Det fungere ret godt!
Men nu har jeg eksperimenteret lidt med to ekstra MT20 diskanter i en slags OA-12 konfiguration og det har givet lyst til at opgradere dem fuldt til OA-12 niveau.
Basserne er originale SC165-II med Sonab tryk og rund ferrit magnet. Derfor mener jeg LP filteret skal være som originalt, altså 1.8mH og 10uF.
Diskanterne bliver to styk Obi T22 i hver side og delefilteret som OA-12 i følge IO.
Spørgsmålet her er omkring dæmpningen. Der sidder kun en 1.5R modstand i serie med selve enheden, ikke en seriemodstand før selve filteret. Hvordan tilføres yderligere dæmpning?
Derudover er der den fysiske placering af diskanterne på OA-14 kabinettet. Den ene (direkte) vil jeg starte med som den sidder nu, altså helt tæt på SC165 som i OD-11.
Den anden (indirekte) vil jeg så placere helt ved fronten og i modsat side. Jeg vil dog lade denne placering være flexibel så jeg kan teste forskellige kombinationer.
Er der nogen der har erfaringer med placeringen? Hvor kritisk er den?
Der kunne også prøves med en ændring af polariteten på den indirekte enhed?
I mit rum på 50m2 med 2 meter til sidevægge i begge sider er jeg meget godt tilfreds med basgengivelsen i OA-14 kabinetterne!
Derfor er forventningerne også store til en "ægte" Carlsson 70-sound...
Tilbud:
Hvis nogle kan bruge dem, har jeg 4 stk. MT20 8 ohm enheder med frontcovers liggende. De er alle i god og fungerende stand. De kan sendes for portopris