Edit: Gör en liten omröstning, där Annan äldre = sjuttiotalare och tidigare och Annan OA5? = 50, 51, alla val får gärna motiveras
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Nattlorden skrev:Du dissar OA-51?
STDI skrev:Nattlorden skrev:Du dissar OA-51?
Jag antar att frågan är ställd till hifikg.
Jag har tyvärr aldrig lyssnat på OA51.
Nattlorden skrev:.... för 2212 är fortfarande en utestående upplevelse för mig - jag har bara lyckats se dem oinkopplade, vilket var lite av en upplevelse i sig själv....![]()
![]()
![]()
, typ.
STDI skrev:Nattlorden skrev:.... för 2212 är fortfarande en utestående upplevelse för mig - jag har bara lyckats se dem oinkopplade, vilket var lite av en upplevelse i sig själv....![]()
![]()
![]()
, typ.
Då får du väl ta Forrrrden ca 30 km norrut. hifikg får köra ca 525 km söderut för jämförelse.
Nattlorden skrev:Du dissar OA-51?
BosseS skrev:...OA52 står för en dov, kontrollerad och mycket smal ljudbild, sweetspotkänsliga (misstänker att de inte riktigt är friska, det är ju plagiat)...
STDI skrev:Nattlorden skrev:.... för 2212 är fortfarande en utestående upplevelse för mig - jag har bara lyckats se dem oinkopplade, vilket var lite av en upplevelse i sig själv....![]()
![]()
![]()
, typ.
Då får du väl ta Forrrrden ca 30 km norrut. hifikg får köra ca 525 km söderut för jämförelse.
Bill50x skrev:Har bara lyssnat på 2212 en enda gång, med ett 3,5W rörsteg. Det var inte speciellt imponerande, lät tunt och kraftlöst. OA52 en gång på en mässa men minnet säger mig att det var mycket bättre. Men det var säkert med helt annan drivning så det är svårt att avgöra.
phon skrev:Mina OA2212 är helt OK tycker jag.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster