Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
schmutziger skrev:Fantastiskt roligt om det kommer ut lite ortoakustiska skivor i år!
Se bara till att de inte mastras och limiteras för hårt. Vore synd om dessa skivor skulle bli jämförda med Amy Winehouse och metallica iavseende ljudkvalitet....
//Johan
Alexi skrev:Den enda jag tror att blir glad av detta beslut är den person du allra minst vill glädja, nämligen den sjuke individ som kommer med den typen av hot.
RogerGustavsson skrev:schmutziger skrev:Fantastiskt roligt om det kommer ut lite ortoakustiska skivor i år!
Se bara till att de inte mastras och limiteras för hårt. Vore synd om dessa skivor skulle bli jämförda med Amy Winehouse och metallica iavseende ljudkvalitet....
//Johan
Vore kanske bättre om man kunde ladda ner skivorna från t.ex. Carlson Planet? Då kan man kringgå mastring från klopare helt och hållet.
petersteindl skrev:RogerGustavsson skrev:schmutziger skrev:Fantastiskt roligt om det kommer ut lite ortoakustiska skivor i år!
//Johan
Vore kanske bättre om man kunde ladda ner skivorna från t.ex. Carlson Planet? Då kan man kringgå mastring från klopare helt och hållet.
Jag tror att Bertil Alving har full kontroll på det han gör och att Bertil kommer att ha full kontroll på överföringsprocessen inklusive mastring. Och Bertil Alving är ingen klåpare. Han tillhör de skickligaste inom inspelning och noggrannaste i världen inom efterarbetning av mastern. Men vad jag vet så finns inget datum utlovat av Bertil Alving under 2009 och det är Bertil som skall göra jobbet. Det som ligger i fatet är att banden är mycket gamla och därför är de sköra och kan lätt förstöras under handhavande eller gå sönder under avspelning på rullbandare. Jag har dock fullt förtroende för Bertil![]()
"Inom kort" som Ingvar skriver, är kanske inte samma tidsperspektiv som andra har, men något av Stig Carlssons otaliga inspelningar kanske hinner digitaliseras under året![]()
MvH
Peter Steindl
IngOehman skrev:Alexi skrev:Den enda jag tror att blir glad av detta beslut är den person du allra minst vill glädja, nämligen den sjuke individ som kommer med den typen av hot.
Även sådana personer kan behöva glädje i sitt liv. Det kanske rent
av är brist därpå som gjort personen till den han är? Jag hoppas att
mitt beslut gör honom glad, och att han inser att jag delvis tog det
för hans skull och inte bara för min egen skull.
Jag unnar ALLA glädje, även om jag förstås hade föredragit en värld
där alla människors glädje hade haft ett samband med andras glädje,
och inte med deras olycka.
Men när nu inte världen i sin helhet ser ut på det viset (även om den
största delen nog gör det), så gläder jag mig över möjligheten att i
varje fall någon får något postitivt ut av det hela.
Alternativet kan bli att ingen får det, det vill säga att även förövaren
finner sig må dåligt av sitt dåd, och då hoppas jag ju att det i sin tur
leder till andra, bättre beslut i personens framtid, som kanske gör
både världen bättre, och personens liv bättre!
Var och en får ju bära sin egen karma, och jag önskar alla en så god
karma som möjligt, men - det är inte något någon kan hjälpa någon
annan med. Det är det enda som vi själva, var och en för oss själva,
är ensamt ansvariga för - att leva sitt liv på ett bra sätt, ett som är
till värde och glädje för andra.
Vh, iö
Alexi skrev:Den enda jag tror att blir glad av detta beslut är den person du allra minst vill glädja, nämligen den sjuke individ som kommer med den typen av hot.
IngOehman skrev: Men för ungefär en vecka sedan blev hoten mot mig personligen konkreta. Jag kontaktades av en person som berättar att han hade för avsikt att "förstöra mitt liv", i det fall jag avser att fortsätta deltaga i SSC.
Först visste jag inte riktigt vad jag skulle säga, tycka eller känna, men efter någon dag kom liksom chocken. Och olusten, för att inte säga skräcken/rädslan.
Nu vet jag ju inte just något om den som levererade budskapet, eller ens om han läser detta, men efter ungefärligen en veckas funderande inser jag att det bara finns en sak att göra: Jag avgår per idag från styrelsen för Stiftelsen Stig Carlsson.
Gert skrev:Jo, när man studerar de stundtals infama personangrepp som florerat på denna sajt och på Planeten så förstår man att det inte är roligt längre. Jag funderade en gång på vad som möjligen kunde driva en del personer att gå så långt i sina angrepp. Ekonomiska intressen? Nej, kanske inte. En upplevelse av utanförskap och marginalisering? Möjligen. Dock tror jag inte att det var de frejdiga pojkarna från Kristianstad och Trollhättan som själva hotade ing Öhman. Icke då.
Men minns att varken Himmler eller Heydrich personligen mördade sina offer. Det fanns det andra som gärna gjorde i sin nit att "göra det enda rätta". Man kan uppmana till oegentligheter på många sätt, ofta utan att ha en aning om det. Senast kanske i den smått patetiska "tycker ni att T22oa är för dyr".
Jag tycker att det är roligt med hifi och beundrar det som Stig Carlsson gjorde. Men jag tycker inte heller att det är roligt längre.
En uppmaning till de oavbrutet SSC-jagande pojkarna i detta och liknande forum att sluta upp att bete sig som mycket mycket unga pojkar torde inte ha någon verkan. Så mycket yrkeserfarenhet har jag.
