http://www.blocket.se/uppsala/Hogtalare___Carlsson_27778717.htm?ca=23_8&w=3
kollade lite på blocket och såg dessa oa52. Är 6900 ett bra pris på dessa? ser ut ha ett välvårdat yttre.
Om någon är sugen så köp, jag har inte råd ändå.
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
P5 skrev:Det är ett par 52.2. Jag har själv varit och kollat på dem i hopp om att de är ngt att ha.
Den högra högtalarens "ram" runt den bakre absorbenten har varit knäckt och är slarvigt ditlimmat (snett och med rinningar i limmet). Knäckningen har medfört att en bit av faneren på den högra sidan har fläkts upp men sitter kvar (om jag inte missminner mig).
Det främre vänstra hörnet har en rejäl fanerskada som måste ha orsakats av ett hårt slag. Det har även deformerat hörnet något (MDF:en glipar lite). Det syns faktiskt på bilden, även om skadans omfattning inte framgår.
Min bedömning: Inte värda 6900 SEK i detta skick.
MVH
Carl
Johan_H skrev:Om jag minns rätt var ursprungspriset när annonsen kom ut faktiskt lägre, 6400. Jag tänkte då att säljaren tänkt sänka till 5900, men skrivit fel så det blev 6900.
P5 skrev:Johan_H skrev:Om jag minns rätt var ursprungspriset när annonsen kom ut faktiskt lägre, 6400. Jag tänkte då att säljaren tänkt sänka till 5900, men skrivit fel så det blev 6900.
Det är ingen felskrivning tror jag. När annonser kom ut hörde väl många av sig och ville köpa dem. Eftersom säljaren inte berättade - vare sig i annonsen eller över telefon - att högtalarna hade defekter kunde vissa tänka sig att köpa för 6500 och någon (enligt utsago) toppade med 7500. Detta har väl fått säljaren att tro att de är värda det - vilket de även kanske är om de är i bra skick vilket dessa inte är. 5000 kanske de är värda även om man tar en stor risk då, men han säljer dem inte för det.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: VintageHiFi och 9 gäster