Jag har fortfarande en massa junk i garaget som jag bl.a. tänkt förädla till en OA-liknande hyllning till Stig. Tänk 116/2212-inspirerad-multielement-konstruktion, helt utan anspråk på klon eller annan jämförelse med "originalen". Det handlar alltså bara om en lekfull utmaning för att se vad man kan uppnå med befintliga prylar

Nåväl, det kommer att gå åt en del diskanter. Många har tidigare varit skeptiska till billiga kondiskanter som ersättare för Peerless originalen (t.ex. Visaton e.d.). T22-oa vore kul att prova men det blir för dyrt

Min egentliga fråga är: Är det känsligare/mer kritiskt att välja "rätt" diskant till OA-12 (eller OD-11) än vad det är till OA-2212? Jag menar att OA-2212 kanske är mer "förlåtande" mot sämre* diskanter än vad OA-12 är eftersom den har så många fler?
*) Med sämre menar jag kanske främst fel spridning mm. Inte att de låter illa - då kan jag förstå att det inte är bra med 24 st...
Äsch vad svamligt det blev. Jag vill bara veta vilken billig, liten diskant jag skall välja om jag vill bygga något med många diskanter