Rydberg skrev:woland skrev:-Rydberg skrev:Nej det har jag inte, har testat med min DAC-1 och den vann på att köras via BP-25. DAC-2 HGC verkar ju betydligt mer kompetent än min DAC-1 dock, den har ju en riktigt volympot etc. Kan ju vara ett alternativ om jag inte hittar något annat, är annars nöjd med BDA-2 för D/A-omvandlingen.
Varför jag föreslår det är för att jag kör också med DAC1/BP-25, och tycker att där kanske finns mer att hämta. Dock är jag lite tveksam till om jag tycker att BP-25 vinner över DAC1 som försteg. Möjligen att DAC1 känns lite väl slank. DAC-2 HGC skulle kunna vara ett lyft där.
Mvh
Jag tycker DAC1 låter lite anemiskt när den kopplas direkt, dessutom har jag lite sprak i volympoten på min (kanske för att jag inte använt den). Billigare borde vara att behålla BDA-2 och sedan testa med HA pre25 istället för att gå på DAC-2 HGC. RMA kör ett HA Pre25 till sitt Bryston-steg och det verkar fungera bra.
Annars är nog DAC-2 HGC en väldigt bra apparat, man får mycket för pengarna!
Med omkopplaren på 2v in så fungerar det prima (med reservation att dina slutsteg är betydligt kraftfullare än mitt,blir det problem så justerar Lars några motstånd utan kostnad), rekommenderar dig att testa Pre25, den är billig och snygg. Sen får du testa den fritt i 30dagar. Följer med faktura i paketet och är du nöjd betalar du fakturan, om inte skickar du tillbaka den. Väldigt smidigt och riskfritt.