I min först tråd och bland mina första inlägg här på faktiskt.se tipsade Densen mig om OA-58:or istället för att leta vidare efter de OA-12:or och OA-14:n jag då var på jakt efter. I mitt svar till honom argumenterade jag för 70-tals serien, bland annat för att jag tyckte att de var snyggare i sitt uttryck.
Sedan dess har tiden gått, ett hus har intagits och inredningsstilen ändrats en aning. Även om formen på 58:orna är betydligt enklare än jämförelsevis OA-52:orna, som jag ännu inte är helt överens med, har 58:an behövt denna tid för att dess intryck och form skulle smältas och tas emot av mig.
Jag har till följd av detta bestämt mig för att följa Denses råd och ge OA-58:orna en chans! Problemet är bara ... det finns ju inga annonser eller begagnade par som ligger och skräpar i det svenska folkets hus och stugor så som det tidigare modellerna verkar göra. Så för att komma till det väsentliga i denna utdragna introduktion:
Finns det någon här på Illuminati som har ett par OA-58.2:or eller OA-58:or som de inte använder och vill göra sig av med?
Mvh / Skapara