Jag ber alltså att få tacka för mig på denna sajt.
ps Jag är sedan många år verksam som psykolog i södra Sverige. Mer vågar jag kanske inte skriva för att inte riskera att röja min identitet. Jag ser tillräckligt med människor som mår dåligt på vardagarna och vill inte gärna ha några som smyger omkring i min trädgård på kvällarna...
shifts skrev:Håller med OlA-68. Flera har spekulerat och det tycker jag man kan låta bli
att göra. Helt onödigt.
perstromgren skrev:Ingvar,
Jag har förstås all respekt för ditt beslut, men förstår inte varför du använder just faktiskt.se för att annonsera det. Är SSC kopplat till Carlsson Illuminati på något sätt, eller är det så att SSC inte har något forum?
Vee-Eight skrev:Carlsson Illuminati är helt oberoende SSC, och är startad från entusiastnivå. SSC har ingen informationskanal, vad jag vet. Det närmaste är väl Carlsson Planet, vars ägare Per Gulbrandsen är medlem i SSC.
Naqref™ skrev:
Jorå. SSC har en egen informationskanal - www.carlssonstiftelsen.se - som faktiskt ligger på samma server som faktiskt.se. Vad jag har förstått i efterhand så togs dock detta beslut ensidigt av IÖ och PerG utan att alla styrelsemedlemmar fick reda på det. Blev tydligen lite upprörda känslor internt nyss i SSC. Lite pinsamt är det ju också när man anger Carlssonplanet som huvudkanalen för information i årsredovisningarna och samtidigt låter PerG ta ut naturaersättning för detta.
joseph skrev:Naqref™ skrev:
Jorå. SSC har en egen informationskanal - www.carlssonstiftelsen.se - som faktiskt ligger på samma server som faktiskt.se. Vad jag har förstått i efterhand så togs dock detta beslut ensidigt av IÖ och PerG utan att alla styrelsemedlemmar fick reda på det. Blev tydligen lite upprörda känslor internt nyss i SSC. Lite pinsamt är det ju också när man anger Carlssonplanet som huvudkanalen för information i årsredovisningarna och samtidigt låter PerG ta ut naturaersättning för detta.
Jag tolkar det som att du säger tre saker här, men det är inte - för mig - helt solklart formulerat:
1) www.carlssonstiftelsen.se finns
2) Alla i SSC visste inte innan idag att IÖ hoppat av och att människor i SSC blivit upprörda? Något mer skvaller du vill ta upp?
3) Du fortsätter på den gamla inslagna vägen att antyda om korruption i SSC.
Du kanske menade annorlunda men det var svårt att hänga med i det där stycket.
VH Josef
Kaffekoppen skrev:Det finns ingen annan väg att gå än att polisanmäla.
Görs inte det kommer oskyldiga föralltid att misstänkas.
eNils skrev:Kanske osmakligt att märka ord, men betyder verkligen "förstöra ditt liv" samma sak som "döda dig".![]()
Man kanske kan polisanmäla mot hot om trakasseri? Jag kan inte lagen.![]()
/N
petersteindl skrev:Man kan ju fundera på varför sådana företeelser överhuvudtaget förekommer.
Bill50x skrev:petersteindl skrev:Man kan ju fundera på varför sådana företeelser överhuvudtaget förekommer.
Ja, det kan man fundera över. Vad kan få vuxna, normalt sansade människor (jag förutsätter att dom är det) helt plötsligt bära sig så märkligt åt, och det med något som är en hobby (för de flesta) och borde ge glädje i livet?
Jag tycker synd om Ing. Carlsson som sitter där uppe och tvingas se på eländet.
/ B
Bill50x skrev:petersteindl skrev:Man kan ju fundera på varför sådana företeelser överhuvudtaget förekommer.
Ja, det kan man fundera över. Vad kan få vuxna, normalt sansade människor (jag förutsätter att dom är det) helt plötsligt bära sig så märkligt åt, och det med något som är en hobby (för de flesta) och borde ge glädje i livet?
Jag tycker synd om Ing. Carlsson som sitter där uppe och tvingas se på eländet.
/ B
RogerGustavsson skrev:Antar att KarlXII och celef menar att det är positivt/roligt med det som Ingvar har tagit fram åt SSC. Men ni kunde kanske ha varit tydligare för man kan tolka det annorlunda. Vad är positivt eller roligt med att utsättas för hot?
Naqref™ skrev:Vee-Eight skrev:Carlsson Illuminati är helt oberoende SSC, och är startad från entusiastnivå. SSC har ingen informationskanal, vad jag vet. Det närmaste är väl Carlsson Planet, vars ägare Per Gulbrandsen är medlem i SSC.
Jorå. SSC har en egen informationskanal - www.carlssonstiftelsen.se - som faktiskt ligger på samma server som faktiskt.se.
perstromgren skrev:
Den "kanalen" är tunn, felaktig och gammal. Står verkligen SSC för den?
IngOehman skrev:Hej alla!
Bara några korta ord.
1. Jag startade inte denna tråd för att få goda råd. Jag ville bara informera.
2. Mitt avhopp är en GÅVA till den eller dem som önskat det. (Om det är fler än en person vet jag inte, och vem eller vilka de är vet jag inte heller.) Det vore inte mycket till gåva om det ingick en polisanmälan. Jag hoppas jag kunnat göra någon glad med mitt beslut och tror inte på motaktioner och straff, jag vill ju ingen något ont. Det är mig oändligt främmande anmäla någon. Var och en får bära sig egen karma, det räcker bra för mig.
IngOehman skrev:Men som sagt, nog om detta!
Låt oss prata om muskåtergivning istället. Plz. Det är mycket
mera givande.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster