Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
KorkSniff skrev:Läste på carlssonplanet om oa51:or. Så här skriver de om beg priser:
"Second hand: From 500 SEK per pair depending on the finish. Upgraded : 2500 SEK up to 18000 SEK depending on finish and level of upgrading."
I mina ögon är det läge för dem att uppdatera priserna.
Jag påstår att det är svårt att hitta ett par i decent skick under 2000kr.
Å andra sidan är det nog problem att få mer än 10.000kr. Om det så är zlatans favoritpar...
MagnusÖstberg skrev:Jag påstår att informationen är helt meningslös och att spannet inte ser ut sådär alls.
KorkSniff skrev:...Däremot blir ingen gladare än jag den dag jag får höra att ett par gått lös på 18 papp. Jag äger ju ett par!![]()
Kanske satte jag min övre gräns något låg. Bra för debatten
KorkSniff skrev:Jag tyckte att de angivna priserna är så felaktiga att jag kände mig manad att skvallra om det för mina kära faktianer. Här diskuteras ju stort som smått, och det är ju det som gör detta forum så levande!
Vinylcalle skrev:Att sloganen "Spara 30-80% jämfört mot nypris!" är dålig håller jag med om. Den är ett arv ifrån tidigare ägare och något som kommer justeras när tid finns över.
MvH Carl
IngOehman skrev:Jag förstår fartfarande inte varför en site som anger att väldigt stort
prisspann för en högtalarmodell, gör fel, när faktiska priser som nämnd
modell sålt för, verkligen har varierat extremt mycket?
Jag kan i och för sig tycka att KorkSniffs synpunkt att man kan vilja ha
ett riktpris är förståeligt, som hjälp för den som undrar vad som är rimligt
att betala, men det är väldigt svårt att ange ett riktpris för något som
kan variera så mycket i ålder och skick.
Man kanske KorkSniff själv vill komma med ett förslag på vilket riktpriset
skall vara?
4 000:-? 6 300:-? 10 000:-? 16 000:-?
Vh, iö
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster