... då får du tillräckligt bra förstärkare för vad konstruktören tyckte.... går du upp till OA51/52 (eller Ino) så måste du själv har koll på förstärkeriets klass....

Vilken NAD 208:a som helst duger. O det mesta annat också.
Sitter nöjd :)

Oeldling

Inläggav Oeldling » 2021-06-28 17:08

hifikg skrev:
Oeldling skrev:
hifikg skrev:Ja, OA52 ger ännu mer välljud och gåshud, men njut av dina A4-14 ordentligt nu. En vacker dag kanske någon, av outgrundliga skäl, säljer ett par 52:or, då hugger du som kobran (om plats finnes). Till dem behöver du slutsteg också.

Räcker nog med någon av de fina japaner jag har :)....

Säljer du dem så blir jag orolig!

Btw håller du med mig du som också lyssnat på något som kostar par gånger mer

Det är mer av allt men inte mycket mer ?

Skillnaderna börjar handla mer om tycke o smak när man jämför storheter som A4-14 mfl. Att klättra upp i de riktigt höga sfärerna tillför inget, eller mycket lite, i förhållande till OA52, men ett par Bremen-ägg kan utgöra ett gott substitut. Sitter du snällt i sweetspot kommer du bli lycklig med ett par Quad ESL 63 också. Andra verkar mycket nöjda med helt andra högtalare, så de kan säkert fungera de också. Ska jag vara ärlig så är det sällan jag hör något som låter riktigt dåligt. Gillar jag musiken sitter jag snart o diggar till en enkel Eneby :)

Okej ja oa iaf fortfarande på tapeten :) håller utkik + hur står sig od11 mot oa femtio serien ?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2021-06-28 18:51

Mina OD11 hade jag i min grönaste ungdom. Köpte dem på inrådan av en seriös handlare, själv hade jag bespetsat mig på Jamo med värsta gallren o stora basar... Det enda jag någonsin ångrat med den affären var att jag körde dem till återbruket efter att farsgubben dött. Han fick dem av mig och hade dem på sin balkong sista tiden, där blev de fuktskadade och jag mitt dumma nöt förstod inte att sådant kan renoveras :(

De gav upphov till mycket musikglädje, även om de lirar i en helt annan liga än OA5x

Oeldling

Re:Ett par fantastiskt par qln one har flyttat in!

Inläggav Oeldling » 2021-08-27 19:46

Par superhärliga svensktillverkade qln one har flyttat in
Låter ljuvligt. Väldigt detaljerat ljud. Fast bas och diskant som går högt utan att låta skrikigt....

Brukar ligga på runt 1500- 2000kr
Riktigt prisvärda i den prisklassen betala lite mindre!

Rekommenderas!
Bilagor
received_249880960335086.jpeg
received_249880960335086.jpeg (65.67 KiB) Visad 1098 gånger

Oeldling

Re: Par fantastiskt qln one har flyttat in !

Inläggav Oeldling » 2021-09-10 20:45

Tänk att ett par koaxer kunde lira så bra vilken närvaro! . Någon mer som har erfarenhet av dessa tañoy devon,är såklart med guld färgade koaxarna !
Bilagor
received_1201440693698685.jpeg
received_1201440693698685.jpeg (65.1 KiB) Visad 1004 gånger

Oeldling

Re: Tannoyorna ger gåshud,suget lyssna på oa5x&ino pip bortb

Inläggav Oeldling » 2021-09-11 19:51

Tannoyornas motsavarande modell baserat på dessa kostar 72000kr.

Men mina är ju från 1978.

Hört en del high end senaste par sonus faber i 80000 kr klassen , de var så själv klara detaljerna djupet allt.

Också hört en vintage anläggning från en av sveriges främsta hifi samlare i par hundra kr klassen, samma sak
så självklart allt finns där.

Där kommer mina tannoy devon 315 GOLD in.

Koaxer med det extra, av allt jag hört senaste åren 100 högtalare + så är dessa de mest pang på , mest kompletta , de klarar näst intil alla musik. Fast de är 12or så är det rappa som få.

