Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Adelson skrev:Galler kommer att ingå i byggsatsen.
Jag fick svar från HiFi-Kit att priset inte var slutgiltigt bestämt ännu, och att de väntar in lådor och filter i början av september.
niklas skrev:UnholyRishna skrev:Efter en liten duell här hemma mellan LTS F1 och Ino Pi60s
OT: Hur slutade den duellen då?
paa skrev:Hur är det med denna högtalare, passar den bäst till rörförstärkare, på samma sätt som Hesselvallhögtalarna?
Efter en liten duell här hemma mellan LTS F1 och Ino Pi60s så tänkte jag även att jag skulle ta och koppla in mina nuvarande bakhögtalare där framme istället. Det är ett par OA14. De är i stort sett original frånsett att jag inte vet exakt vilka basar som sitter i. Efter att ha lyssnat på dem en stund kopplades återigen Pi60s in och herrejäklar vad annorlunda det låter. När jag väl hade vant mig vid OA-ljudet hade jag svårt att acceptera ljudet mina Pi60 presenterade. Visst renare och snyggare på alla sätt men fan vad mysigt Oa14 lät. levande borde nog vara ordet.
zapanasta skrev:UnholyRishna skrev...Efter en liten duell här hemma mellan LTS F1 och Ino Pi60s så tänkte jag även att jag skulle ta och koppla in mina nuvarande bakhögtalare där framme istället. Det är ett par OA14. De är i stort sett original frånsett att jag inte vet exakt vilka basar som sitter i. Efter att ha lyssnat på dem en stund kopplades återigen Pi60s in och herrejäklar vad annorlunda det låter. När jag väl hade vant mig vid OA-ljudet hade jag svårt att acceptera ljudet mina Pi60 presenterade. Visst renare och snyggare på alla sätt men fan vad mysigt Oa14 lät. levande borde nog vara ordet.
Precis på samma sätt upplever jag det efter ha lyssnat på mina oa-14 en stund.
När jag kopplar in mina qrs igen låter det väldigt annorlunda,påtalade det i nån tråd för ett tag sen men då tyckte en del att det var konstigt att jag tyckte så.![]()
För min del så tycker jag inte att det är konstigt alls, för oa-14 är ju väldigt ljusa i karaktären och har en helt annan ljudspridning.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster