Här ser man dom tre justerskruvarna runt 9710. Dom är lite dammiga men inte länge till.

Här ser man att denna saknar justerskruvarna. Man ser också på dessa två bilderna att diskanterna inte sitter likadant mellan lådorna.

Då var det värsta dammet borta från ena lådan och alla element funkar som dom ska.

Jag var tyvärr tvungen att ta bort den fina tygpåsen som satt runt elementet då där var fullt av hål och bara man rörde vid den så blev där hål igen. Någon som vet vart man kan skaffa nya eller bra ersättningstyger till dom?

Detta gjorde mig lite fundersam. Hela korgen var mer eller mindre täckt med fint vitt damm som mer kändes som söndersmulad betong. Svårt att få bort och sen så ser det ut som att någon har kletat limm på korgen.

Jag har läst att upphängningen är väldigt ömtålig och man ska undvika att röra vid den. Tänkte följa rådet från Carlssonplanet och rengöra försiktigt med fin pensel och sen coata upphängningen. Har tillgång till sådant coatingmedel som man penslar på upphängningen till PA element. Funkar det också bra till 9710?

Vad är mer värt att gå igenom och fixa till på dessa fina lådor tycker ni?
Ska själv putsa ner och lacka om lådorna, byta terminaler undertill då det sitter "sockerbitar" som kontakter just nu och även kolla över filtret.