Välrenommerade audio pro a4.14 får total spö i min samling, tannoyorna är så mycket bättre allt är så självklart.

Xtzorna 99.25 som anses av medelsvensson klassen som även i dagens läge som en riktigt hyffsad stativar får se sig totalt utklassad i renhet, detaljer, självklarhet.

Jag lyssnar, hör och avgör dessa är något utöver det vanliga.

Mitt sug att ens lyssna på oa5x, är bortblåst även de värst uppgraderade, ino pip är säker bra men enligt min tro så tror jag de kommer få lägga sig platt...

AlbertHall

Inläggav AlbertHall » 2021-09-14 19:58

Kan du skriva om vad du skrev, då utan särskrivning och på en begriplig svenska.

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2021-09-14 20:29

AlbertHall skrev:Kan du skriva om vad du skrev, då utan särskrivning och på en begriplig svenska.

Det du skriver är obegripligt. Är det en fråga?

Oeldling

Inläggav Oeldling » 2021-09-14 21:18

AlbertHall skrev:Kan du skriva om vad du skrev, då utan särskrivning och på en begriplig svenska.

Du får helt enkelt använda Google translate , finns i en speciell version för översittare passar nog bra till dig :D

Oeldling

Inläggav Oeldling » 2021-09-14 21:30

hifikg skrev:
Oeldling skrev:
hifikg skrev:Ja, OA52 ger ännu mer välljud och gåshud, men njut av dina A4-14 ordentligt nu. En vacker dag kanske någon, av outgrundliga skäl, säljer ett par 52:or, då hugger du som kobran (om plats finnes). Till dem behöver du slutsteg också.

Skillnaderna börjar handla mer om tycke o smak när man jämför storheter som A4-14 mfl. Att klättra upp i de riktigt höga sfärerna tillför inget, eller mycket lite, i förhållande till OA52, men ett par Bremen-ägg kan utgöra ett gott substitut. Sitter du snällt i sweetspot kommer du bli lycklig med ett par Quad ESL 63 också. Andra verkar mycket nöjda med helt andra högtalare, så de kan säkert fungera de också. Ska jag vara ärlig så är det sällan jag hör något som låter riktigt dåligt. Gillar jag musiken sitter jag snart o diggar till en enkel Eneby :)

Härligt!
Ja men jag tror att jag mer och mer blir mer komplett i min samling.

Eftersom jag lyssnar mycket på olika musikstilar
,passar det väldigt bra med en varierad samling med högtalare Ingen av mina nuvarande 14 par låter likadant
och det tycker jag är så fruktansvärt kul. Ett av de senare
högtalarna qln one är magiska i exempelvis funk.

Medans jag är övertygad om att tannoyorna kan säkerligen låta minst lika bra med jazz som ett par oa5x
Detaljerna närvaron och symbiosen är helt magisk.

Att suget avtappat något för att ens lyssna eller ja för mitt fall som har svårt få till med tid ordenligt till och med köpa
Ett par oa5x eller pip är inte för att jag tror att de på något sätt inte är bra eller tillomed ljuvliga högtalare, utan rent av att jag tror inte att tannoyorna är sämre på att ge en otroligt magisk detaljerad ljudupplevelse!

Oeldling

Inläggav Oeldling » 2021-09-14 21:44

Belker skrev:

Kan man undra , speciellt om man ska vara spydig och trycka ner någon i denna personens egen medlemspresentation.

Man kan ju då, om man har sånt fruktansvärt problem med dem som inte skriver helt perfekt bara strunta i att läsa va den personen skriver i sin presentation!

Skulle jag helt enkelt ta till mig av vad ens sån underbar person som vars härliga spydigthet i min egna medlemspresentation får mig ibland på att lämna forumet bry mig , hade jag nog tagit hjälp av min fru som är svensk lärare på gymnasienivå !

Användarvisningsbild
juanth

Inläggav juanth » 2021-09-15 00:26

Oerhört trist och ful kommentar.
Mvh Johan

OA51.N, 4 x Bremen baslådor, Topping D50s, CR80s, Rotel, Bor i Älvsjö/Stockholm

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2021-09-15 00:37

Oeldling skrev:
hifikg skrev:
Oeldling skrev:

Härligt!
Ja men jag tror att jag mer och mer blir mer komplett i min samling.

Eftersom jag lyssnar mycket på olika musikstilar
,passar det väldigt bra med en varierad samling med högtalare Ingen av mina nuvarande 14 par låter likadant
och det tycker jag är så fruktansvärt kul. Ett av de senare
högtalarna qln one är magiska i exempelvis funk.

Medans jag är övertygad om att tannoyorna kan säkerligen låta minst lika bra med jazz som ett par oa5x
Detaljerna närvaron och symbiosen är helt magisk.

Att suget avtappat något för att ens lyssna eller ja för mitt fall som har svårt få till med tid ordenligt till och med köpa
Ett par oa5x eller pip är inte för att jag tror att de på något sätt inte är bra eller tillomed ljuvliga högtalare, utan rent av att jag tror inte att tannoyorna är sämre på att ge en otroligt magisk detaljerad ljudupplevelse!

Spännande. Du har säkert helt rätt. Tannoy är rätt för dig. Luta dig tillbaka o njut. Anslut dig till signaturen "Sitter nöjd" Vi är inte så många :)

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2021-09-15 06:51

Oeldling skrev:
Belker skrev:

Kan man undra , speciellt om man ska vara spydig och trycka ner någon i denna personens egen medlemspresentation.

Man kan ju då, om man har sånt fruktansvärt problem med dem som inte skriver helt perfekt bara strunta i att läsa va den personen skriver i sin presentation!

Skulle jag helt enkelt ta till mig av vad ens sån underbar person som vars härliga spydigthet i min egna medlemspresentation får mig ibland på att lämna forumet bry mig , hade jag nog tagit hjälp av min fru som är svensk lärare på gymnasienivå !

Inte för att jag tror att du tror det, men för att vara supertydlig: Min kommentar var inte riktad till dig.

Oeldling

Inläggav Oeldling » 2021-09-15 09:29

Belker skrev:
Oeldling skrev:
Belker skrev:Det du skriver är obegripligt. Är det en fråga?

Inte för att jag tror att du tror det, men för att vara supertydlig: Min kommentar var inte riktad till dig.

Din kommentar var snabb, genialisk och uppmuntrande !
Ironin att någon beter sig på det sättet och inte ens kan skriva korrekt själv är ju fantastiskt!

Användarvisningsbild
Calleberg

Inläggav Calleberg » 2021-09-15 10:46

Oeldling skrev: Fast de är 12or så är de rappa som få ...

Det här med att små baselement är "rappare" än stora är en seglivad myt verkar det.

Helt grundlöst är det inte, ingen rök utan eld osv. men egentligen har storleken ingen betydelse :) problemen härstammar istället från magnetsystemen, främst svaga motorer, eller motorer med hög induktans

På det stora hela handlar det mest om frekvensgång, och en 18 tummare är inte alls automatiskt diskvalificerad som "rapp" bara pga sin storlek.

Dina tannoytolvor är ett exempel på det, och förhoppningsvis så har de dämpat dina fördomar mot 12 tummare och dess storebröder :)
Easy like a Sunday morning...

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2021-09-15 11:35

Calleberg skrev:

Det här med att små baselement är "rappare" än stora är en seglivad myt verkar det.

Helt grundlöst är det inte, ingen rök utan eld osv. men egentligen har storleken ingen betydelse :) problemen härstammar istället från magnetsystemen, främst svaga motorer, eller motorer med hög induktans

På det stora hela handlar det mest om frekvensgång, och en 18 tummare är inte alls automatiskt diskvalificerad som "rapp" bara pga sin storlek.

