hevi skrev:Inte FAN skickar dom in Claes eller någon annan tomte på ett svenskt entusiastforum...

(inget ont om dig Claes, jag bara gillade formuleringen)
/ B
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Bill50x skrev:hevi skrev:Inte FAN skickar dom in Claes eller någon annan tomte på ett svenskt entusiastforum...
![]()
hevi skrev:Bill50x skrev:hevi skrev:Inte FAN skickar dom in Claes eller någon annan tomte på ett svenskt entusiastforum...
![]()
Vi är alla tomtar som hänger här...
paa skrev:hevi skrev:Bill50x skrev:hevi skrev:Inte FAN skickar dom in Claes eller någon annan tomte på ett svenskt entusiastforum...
![]()
Hur menar du nu?
hevi skrev:paa skrev:hevi skrev:Bill50x skrev:hevi skrev:Inte FAN skickar dom in Claes eller någon annan tomte på ett svenskt entusiastforum...
![]()
Hur menar du nu?
Jag menar att vi som hänger mycket här framstår för gemene man, som att vi har väldigt udda prioriteringar här i livet, som lägger en så stor del av vår tid till att offentligt debattera och diskutera ett för den stora massan till största delen ointressant och meningslöst ämne som "hifi".
Tänk "Farbror Barbro".
Jocke skrev:hevi skrev:paa skrev:hevi skrev:Bill50x skrev:hevi skrev:Inte FAN skickar dom in Claes eller någon annan tomte på ett svenskt entusiastforum...
![]()
Hur menar du nu?
Jag menar att vi som hänger mycket här framstår för gemene man, som att vi har väldigt udda prioriteringar här i livet, som lägger en så stor del av vår tid till att offentligt debattera och diskutera ett för den stora massan till största delen ointressant och meningslöst ämne som "hifi".
Tänk "Farbror Barbro".
Mmm... i ett samhälle orienterat efter kvantitet kan det ju te sig märkligt att diskutera kvalitet...^^
hevi skrev:Naqref skrev:Oki då vet vi varför den här tråden skapades. Det var en marknadsundersökning för Cloudhögtalaren OD-11. Då vet vi också varför Claes "glömde" vissa saker.
Claes gjorde detta som ombud för SSC och i egenskap som Ordf för LTS. Detta säger mig att LTS är rökta som oberoende förening. Frågan är om detta agerande är förenligt med medlemmarnas uppdrag.
Jag har inte hela historiken bakom dina, Claes, SSCs, LTS, och Larsens etc. infekterade relationsproblem och ständiga smutskastande av varandra, men seriöst Naqref, nu får du fan ta och ge dig! :?
Teenage Engineering är ett företag som siktar på volymförsäljning internationellt. Dom har under de senaste åren systematiskt etablerat sig internationellt och har ansenlig finansiell uppbackning. Man har uttryckligen sagt att man siktar på den globala marknaden, och har ett par lyckade produktlanseringar bakom sig. Det är inget jätteföretag, men som omsätter idag 30ggr mer än Larsen, för att sätta det i perspektiv.
1. Inte FAN skickar dom in Claes eller någon annan tomte på ett svenskt entusiastforum för att göra någon jävla marknadsundersökning!?! Faktiskt, Carlsson Planet eller what not entusiastforum. -Ni är inte representativa för konsumentgruppen dom siktar på!
hevi skrev:2. Att komma till lansering för en produkt som OD-11 Cloud speaker tar i runda slängar 12-18 månader från det att man ger projektet go, om man är erfaren på produktutveckling, och att då göra en marknadsundersökning 3 månader innan lansering...![]()
hevi skrev:3. Clas måhända hade förhandsinfon om OD-11 CS, det vet jag ingenting om, men nu är det varken SSC som produktifierar och marknadsför produkten, så jag finner en tråd där ingenting om Teenage Engineerings skapelse hintas eller nämns ger ungefär NOLL kronor i royaltyboost för SSC (förutsatt att SSC förhandlat till sig någon form av royalty.
hevi skrev:Det som nu hänt är att DU skapat kopplingen mellan TEs högtalare och den här tråden...
Occams rakkniv säger mig att Claes antagligen visste att dom skulle dyka upp nått och var exalterad över det, att SSC nu för en gångs skull hade fått ihop någonting som kanske skulle kunna bli något bra för Stig Carlssons klassiska konstruktioner och att tråden ovan är ett uttryck för det.
hevi skrev:En mer allmänt riktad observation är det tamejfan löjeväckande att många här verkar tro att TE skulle bemöda sig med att låta medarbetare plantera inlägg om deras nya högtalare här på faktiskt, när man utan större ansträngning framgångsrikt nyttjat sina befintliga presskontakter till att nå ut till en många tusen gånger större krets än lilla sketna faktiskt. När man har presskontakterna som TE arbetat upp så blir entusiastforum som skulle vara intresserade av produkten ointressanta att bearbeta, för de kommer ändå snappa upp det från etablerade presskanaler, och så är snackisen igång även på forumen.
Så, för allas trevnad, försök i alla fall höja nivån över ytan på latrintunnan, för nu börjar det på allvar bli så oklädsamt här att jag skäms att finnas här på faktiskt...
Vee-Eight skrev:Det handlar inte om vilken bakgrund man har när man sitter i vissa nämnda positioner. Det handlar om vad man sagt och hur det visat sig stämma med verkligheten insatt i ett sammanhang som ger nya perspektiv. I detta nya perspektiv så är det som är sagt kanske inte är så klädsamt, men framförallt märkligt.
Men iaf jag hade gärna sett en bättre förklaring av Naq som förklarar senaste sura minen.
IngOehman skrev:Angående punkt 3: Claes visste inte något om varken OD-11 CS eller
teenage engineering när han startade den här tråden. Det vet jag efter
att tämligen ingående ha diskuterat renoveringen av hans egen par
OD-11 med honom året som var. Och om jag får gissa så har teenage
engineering än idag ingen aning om vem Claes är.
Vh, iö
Morgan skrev:Vee-Eight skrev:jonasp skrev:Men är OD-11 Klådd Specker ortoakustisk då????
*duckar*
Nej.
Hur vet man det? [/brandfackla]
Naqref skrev:hevi skrev:Naqref skrev:Oki då vet vi varför den här tråden skapades. Det var en marknadsundersökning för Cloudhögtalaren OD-11. Då vet vi också varför Claes "glömde" vissa saker.
Claes gjorde detta som ombud för SSC och i egenskap som Ordf för LTS. Detta säger mig att LTS är rökta som oberoende förening. Frågan är om detta agerande är förenligt med medlemmarnas uppdrag.
Jag har inte hela historiken bakom dina, Claes, SSCs, LTS, och Larsens etc. infekterade relationsproblem och ständiga smutskastande av varandra, men seriöst Naqref, nu får du fan ta och ge dig! :?
Teenage Engineering är ett företag som siktar på volymförsäljning internationellt. Dom har under de senaste åren systematiskt etablerat sig internationellt och har ansenlig finansiell uppbackning. Man har uttryckligen sagt att man siktar på den globala marknaden, och har ett par lyckade produktlanseringar bakom sig. Det är inget jätteföretag, men som omsätter idag 30ggr mer än Larsen, för att sätta det i perspektiv.
1. Inte FAN skickar dom in Claes eller någon annan tomte på ett svenskt entusiastforum för att göra någon jävla marknadsundersökning!?! Faktiskt, Carlsson Planet eller what not entusiastforum. -Ni är inte representativa för konsumentgruppen dom siktar på!
Om du nu skulle läsa det jag skrev noga så skriver jag inte att TE har skickat CW utan att han gör det för SSCs räkning. Eftersom projektet har fått godkännande av SSC så förutsätter jag att det går någon form av licens till SSC och i det perspektivet så kan det vara intressant för SSC att göra en egen bedömning av delar av marknaden. Exempelvis.hevi skrev:2. Att komma till lansering för en produkt som OD-11 Cloud speaker tar i runda slängar 12-18 månader från det att man ger projektet go, om man är erfaren på produktutveckling, och att då göra en marknadsundersökning 3 månader innan lansering...![]()
Se ovan.hevi skrev:3. Clas måhända hade förhandsinfon om OD-11 CS, det vet jag ingenting om, men nu är det varken SSC som produktifierar och marknadsför produkten, så jag finner en tråd där ingenting om Teenage Engineerings skapelse hintas eller nämns ger ungefär NOLL kronor i royaltyboost för SSC (förutsatt att SSC förhandlat till sig någon form av royalty.
Det senare förutsätter jag självklart att SSC har. Varför skulle de sätta sitt namn i samband med en produkt om de inte fick något ut av det?hevi skrev:Det som nu hänt är att DU skapat kopplingen mellan TEs högtalare och den här tråden...
Occams rakkniv säger mig att Claes antagligen visste att dom skulle dyka upp nått och var exalterad över det, att SSC nu för en gångs skull hade fått ihop någonting som kanske skulle kunna bli något bra för Stig Carlssons klassiska konstruktioner och att tråden ovan är ett uttryck för det.
Kan så vara. Behöver inte vara så.hevi skrev:En mer allmänt riktad observation är det tamejfan löjeväckande att många här verkar tro att TE skulle bemöda sig med att låta medarbetare plantera inlägg om deras nya högtalare här på faktiskt, när man utan större ansträngning framgångsrikt nyttjat sina befintliga presskontakter till att nå ut till en många tusen gånger större krets än lilla sketna faktiskt. När man har presskontakterna som TE arbetat upp så blir entusiastforum som skulle vara intresserade av produkten ointressanta att bearbeta, för de kommer ändå snappa upp det från etablerade presskanaler, och så är snackisen igång även på forumen.
Så, för allas trevnad, försök i alla fall höja nivån över ytan på latrintunnan, för nu börjar det på allvar bli så oklädsamt här att jag skäms att finnas här på faktiskt...
Skäms du över så lite så har du inget att skämmas för.
Oki då vet vi varför den här tråden skapades. Det var en marknadsundersökning för Cloudhögtalaren OD-11. Då vet vi också varför Claes "glömde" vissa saker.
hevi skrev:Jag tolkar ditt svar som att du inte har någonting som helst att komma med, med tanke på ditt i alla väsentliga avseenden helt tomma, icke-svar du leverera ovan. Jag hade förväntat mig mer än ingenting av dig Naq. Den enda lilla spillran av substans du tillför är implikationen om huruvida SSC har ett lukrativt licensavtal med TE. Ja, Naq, det får vi väl hoppas att dom har?!?
Jag frågar mig återigen, Naqref, varför i hela friden SSC skulle skicka in Claes för att "marknadsundersöka" för SSCs räkning, månader innan lansering och många fler månader från licsencieringstillfället (innan vilket marknadsundersökningar är intressanta att göra. Efter licensieringen är det ju mestadels en ganska meningslös akademisk övning att marknadsundersöka, eftersom de ekonomiska ramarna för överenskommelsen redan är sätta, kan man tycka)?
hevi skrev:Det håller inte ihop det minsta!?! Vad har SSC, menar du, att tjäna på en tråd som denna, som den tedde sig innan du blandade in diverse personliga vendettor i den?
Det är DU som skriver:Oki då vet vi varför den här tråden skapades. Det var en marknadsundersökning för Cloudhögtalaren OD-11. Då vet vi också varför Claes "glömde" vissa saker.
Marknadsundersökning? "Glömde saker". Var i den här tråden ser du detta från Claes? Egentligen vet vi ju alla här att du så är så in i helvete bitter på Larsen-recensionen i LTS. Det är OK, men kom inte dragandes med norra Europas sämsta överslätning av din lågvattenmärkesbetonade "dålig förlorare"- post i den här tråden, för det ser bara sjukt dåligt ut, Naqref...
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster