Det roliga är att skribenten uppskattar det vi andra Carlsson/Larsen/OA entusiaster gör... det naturliga ljudet

Stefan
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
hifikg skrev:Naqref skrev:Tnx!![]()
Och som lök på laxen så blev det klart att Larsen ställer ut på CES i början på Januari.
Vad är det för dåligt med det? Låter alldeles utmärkt tycker jag. Åker du också dit?
Naqref skrev:@KG & Per. Ni är kanske lite för gamla för att uppfatta vissa nyanser i språket som vi i den "ironiska generationen" ser som uppenbara....
hifikg skrev:Naqref skrev:@KG & Per. Ni är kanske lite för gamla för att uppfatta vissa nyanser i språket som vi i den "ironiska generationen" ser som uppenbara....
Ha, ha, jag tror ändå du (och många andra) rör ihop "grädde på moset" med "lök på laxen" utan att tänka på innebörden. Ironi är mitt mellannamn, men jag nyttjar det relativt sällan i forum pga risken för missförstånd. Särskilt här på Faktiskt gäller det att väga varje ord.
Naqref skrev:@KG & Per. Ni är kanske lite för gamla för att uppfatta vissa nyanser i språket som vi i den "ironiska generationen" ser som uppenbara.![]()
bomellberg skrev:hifikg skrev:Naqref skrev:@KG & Per. Ni är kanske lite för gamla för att uppfatta vissa nyanser i språket som vi i den "ironiska generationen" ser som uppenbara....
Ha, ha, jag tror ändå du (och många andra) rör ihop "grädde på moset" med "lök på laxen" utan att tänka på innebörden. Ironi är mitt mellannamn, men jag nyttjar det relativt sällan i forum pga risken för missförstånd. Särskilt här på Faktiskt gäller det att väga varje ord.
Det är ju just det. Vi "rör inte ihop det", utan använder det högst medvetna om innebörden för den andra betydelsen == ironi.
hifikg skrev:bomellberg skrev:hifikg skrev:Naqref skrev:@KG & Per. Ni är kanske lite för gamla för att uppfatta vissa nyanser i språket som vi i den "ironiska generationen" ser som uppenbara....
Det är ju just det. Vi "rör inte ihop det", utan använder det högst medvetna om innebörden för den andra betydelsen == ironi.
Försök inte, funkar aldrig på Faktiskt, faktiskt. Här märks varenda ord.
(tänk om jag är ironisk nu...)
hifikg skrev:Så himla kul och välförtjänt. Trevligt också att Carlsson får erkännanden för sina insatser. Jag har flera gånger tyckt att L8 varit den stora behållningen på olika mässsor (framförallt Sweetspot i Jönköping, där få lyckas få till det), som att komma hemAnders borde också ha nämnts kan jag tycka.
avr7000 skrev:Larsen får utmärkelse på Newportmässan som just gick av stapeln i LA.
http://www.avshowrooms.com/The_Show_2015_Newport.html
Gold show award best sound.
"
Audio Skies. Michael Vamos, proprietor, is a relative newcomer to the shows, but you'd never know it by the the sonic results in his rooms. At this show, his exhibit room with the Larsen loudspeakers - easily one of the best for palpable realism.
"
Hatten av
shifts skrev:Grymt kul med uppmärksamheten, välförtjänt.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster