MagnusÖstberg skrev:Att Lennart använder Isodakabeln är nog ett bevis för att det var ok
Inte bara Lennart... Här har du ett par pi60s-s snablade med Isoda:

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Att Lennart använder Isodakabeln är nog ett bevis för att det var ok
lennartj skrev:Jag vet inte riktigt var och hur den där "heligheten" uppkom.
Var det kanske via SSC?
Redan på våren 1994, drygt 2 år innan Larsen fått klartecken att tillverka .2 samt uppgraderingssatser, diskuterade jag uppgradering av mina OA52 med Stig.
Då frågade jag bl.a. vad han hade för preferenser när det gällde intern- och externkablage samt undrade om det kunde vara ok att använda den Isoda-kabel som jag hade liggande.
Dessutom fick jag klartecken att använda Rifa PHE430 kondensatorer.
Vedermödorna med den "mytiska" dämpfilten har jag skrivit tillräckligt om i min presentationstråd.
lennartj skrev:Ibland uttrycker jag mig lite vagt i mina första inlägg i filosofiska eller kontroversiella frågor för att väcka en diskussion.
lennartj skrev:...Min känsla är att "heligheten" uppkom efter Stigs bortgång.
Jag tycker det är intressantare att förmedla mina frågor och Stigs svar på dessa än att utelämna dem och bara säga att jag tyckte att han var flexibel och öppen för experiment på åtskilliga områden, medan jag kände att andra var odiskutabla för en "främling" som jag.
Han kunde ju sagt nej, du SKALL använda EKK och kondensator ZZZ.
Observera att jag skriver mytiska om filten, inte ett snarlikt ord med två s i.
hifikg skrev:lennartj skrev:...Min känsla är att "heligheten" uppkom efter Stigs bortgång.
Jag tycker det är intressantare att förmedla mina frågor och Stigs svar på dessa än att utelämna dem och bara säga att jag tyckte att han var flexibel och öppen för experiment på åtskilliga områden, medan jag kände att andra var odiskutabla för en "främling" som jag.
Han kunde ju sagt nej, du SKALL använda EKK och kondensator ZZZ.
Observera att jag skriver mytiska om filten, inte ett snarlikt ord med två s i.
Jag tycker att den riktigt stora entusiasmen för Carlsson som high-end infann sig i samband med OA-51 och 52´s introduktion. När Stig oblygt annonserade att han gjort världens bästa högtalare (och dessutom verkligen hade gjort det) så applåderade t o m janteplågade svenskar. Det var ju nästan amerikanskt! Fast jag häpnar ändå när jag läser att det bara såldes 1100 par. Han borde ha bytt reklambyrå!
forzell skrev:Ursäkta att jag går lite OT ,
Men finns det någon vänlig själ som kan tänka sig dema ett par OA-52 alt OA-51 .
Har alltid varit intresserad av Carlsson , men har aldrig fått chansen att lyssna på toppmodellerna.
Känner att köpsuget ökar mer och mer , Men vill helst provlyssna ett par före jag bestämmer mig ..
Bor i närheten av Kungälv och har bil
MH Roger
hifikg skrev:Bara att slå till, hinner ni inte före så köper jag dem... man ska tydligen ha flera par för att vara en riktig illuminati
http://www.blocket.se/stockholm/Carlsso ... m?ca=9&w=3
Maccis skrev:hifikg skrev:Bara att slå till, hinner ni inte före så köper jag dem... man ska tydligen ha flera par för att vara en riktig illuminati
Hade jag bott närmre hade jag tagit 52'orna!
hifikg skrev:Bara att slå till, hinner ni inte före så köper jag dem... man ska tydligen ha flera par för att vara en riktig illuminati
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster