Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
OA51 faq tråden skrev:Väggabsorbenten i de olika modellerna har densitet 80 Kg/m3
(petersteindl)
Dämpmaterialet inuti högtalarna är på 25 Kg/m3. Det kallas idag för Rockwool, Roxull eller Paroc eller man kan även använda Gullfiber.
Stenberg skrev:Jäklar vad mycket oväntade problem man kan få. Man ska inte lite på att maskinerna funkar som det är tänkt bara för att ägaren säger så.
Det kommer dröja lite, men OA52 är på gång. Det finns inte utrymme för att göra mer än en sort i taget så OA51 får vänta lite.
Aerob skrev:En liten bump, samt en undran om det finns ritningar på OA52 att tillgå?
johannesk skrev:Har försökt att pussla ihop ritningarna till en modell en gång tidigare men då gav jag upp eftersom bottendelen var för smal. Den här gången ändrade jag måtten från 330*396 som det står på ritningen till 356*396mm. Då passade allt bättre.
Inte så konstigt att tvivel dyker upp. Som att klippa sönder bitarna för att få det att passa.
Sen tyckte jag det var konstigt med vinklarna på trekant_front_2. Där står "49 grader runt om". Men om baffelns kanter skall möta omkringliggande sidor ordentligt så stämmer inte detta. Med 49 grader blir mötet begränsat. Men det skall kanske vara så?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster