Snygga till ett par OA4 typ2, nu ett problem.

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
blacklabel

Snygga till ett par OA4 typ2, nu ett problem.

Inläggav blacklabel » 2015-09-13 21:42

Köpte för ett tag sedan ett par OA4 typ2 för 300: på Blocket. Har kört dem en del och de låter helt ok om än inte helt 100%. Har väl blivit bortskämd av mina pi60. Pi60 har nu flyttat ner till biorummet och jag tänkte nu försöka göra det bästa möjliga av mina OA. OA4 är riktigt snygga och min fru är väldigt nöjd med utseendet på högtalarna.
Jag började med att ta bort Philips 9710. Den visade sig vara hel.
Bild

Nu har jag dammsugit och rengjort så gott det går. Nu var det dags att skruva bort baffeln för att kika att allt ser ok ut. Nu upptäckte jag till min förvåning att ena spolen låg lös i isoleringen. Inte undra på att allt inte verkade ok.
Här ser ni filtret där en spole saknas. Är det något som vet hur den ska sitta? Jag kan inte hitta någon ritning. Jag måste självklart ta loss kretskortet men sen då?

Bild
Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne.

Användarvisningsbild
blacklabel

Re: Snygga till ett par OA4 typ2, nu ett problem.

Inläggav blacklabel » 2015-09-13 21:53

Kom ju på att jag faktiskt inte skruvat isär den andra högtalaren. Om den sitter som den ska är ju saken biff.
Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne.

Användarvisningsbild
rampitsch

Re: Snygga till ett par OA4 typ2, nu ett problem.

Inläggav rampitsch » 2015-10-02 21:12

Ibland är lite tid det som behövs för att man själv ska klura ut saker :lol:

Håller tummarna för att den andra är som den ska, annars får du återkomma så får vi försöka lösa det.

//Rampitsch

Återgå till Carlsson Illuminati