Dina tannoytolvor är ett exempel på det, och förhoppningsvis så har de dämpat dina fördomar mot 12 tummare och dess storebröder :)

Om man betänker hur lite ett, tex, 24" baselement behöver röra sig jämfört med en typisk 6,5" för att åstadkomma ett givet ljudtryck vid exvis 30 Hz så känns det snarare som att det större elementet är det som är "rappare". Jag har inte räknat på det (kan inte) men rent spontant skulle jag gissa att 6,5" behöver (minst) tio gånger längre rörelse än 24"-aren.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2021-09-15 11:44

Bill50x skrev:Om man betänker hur lite ett, tex, 24" baselement behöver röra sig jämfört med en typisk 6,5" för att åstadkomma ett givet ljudtryck vid exvis 30 Hz så känns det snarare som att det större elementet är det som är "rappare". Jag har inte räknat på det (kan inte) men rent spontant skulle jag gissa att 6,5" behöver (minst) tio gånger längre rörelse än 24"-aren.

/ B

Samtidigt är det en större massa som ska börja röra sig. Tror inte det är avgörande dock.

Oeldling

Inläggav Oeldling » 2021-09-15 12:36

Calleberg skrev:

Jomenvisst fördomen härstammar nog från billigare konstruktioner då jag upplevt att det är lättare då tag i en rapp 10 än 12 tummare . Färdigbyggda lådor från fabrik ej diy.

Sen är det ju flera faktorer , precis som du säger med magnet men även vad själva elementet är gjort av osv , tannoyorna är ju gjorda av papp själva konen eller va man säger.

En av de mest musikaliska dock inte så kraftig subwoofer I färdig låda under 5000kr är faktiskt en 8 tums energy subwoofer som kosta under 2000kr ny. Även den med papp kon !

Oeldling

Inläggav Oeldling » 2021-09-15 13:01

Mycket roliga och visa kommentarer från er erfarna herrar.
Kul att ni delar av er med era erfarenheter och kunskaper !

1. Ja men absolut mina fördomar att ett 12 tums element är slött är helt klart bortblåst då detta är rappt. Rappare en sp1024 visserligen parade med passiva basar i min reggae högtalare kef cadenza , som iof inte är en slö högtalare på något sätt den får djupare men inte lika rappt ! .
Dock har jag ju högtalare som uppfattas av mina öron som rappare i samlingen men då är det ju mindre högtalare där basen avsaknad ex canton karat 20 ,6 tummare.

2. Dehär med högtalar konstruktion är ju helt fantastiskt, tänk att man kan få sånt välljud ur ett element att man kan baka ihop allt till denna fantastiska kaka. Som låter ljuvligt, såna förhoppningar hade jag inte !

3. Ni för alltid ta mig med en nypa salt. Ni många här på forumet har sån otrolig kunskap om siffror, akustik hur högtalar fungerar osv. Jag har drömmar att sätta mig in mer men har som småbarns far med pendling och äldre hus varken råd ,ork eller tid. Jag lyssnar och bildar mig uppfattning av det jag hör i mina öron!

Vill poängtera att inköps värdet mot marknadsvärde är Väldigt lågt pga av jag gjort många kap. Dessutom lyckats göra några bra affärer så senaste året har inte mitt högtalarkonto vart mer än frun lägger på naglar och hår.

4. Carlsson suget tillbaka måste ju någon gång helt enkelt ha ett par oa 5x eller ino pip. Kanske i bästa fall kan försöka lyssna på farsans kompis oa50 uppgraderade hos generalagent.

Han hade ju med dem till hifiklubben när han köpte ny förstärkare , fick provlyssna en nad för 10k tillsammans med oa50 och frågade då dem på hifiklubben har ni något för rimliga pengar (han är barnläkare men sparsam skulle gissa han mena upp till runt 25-30ts) dom tittade på.honom och sa med handen på hjärtat blir det lägga en bit till för att du ska få bättre ljud![/quote][/quote]

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2021-09-15 13:36

Oeldling skrev:Han hade ju med dem till hifiklubben när han köpte ny förstärkare , fick provlyssna en nad för 10k tillsammans med oa50 och frågade då dem på hifiklubben har ni något för rimliga pengar (han är barnläkare men sparsam skulle gissa han mena upp till runt 25-30ts) dom tittade på.honom och sa med handen på hjärtat blir det lägga en bit till för att du ska få bättre ljud!

