vad bör jag göra med mina oa50?

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
sixpounder

vad bör jag göra med mina oa50?

Inläggav sixpounder » 2012-07-17 16:16

har ett par vita 0a50 som ser riktigt bra ut, men elementen är utom räddning, diskanterna funkar men låter inget vidare.

OA50LE känns som ett altenativ, men är inte en handyman och vet inte om jag har kunskapen för att sätta ihop ett filter själv och vill inte te vatten över huvudet.

Finns de några ersättnings element som bara är plug n play, dvs jag kan behålla orginal "filtret och allt annt och bara byta själva elementen?

finns de någon annat altenativ? kan tänka mig att spendera ca 3-4k

Användarvisningsbild
Maccis

Inläggav Maccis » 2012-07-17 16:56

Kan du spender så mycket som 4K, ringer du John Larsen och beställer element och färdigt LE filter.

Tel: 0370 - 709 00
Jag tycker det är kul med vinyl.......

Problem med en Mac?
Lösningen finns hos mig, http://www.appleverkstan.se www.facebook.com/appleverkstan.se

Användarvisningsbild
grafpro

Inläggav grafpro » 2012-07-17 16:59

Kanske lite tips finns på http://www.carlssonkult.se/OA50.aspx .
Drev HiFi-butik med Sonabprodukter, byggde studio- och orkesterelektronik och gav ut vinylinspelningar i ett tidigare liv. Gillar modern konstmusik. Är sannolikt tondöv.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Re: vad bör jag göra med mina oa50?

Inläggav KarlXII » 2012-07-17 17:12

sixpounder skrev:har ett par vita 0a50 som ser riktigt bra ut, men elementen är utom räddning, diskanterna funkar men låter inget vidare.

OA50LE känns som ett altenativ, men är inte en handyman och vet inte om jag har kunskapen för att sätta ihop ett filter själv och vill inte te vatten över huvudet.

Finns de några ersättnings element som bara är plug n play, dvs jag kan behålla orginal "filtret och allt annt och bara byta själva elementen?

finns de någon annat altenativ? kan tänka mig att spendera ca 3-4k

Som sagt ovan, det finns gångbara alternativ. Finns säkert någon Carlssonentusiast i närheten som kan hjälpa dig med montering mot en schysst fika. Var bor du?
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
sixpounder

Inläggav sixpounder » 2012-07-17 18:11

4k är inget jag egentligen vill spendera men kan tänka mig spendera ganska mycket för att slippa jobb

bor i Stenungsund, några mil norr om gbg

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2012-07-17 19:40

sixpounder skrev:4k är inget jag egentligen vill spendera men kan tänka mig spendera ganska mycket för att slippa jobb

bor i Stenungsund, några mil norr om gbg

Jamen då så. Ta med dig monteringssatsen till Piteå så fixar jag det. Jag bjuder på supa så vi kan dricka ordentligt medans vi spelar in dom :lol:

Ifs kan det finnas hjälp närmare men va fan inte är de lika skoj. Hälsar en semestefryntlig Bassman..
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Återgå till Carlsson Illuminati