Hej och välkommen BengtAllevad!
Angående Avataren (bilden till vänster) så är det så att Faktiskt administratörer har valt en bild som tilldelas alla nya användare tills dess att man byter den själv via hantering av sin profil. Den är extra ful så att man omgående skall fixa en egen bild
När det gäller ersättningselementet som du använder vet jag inte så mycket om det förutom att Fostex är riktigt bra och att det säkert fungerar utmärkt i dina OA6II.
En sak med detta med ersättningselement, "godkända ersättningselement" etc. är ju att man kanske kan få även reparerade Carlssonhögtalare som flyter runt på begagnatmarknaden att uppfylla vissa krav. Det skall låta Carlsson helt enkelt.
I ditt fall är det ju faktiskt.se helt annorlunda... Om jag förstår ditt inlägg korrekt så trivs du med dina OA6 och tänker inte renovera dem för att sedan sälja dem på blocket eller så.
Om så är fallet, att du gillar dem och tänker behålla dem, så är ju det enda viktiga att du själv tycker om hur det låter. Du kan ju i princip göra vad som helst, bara du själv tycker att det är OK.
Därmed INTE sagt att dina OA6II inte skulle låta Carlsson!!!
-en annan viktig anledning till rekommenderade element etc. är naturligtvis för att de utan högtalartekniskt kompetens skall kunna vidtaga div åtgärder för att "laga/uppgradera" sina Carlsson och sedan vara "säker" på att det blev bra.
Återigen, Välkommen
Mvh
Stefan Björklund
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.