Underbart med säljare man får ärliga svar utav! :D
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Oeldling

Inläggav Oeldling » 2021-09-15 15:08

Nattlorden skrev:
Oeldling skrev:Han hade ju med dem till hifiklubben när han köpte ny förstärkare , fick provlyssna en nad för 10k tillsammans med oa50 och frågade då dem på hifiklubben har ni något för rimliga pengar (han är barnläkare men sparsam skulle gissa han mena upp till runt 25-30ts) dom tittade på.honom och sa med handen på hjärtat blir det lägga en bit till för att du ska få bättre ljud!

Underbart med säljare man får ärliga svar utav! :D

Ja ibland händer det! .
Det som förvånade mig med senaste varianten av oa50.2 som också ska vara mycket kompetent.

Var hur förhållandevis billig dem va låg väl runt 6000kr mellan 96-02. Räknar vi 2%inflation från låt säga 1998 =23 år x2=66%
1,66×6000kr =9960kr så I runda slängar 10000kr i dagens värde !

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2021-09-15 19:52

Oeldling

Audio pro a2-2 , a100 och b1.45 mysig kult anläggning avlys

Inläggav Oeldling » 2021-09-30 17:31

Lyckats komma över dessa pärlor.
Mycket fint skick , inte så vanliga och a2-2
Passiva radiatorer väntar på nya kanter !

Riktigt läcker liten smidigt kult anläggning som låter lättlyssnat, ska bli kul och se om det blir stor skillnad med passiva omkantade med!
Bilagor
received_335841938316625.jpeg
received_335841938316625.jpeg (51.16 KiB) Visad 346 gånger
received_4319580094777599.jpeg
received_4319580094777599.jpeg (29.25 KiB) Visad 346 gånger
received_855426988695554.jpeg
received_855426988695554.jpeg (43.02 KiB) Visad 346 gånger
received_898854237679719.jpeg
received_898854237679719.jpeg (60.96 KiB) Visad 346 gånger
received_541862757105666.jpeg
received_541862757105666.jpeg (56.88 KiB) Visad 346 gånger

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Re: Audio pro a2-2 , a100 och b1.45 mysig kult anläggning a

Inläggav RogerGustavsson » 2021-09-30 18:44

Jag hade en sådan minikombo från Audio Pro, alltså A2-2 med förstärkare A100 allt packat i en plastväska. Mina slavbasar var omkantade men jag misstänkte att det var fel sort. Mina A2-2 hade en ordentlig bulle runt 100 Hz och inte mycket under. Körde dem med en Audio Pro B2-40. Sålde av allt i samband med återgång till Magnepan.

Oeldling

Inläggav Oeldling » 2021-09-30 19:16

Härligt, är ju så tuffa, jag har beställt Mina ringar från ln högtarservice Göteborg, så förhoppningsvis blir det rätt. Köpte paketet för baslådan, är va ska man säga inte superimponerad av ljudet än, låter bra men de mesta av de jag har låter bättre.
Får se om jag säljer sen, men då blir det isåfall om man finns tillräckligt intresse för släppa sån cool bit svensk historia. Är ju omöjliga att få Tag i ,funderar lite över värdet har du någon koll ? Isf
RogerGustavsson skrev:Jag hade en sådan minikombo från Audio Pro, alltså A2-2 med förstärkare A100 allt packat i en plastväska. Mina slavbasar var omkantade men jag misstänkte att det var fel sort. Mina A2-2 hade en ordentlig bulle runt 100 Hz och inte mycket under. Körde dem med en Audio Pro B2-40. Sålde av allt i samband med återgång till Magnepan.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2021-10-01 08:52

Oeldling skrev:Härligt, är ju så tuffa, jag har beställt Mina ringar från ln högtarservice Göteborg, så förhoppningsvis blir det rätt. Köpte paketet för baslådan, är va ska man säga inte superimponerad av ljudet än, låter bra men de mesta av de jag har låter bättre.
Får se om jag säljer sen, men då blir det isåfall om man finns tillräckligt intresse för släppa sån cool bit svensk historia. Är ju omöjliga att få Tag i ,funderar lite över värdet har du någon koll ? Isf
RogerGustavsson skrev:Jag hade en sådan minikombo från Audio Pro, alltså A2-2 med förstärkare A100 allt packat i en plastväska. Mina slavbasar var omkantade men jag misstänkte att det var fel sort. Mina A2-2 hade en ordentlig bulle runt 100 Hz och inte mycket under. Körde dem med en Audio Pro B2-40. Sålde av allt i samband med återgång till Magnepan.

Jag köpte min uppsättning A2-2 och A100 för 3000 kr 2008. 2011 var de del av ett inbyte ungefär till samma pris. Synd att RIAA-modulen till A100 aldrig producerades.

A2-2.jpg
A2-2.jpg (178.25 KiB) Visad 289 gånger

A100.jpg
A100.jpg (138.39 KiB) Visad 289 gånger

LTS A2-2 och A-100 sid 1.jpg
LTS A2-2 och A-100 sid 1.jpg (620.09 KiB) Visad 289 gånger

LTS A2-2 och A-100 sid 2.jpg
LTS A2-2 och A-100 sid 2.jpg (766.16 KiB) Visad 289 gånger

LTS A2-2 och A-100 sid 3.jpg
LTS A2-2 och A-100 sid 3.jpg (332.37 KiB) Visad 289 gånger

En storleksjämförelse med andra småttingar till högtalare.

småttingar.jpg
småttingar.jpg (381.87 KiB) Visad 289 gånger

Oeldling

Inläggav Oeldling » 2021-10-03 14:02

Tack Roger för all fin information!.
Igår blev om kantningen klar och med mycket lyckat resultat, slavbasarna var dock lätta när man förstod hur man skulle göra.
Ljudet är jättefint, perfekt till mindre kontor eller myshörna. Om man tar storleken i tanke.
Jag gillar dom mest för historian. Men måste försöka begränsa mig för både grottfriden och hemfridens skull. Jag kan inte
ha hur mycket grejer som helst. Har dock lagt ut dom till ett skäligt pris med ditt pris i åtanke men också inflation och hur pass ovanligt detta system är, jag kommer antagligen aldrig få tag i ett likadant.
Vill ingen betala för detta fantastiska samlarobjekt får dem helt enkelt vara kvar, då får något större åka förr eller senare.
Eller så får jag försöka rensa något annat, hifi är ju hifi 8)

Avslutar med lite bilder från mitt system !

RogerGustavsson skrev:
Oeldling skrev:Härligt, är ju så tuffa, jag har beställt Mina ringar från ln högtarservice Göteborg, så förhoppningsvis blir det rätt. Köpte paketet för baslådan, är va ska man säga inte superimponerad av ljudet än, låter bra men de mesta av de jag har låter bättre.

Jag köpte min uppsättning A2-2 och A100 för 3000 kr 2008. 2011 var de del av ett inbyte ungefär till samma pris. Synd att RIAA-modulen till A100 aldrig producerades.

Bilagan A2-2.jpg finns inte längre

Bilagan A100.jpg finns inte längre

Bilagan LTS A2-2 och A-100 sid 1.jpg finns inte längre

Bilagan LTS A2-2 och A-100 sid 2.jpg finns inte längre

Bilagan LTS A2-2 och A-100 sid 3.jpg finns inte längre

En storleksjämförelse med andra småttingar till högtalare.

Bilagan småttingar.jpg finns inte längre
Bilagor
34.jpg
34.jpg (1.87 MiB) Visad 224 gånger
35.jpg
35.jpg (1.74 MiB) Visad 224 gånger
31.jpg
31.jpg (1.85 MiB) Visad 224 gånger

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2021-10-04 15:03

Roligt att det blev bra. Slavbasarna i mina A2-2 hade gummikanter och det tror jag var fel av tidigare ägare och förmodligen en orsak till att ljudet blev tjockt kring 100-120 Hz.

FöregåendeNästa

Återgå till Medlemspresentationer