Har läst på nätet allt som jag kommit över om hur dessa ska renoveras på bästa sätt. Har fortfarande lite funderingar på hur jag ska gå tillväga.
Det jag har tagit till mig är
Laga sprucken kant: rispapper som limmas med en blandning av casco textillim och casco trälim(3301) 2-del textil 1-del trälim. (blandningen blev kornig och ej bra för mig, gick bättre att spä textillimmet med vatten)
OBS!! Gjorde ett försök att laga sprucken kantupphängning, den var trasig i första vecket mot kanten. Klippte en bit torkad "våtservett för barn" ca 5mm bred och 15cm lång. Penslade textillim utblandat med lite vatten runt kanten och doppade sedan remsan i textillim blandnigen så den blev som gipsbandage.
Så långt gick allt bra lade ut remsan över sprickan och penslade försiktigt ner den mot kantupphängningen. Då sprack hela upphängningen mot korgkanten.
Lärdom: Var extremt varsam och gör inte som jag

Coating: Samma blandning av lim stryks i 3-4 tunna lager runt hela upphängningen. (vid nedsjunken kon fixeras konen ca 2mm högre än normalläget under coatingen)
Nedsjunken kon: Lossa magneten med de små spårskruvarna och blöt upp spindeln med vatten fixera den någon mm högre än normalläget och värm sedan med ca 100grC
Alternativlösning på nedsjunken kon är att fila upp skruvhålen till magnetinfästningen för att kunna "backa" magneten lika mycket som konen har sjunkit.

Det jag vill få hjälp med att lösa är hur man på bästa sätt lagar glapp mellan högtalarterminalerna och talspolen. Gärna med bilder från någon som har utfört liknande åtgärd.

/Jesper