Wow!
Bra drag i tråden.
Har nu kollat lite snabbt på purify-varianten och den ser helt klart intressant ut.
Hur väl "utvecklade" är filterlösningarna för de olika alternativa diskantbestyckningarna?
Vad kostar filterkomponenterna till de olika diskantalternativen?
Det som gör att jag funderat mycket på 61-kitet är att det, för mig personligen, ger någon form av kvalitetsstämpel att det är framtaget av SSC och IÖ vad jag förstått.
Detta är Inte menat som någon kritik mot upphovspersonerna till övriga kit som diskuteras här, jag har helt enkelt för lite koll och erfarenhet för att göra bedömningen av dess förträfflighet och trohet till originalets grundfilosofi och det förstnämnda känns som ett tryggt val

Sen tycker jag dessutom att en rektangulär frontplatta som t12oa har ger ett mycket harmoniskt estetiskt intryck, enligt mina egna preferenser.
Bor själv i Stockholm och tar gärna en session om det bjuds, för att lyssna på alternativ

Som nybligen ägare till mina LE2 är jag som sagt mycket nöjd och imponerad över välljud per krona och de passar bra i mitt akustiskt, rätt dåliga', vardagsrum jämfört med andra högtalare som testats där såsom Amphion, Genelec, och Ino iP.
Jag har ju ett dedikerat akustikreglerat rum med ett delat Ino-system så kravet på dessa OA-51 är egentligen inte massivt, utan mest kul att göra en bra högtalare ännu bättre.
Kan fö. tillägga att OA-51 LE2 i mitt dedikerade rum lät riktigt imponerande.