Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
joseph skrev:En person gör sitt första inlägg på Carlsson Planet där den frågar vad som händer med nya SSC-högtalare. Sen blir det lite off topic och sju sidors oemotsaggd kritik av SSC och personer inom SSC. Kritiken kommer till stor del från en-två personer (hur länge orkar de fortsätta utan att någon från andra sidan svarar?). Sedan lägger ytterligare en person in sitt första inlägg på faktiskt.se om samma tråd. ? Välkommen!
avr7000 skrev:
För övrigt så är jag heltidsarbetande 3-barnsfar (en 3 åring, bara en sån sak). Jag sover helt enkelt färre timmar än er andra och får på så sätt mer tid![]()
Mvh
Stefan
Vi kan väl säga att jag är PR-man för Larsen (oavlönad sådan) OM vi samtidigt säger att du är nån sorts "självmordsbombare" åt SSC/Iö som hoppar in o gör en "POFF" i alla såna här trådar
profbd skrev:
fö kan man ju undra hur stor stig karlsson var som konstruktör när nag lite halvsnabt konstruerar något som slår hans alster
(ingen skygga över anders bara kudos)
guldfisk skrev:avr7000:
I den länkade tråden har du missförstått KTH:s valspråk "Vetenskap och konst". Konst syftar här på kunnande eller färdighet (exempelvis "konsten att..."), inte något konstnärligt.
guldfisk skrev:avr7000:
I den länkade tråden har du missförstått KTH:s valspråk "Vetenskap och konst". Konst syftar här på kunnande eller färdighet (exempelvis "konsten att..."), inte något konstnärligt.
Vee-Eight skrev:Säg inte emot mig i detta, jag har 20p i ämnet teknikhistoria, 40p allmän historia.
Ja, det stämmer, eftersom jag minsann blev itutad detta på Polhemsgymnasiet/Chalmerska gymnasiet i Göteborg.Vee-Eight skrev:Suckaligen...
Konst är det äldre ordet för teknik. Gamle farbror Polhem var konstmästare vid Falu Koppargruva, dvs konstruktionsledaren i modernt språk. Jfr med ordet "konstgjord".
Säg inte emot mig i detta, jag har 20p i ämnet teknikhistoria, 40p allmän historia.
Vee-Eight skrev:
Säg inte emot mig i detta, jag har 20p i ämnet teknikhistoria, 40p allmän historia.
Morello skrev:Vee-Eight skrev:
Vi konstnärer ägnade våra poäng åt "riktiga" ämnen såsom fysik, matematik, mekanik, ellära osv.
Vee-Eight skrev:Morello skrev:Vee-Eight skrev:
Vi konstnärer ägnade våra poäng åt "riktiga" ämnen såsom fysik, matematik, mekanik, ellära osv.
Varför skulle jag isf vara så enkelriktad som "ni konstnärer"? Iaf teknikhistoria är ett nyttigt tvärvetenskapligt komplement för att få perspektiv på det man sysslar med. Och så är det ruggigt kul ämne.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster