RogerGustavsson skrev:Orfeus76 skrev:Men finns det inga alternativ till T22?
Fram till nu har det väl kanske inte varit så intressant, men med denna prishöjning kanske det blir annorlunda. Kanske nån liten pryl från SB Acoustics…
495 kr/st är väl inget att oja sig över?
Om det är något att ”oja sig över”, kan man nog se på olika sätt.
Man kan ju dels se det som att T22 fortfarande är prisvärd för sina 499kr. Då är det ju fortfarande ”bästa köp” och prisvärd i sin kategori och man betalar för vad man får.
Sen för mig personligen blir det 4000kr, som en uppgradering av mina OA14 skulle kosta, en prishöjning som får bägaren att rinna över. I mitt hushåll har vi två tonårskillar och en treåring på två medelinkomster. Där kan jag helt enkelt inte motivera ett köp för 4000kr på nya diskanter. För mig blir det väldigt mycket pengar, och jag inbillar mig att denna prishöjning rör om en del i grytan för många med denna hobby. Det är ju också en så central del.
Men det är ju skillnad på ’dyrt’ och ’mycket pengar’.
Så för att svara på din fråga, skulle jag säga både ja och nej. Och i mitt fall, som är mer grön och har sämre koll på alternativa högtalare än många andra här på forumet, kanske till och med både ’ja och kanske’. Men vi lever alla i vår egen verklighet.