Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
danfra skrev:Är mer ute efter en högtalare som sprider mera diffust. Aktiv lysning gör jag via piP i ett annat rum.
danfra skrev:Kan tyvärr inte erbjuda en bra placering så därför tittar jag på högtalare som skulle funka bra som loungehögtalare. O ja utseendet spelar roll!
avr7000 skrev:En högtalare med äggstra bra spridning...![]()
Hejpåre!
danfra skrev:Kan tyvärr inte erbjuda en bra placering så därför tittar jag på högtalare som skulle funka bra som loungehögtalare. O ja utseendet spelar roll!
avr7000 skrev:Väldigt vad du hittar i din mobil...men det måste vara nåt fel på den.... inte röker väl jag?
bassman skrev:avr7000 skrev:Väldigt vad du hittar i din mobil...men det måste vara nåt fel på den.... inte röker väl jag?
Inte jag heller, ändå ser jag mig själv med fimpar i munnen på bilder. Hur kan det komma sig
avr7000 skrev:Väldigt vad du hittar i din mobil...men det måste vara nåt fel på den.... inte röker väl jag?
danfra skrev:Är på gång att skaffa mig ett par Carlsson högtalare. Är lite villrådig vilken modell som passar mig bäst. Har tänkt att ha dem i ett stort och relativt odämpat/kallt vardagsrum. Rummet är ca 75 kvm med pulpettak med 2,5m i lägsta delen och 4,5m i den höga delen.
Hade hemma ett par OA5 typ 2 för att testa för nån vecka sen och det funkade bra trots urusel förstärkare.
Frågan är om jag ska köpa ett par OA5 typ 2 och modda till typ 3? Alternativen är OA MMX eller OA116. Är relativt händig och löder gärna.
Vilken modell skulle passa mig bäst? Det jag oroar mig mest över är ljudtryck- och baskapaciteten i mitt stora rum.
Vore tacksam för tankar kring detta.
StefanH skrev:Danfra, varför begränsa dig till beskrivna modeller. Jag skulle utan att tveka köpa det bästa som finns i Carlsson-världen; Larsen L8. Dessa fungerar utomordentligt bra i stora rum, vill nästan hävda att de kräver det.
+1, betydligt bättre högtalare!avr7000 skrev:StefanH skrev:Danfra, varför begränsa dig till beskrivna modeller. Jag skulle utan att tveka köpa det bästa som finns i Carlsson-världen; Larsen L8. Dessa fungerar utomordentligt bra i stora rum, vill nästan hävda att de kräver det.
+1
danfra skrev:Ingvar,
Vilket är max ljudtryck för OA5 MMX? Hur står det sig mot t. ex. OA-116?
Kan inte hitta siffran nånstans.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst